„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Tarp avialinijų pamažu populiarėja nauja laipinimo tvarka: sėdintys prie lango laimės dvigubai?

Spalį vienos didžiausių pasaulio oro linijų JAV „United Airlines“ paskelbė apie naują laipinimo tvarką. Nors iš keleivių sulaukta tiek pozityvių, tiek negatyvių atsiliepimų, panašu, kad tvarka žada pasilikti. Tokių laipinimo modelių galite pamatyti Europoje – panašią tvarką jau kelis metus naudoja „Lufthansa“ grupės narės.
Lėktuve
Lėktuve / Shutterstock nuotr.

„United Airlines“, 2022 m. metais gabenusios 144 mln. keleivių, neseniai pristatė naujus planus, pagal kuriuos ekonominės klasės lėktuvų keleiviai, sėdintys prie lango, galės įlipti pirmieji.

Naujoji ketvirtos pagal dydį pasaulio aviakompanijos įlaipinimo procedūra, vadinama WILMA (angl. windows, middle, aisle; liet. langai, vidurys, praėjimas), pradedama taikyti prieš pat atostogų kelionių mėnesius, siekiant padidinti įlaipinimo efektyvumą.

Tiems, kurie mėgsta sėdėti prie lango ir žiūrėti į praslenkančius vaizdus, pasiseks dvigubai – įlipę pirmi, jie taip pat galės netrukdomi rasti vietą savo rankiniam bagažui.

„United Airlines“ prognozuoja, kad tai padės sumažinti įlaipinimo trukmę dviem minutėmis, o tai padės lėktuvams pakilti laiku, rašo naujienų tinklapis „Fox Business“.

Vieniems keleiviams tokia tvarka patinka, kiti reiškia pretenzijas dėl naujųjų planų.

„Tai nepatogumas žmonėms, kurie galbūt moka daugiau ir vis tiek turi ilgiau laukti, kol bus įlaipinti į lėktuvą, kad keleiviai, sėdintys prie langų, būtų pasodinti pirmieji“, – tinklapiui „FOX Business“ sakė per Niuarko „Liberty“ tarptautinį oro uostą keliaujanti Sherry Brazil.

Avialinijos teigia, kad tokia tvarka padeda joms sutaupyti 2 minutes nuo kiekvieno skrydžio.

Nors tai neatrodo daug, tačiau, pavyzdžiui, prieš pandemiją, 2019 m. „United“ ir jos dukterinė kompanija „United Express“ įvykdė daugiau nei 1,7 mln. skrydžių ir gabeno daugiau nei 162 milijonų keleivių.Tad tokia tvarka bendrai teoriškai „United Airlines“ galėtų sutaupyti 3,4 mln. minučių – 56,67 tūkst. valandų arba 2361 dieną.

Naudojama ir Europoje

WILMA laipinimo būdas naudojamas ir mūsų žemyne. 2019 m. tokią sistemą išmėgino ir ją pratęsė „Lufthansa“ grupė.

Šiai grupei priklauso "Lufthansa“, „Swiss“, „Austrian Airlines“. Atskiros grupės nurodytos įlaipinimo kortelėje. Tačiau niekas nesikeičia įlaipinimo pirmenybėje verslo klasės ir statuso klientams. Be to, poros ir tėvai su vaikais ir gali įlipti kartu.

Štai kaip tai nurodoma Austrian puslapyje: „Siekdami užtikrinti greitą ir patogų įlaipinimą, įlaipinimo procesą skirstome į šias grupes“

3-5 grupes įprastai sudaro keleiviai, įsigiję „Economy“ tipo bilietus – pirmieji į lėktuvą įlipa turintys vietas prie lango, tuomet sėdintys vidurinėse kėdėse, o paskutiniai į savo vietas susėda tie, kurių vietos yra šalia praėjimo.

Tvarka gali skirtis ilgesniuose skrydžiuose – atsiranda papildoma „Premium Economy“ grupė, kuri laipinama prieš WILMA sistema naudojančias paprastas „Economy“ grupes.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“