2021 12 21 /13:41

Susisiekimo ministras: uosto vadovas A.Latakas liks savo pareigose

Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Algis Latakas galės tęsti darbus, antradienį po susitikimo su prezidentu Gitanu Nausėda žurnalistams sakė susisiekimo ministras Marius Skuodis. Dar gruodžio 10 dieną jis sakė sunkiai įsivaizduojąs, kaip gali toliau dirbti Klaipėdos jūrų uosto vadovybė.
Algis Latakas
Algis Latakas

Ministras teigė, kad vakar dar nebuvo pasiruošęs atsakyti į šį klausimą, tačiau, įvertinęs Klaipėdos uosto direkcijos suteiktą informaciją, nutarė Algį Lataką palikti Klaipėdos uosto direkcijos vadovo poste.

„Tie vieši mesti kaltinimai iš kai kurių politikų uosto vadovui... Nematau jiems pagrindo. Įvertinęs visą situaciją, kad valdyba prisiima atsakomybę už tolesnį darbą su vadovu, aš galiu konstatuoti, kad uosto vadovas turi mandatą tęsti darbus“, – kalbėjo ministras.

Dar gruodžio 10 d., įsisiūbavus Baltarusijos trąšų tranzito skandalui, M.Skuodis viešai teigė sunkiai įsivaizduojąs, kad Klaipėdos uosto vadovai galėtų dirbti toliau. „Taip pat sunkiai įsivaizduoju, kaip šiame kontekste toliau galėtų dirbti Klaipėdos uosto, per kurį kraunamos baltarusiškos trąšos, vadovybė. Vertinsiu situaciją ir savo komandoje, ministerijoje“, – savo paskyroje feisbuke sakė M.Skuodis.

Antradienį ministras pabrėžė, kad svarbiausi uosto darbai bus diversifikacija, prisitaikant prie trąšų krovos atsisakymo, diversifikuota turėtų būti ir pati uosto veikla. M.Skuodis mano, kad Klaipėdos uoste turėtų būti vykdoma ne tik krova, bet atsirasti ir gamyba.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Marius Skuodis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Marius Skuodis

„Yra daug iššūkių, kuriuos turime įgyvendinti kartu su vadovu, jau nekalbant apie uosto direkcijos pertvarką į akcinę bendrovę, ką reikia padaryti kitais metais“, – pabrėžė ministras.

Primename, kad baltarusiškų „Belaruskalij“ trąšų tranzitą vykdžiusios valstybės valdomos įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška sausio mėnesį privalės trauktis iš užimamų pareigų. Taip praėjusią savaitę nusprendė bendrovės valdyba. Skirtingai nei Klaipėdos uosto direkcija, „Lietuvos geležinkeliai“ yra akcinė bendrovė, todėl skyrimas ir atleidimas yra patikėtas būtent jai, o ne susisiekimo ministrui. Direkcijos valdyba išreiškė praėjusią savaitę išreiškė pasitikėjimą A.Lataku, tačiau jos pozicija yra tik patariamoji.

Nepaisant skirtingų galutinių išvadų, abiejų bendrovių valdybos sutarė dėl vieno – M.Bartuškos ir A.Latako komunikacija dėl veiksmų galėjo būti glaudesnė ir dažnesnė.

Virš abiejų bendrovių vadovų tamsūs debesys pakibo po gruodžio 8 d., kai įsigaliojo JAV sankcijos Baltarusijos bendrovei „Belaruskalij“. Reaguodama į tai, kad traukiniai per Lietuvą toliau veža baltarusiškas trąšas, kurios yra iškraunamos Klaipėdos uoste, Vyriausybė pradėjo svarstyti žingsnius, kaip tai užkardyti.

JAV iždo departamento Užsienio aktyvų kontrolės biuro (OFAC) įvestos sankcijos „Lietuvos geležinkeliams“ negalioja – tą antradienį patvirtino dar nuo spalį vykusio vizito JAV žinojęs ir pats M.Skuodis.

Vis dėlto jis pabrėžė, kad OFAC gali imtis ir antrinių sankcijų. „Vis dėlto JAV pasilieka sau galimybę pritaikyti sankcijas tiems objektams, kurie bendradarbiaus“, – po susitikimo su prezidentu pabrėžė M.Skuodis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs