„Šiai programai šiems metams biudžeto kaip tokio ir nereikėjo, nes realiai (šiemet vyks – BNS) inicijavimas projektavimo ir panašiai užtrunka ir didžiausios išlaidos bus skiriamos kitais metais“, – Valstybės valdymo ir savivaldybių komitete trečiadienį sakė J.Skačkauskas.
Anot jo, 2025 metų Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) biudžetas bus svarstomas vasarą, tuomet su Finansų ministerija bus derinamas finansavimas naujai žvyrkelių asfaltavimo programai.
„Mes iki šiol užbaiginėjome žvyrkelių programą ir per trejus metus iki praeitų metų pabaigos skyrėme daugiau negu 200 mln. eurų žvyrkelių asfaltavimui. Šiemet yra skirti 7,7 mln. eurų – tai yra užbaigimas tų darbų, kurie vėlavo arba panašiai ir jie persikėlė į šiuos metus, bet bet kokiu atveju šiais metais yra planas pasirengti (naują – BNS) programą, ją sureitinguoti, inicijuoti pirkimus“, – pabrėžė jis.
Komiteto pirmininkas Ričardas Juška BNS antradienį teigė, jog į komitetą kreipėsi Savivaldybių asociacija teigdama, jog iš žadėtų 7,7 mln. eurų valstybinės reikšmės rajoniniams keliams šiemet neskirta nieko.
J.Skačkauskas patikslino, kad šios lėšos bus skirtos keturiems dar 2023 metais suplanuotiems žvyrkeliams asfaltuoti.
Bendrovės „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) Ryšių su suinteresuotosiomis šalimis vadovas Remigijus Lipkevičius pabrėžė, kad visiems keliams trūksta lėšų.
„Tiek Susisiekimo ministerija, tiek „Via Lietuva“, tiek asociacija „Lietuvos keliai“ kreipėsi su prašymu numatyti projektų finansavimui atitinkamą sumą pinigų, kuri viršijo dabar skirtą 584 mln. eurų (finansavimą – BNS) 250 mln. eurų – bendras poreikis viršija beveik 900 mln. Tačiau skirta tiek, kiek skirta“, – komitete trečiadienį sakė R.Lipkevičius.
Susisiekimo ministerijos teigimu, 2018-2024 metais pavyko išasfaltuoti daugiau kaip 1,4 tūkst. km valstybinės reikšmės žvyrkelių.
KPPP šiems metams žvyrkeliams numatyta 7,7 mln. eurų. Atlikus vertinimą, šiuo metu nustatyti 354 asfaltuotinų žvyrkelių ruožai – apie 1,36 tūkst. iš 5,28 tūkst. kilometrų.