Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Tarp Lietuvos ir Švedijos pradeda plaukioti didžiausias DFDS keleivinis-krovininis keltas

Sausio 23 d. į savo pirmąjį reisą išplaukė naujutėlis didžiausias pirmau-jančio Europoje keltų operatoriaus DFDS krovininis-keleivinis keltas Aura Seaways. Keltas plukdys keleivius ir krovinius maršrutu tarp Klai-pėdos ir Švedijos Karlshamno, rašoma pranešime spaudai.
Prasideda pakrova
Prasideda pakrova / Organizatorių nuotr.
Temos: 2 Verslas Keltas

„Tai nepaprasta diena mums visiems. Aura Seaways yra pirmasis kelei-vinio laivo sertifikatą turintis DFDS pastatytas keltas nuo 1982 metų. Pagaliau galėsime pasiūlyti savo klientams didesnius pajėgumus, kom-fortiškesnes ir kokybiškesnes keliones keleiviams bei vilkikų vairuoto-jams, daugiau paslaugų ir modernias erdves – tai leis užtikrinti dar ge-resnę kelionių patirtį. Naujasis keltas geriau atliepia ir mūsų tvarumo ambicijas – iki 2030 metų 45 proc. sumažinti CO2 emisiją. Aura Seaways atitinka EEDI (energijos efektyvumo projektavimo indeksas) standartus. Kelto CO2 emisija vienai perkeliamai puspriekabei bus 20 proc. mažesnė nei dabartinių mūsų keltų“, – sako DFDS viceprezidentas ir Baltijos regiono vadovas Anders Refsgaard.

„Tokio dydžio kelto Klaipėdoje dar neturėjome. Kalbant apie krovininę talpą, šiuo metu Baltijos jūroje jis, ko gero, didžiausias ro-pax tipo lai-vas, galintis plukdyti 4,5 km ilgio automobilių eilę. Jo galinės rampos, per kurias įvažiuoja automobiliai, krovinių denių, keleivių viešosios erd-vės atrodo įspūdingai“, – pasakoja Jonas Nazarovas, AB DFDS Seaways vykdantysis direktorius.

Kelionė į Lietuvą – su ginkluota apsauga

Kelto kelionė iš laivų statyklos Kinijoje iki Klaipėdos truko 28 dienas. Į-veikęs daugiau nei 11 000 jūrmylių, naujasis DFDS krovininis–keleivinis keltas Aura Seaways, 2022 sausio 17-osios naktį prisišvartavo Klaipė-doje. Dar savaitę užtruko paruošiamieji darbai ir Lietuvos bei Danijos jū-rinių administracijų inspekcija.

Aura Seaways kapitonas, ilgametis DFDS darbuotojas, Vytautas Valteras dalinasi įspūdžiais, kaip sekėsi ši neeilinė kelionė: „plaukimas iš Kinijos į Lietuvą buvo labai jaudinantis, kadangi tokia ilga kelionė keltu nėra įp-rastas dalykas. Adeno įlanka, Sueco kanalas, Malakos sąsiauris – yra vietos, kurios jaudina kiekvieną jūrininką. Apskritai kelionė buvo sklandi, o nedideli techniniai nesklandumai yra tai, ko galima tikėtis, ypač kai lai-vas ką tik iš laivų statyklos.“

Išplaukęs iš Kinijos, keltas turėjo daryti 120 jūrmylių lankstą, kad iš-vengtų ten siautėjusio taifūno. Pakeliui link Sueco kanalo, palei Somalio krantus, Aura Seaways plaukė su ginkluota apsauga tam, kad apsisau-gotų nuo teroristų ir piratų atakų. Tuo metu laive galiojo specialus sau-gumo režimas, kurio metu buvo laikomasi sugriežtintų procedūrų.

Patogumas keliautojams ir ypatingas komfortas vairuotojams

„Krovinių gabenimas yra viena esminių mūsų įmonės teikiamų paslaugų. Mūsų keltais keliasi daugybė vairuotojų, todėl labai džiaugiamės, galė-dami jiems pasiūlyti dar komfortiškesnes keliones. Vairuotojų patogumui kelte įrengta atskira maitinimosi ir poilsio zona. Taigi, tikiuosi, kad tiek

vairuotojai, tiek keleiviai teigiamai įvertins naujojo laivo teikiamus pato-gumus“, – sako J.Nazarovas.

Keliaujantys Aura Seaways jame ras tris restoranus, tris barus, parduo-tuvę, vaikų žaidimo kambarį, erdvias viešąsias zonas.

Naujasis keltas neturi sėdimų vietų salono – visi keleiviai keliaus dvivie-tėse arba keturvietėse kajutėse.

Pirmuoju savo reisu Aura Seaways į Karlshamną išplukdė daugiau nei 3000 linijinių krovinio metrų ir 330 keleivių įskaitant ir vilkikų vairuoto-jus, kuriuos aptarnauja 49 lietuviškos įgulos nariai. Keltas tarp Švedijos iš Lietuvos plaukios kasdieną. Išvykęs vakare, po 11 valandų kelionės paskirties uostą pasieks ryte.

DFDS visoje Europoje valdo virš 20 keltų maršrutų (9-ais iš jų gabenami ir keleiviai). Per metus kompanija perveža per 5 milijonus keleivių. Balti-jos jūroje šiuo metu plaukioja 8 DFDS keltai, aptarnaujantys keturis marš-rutus: iš Klaipėdos į Kylį (Vokietija), Karlshamną (Švedija), Kiogė/Frede-riciją (Danija) bei iš Paldiskio (Estija) į Kapelskarą (Švedija).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?