Ši į Lietuvą po truputį atkeliaujanti skandinaviška mada tampa vis populiaresnė tarp jaunimo – jie iš miesto į miestą vis dažniau vyksta ne nuosavu automobiliu, o viešuoju transportu. Čia kelionei skirtą laiką jaunuoliai išnaudoja bendraudami socialiniuose tinkluose, naudodamiesi „Skype“ ir „Viber“ platformomis, žiūrėdami filmus, ruošdamiesi darbui ar tiesiog naršydami internete.
Kompanijų atstovų teigimu, žiūrint iš verslo pusės – spartusis mobilusis internetas yra puiki priemonė į autobusus privilioti jaunus žmones. Galvojant globaliau – tokiu būdu prisidedama ir prie švaresnės aplinkos.
„Skandinavijoje apie 70 proc. nuolat keliaujančiųjų iš miesto į miestą renkasi viešąjį transportą. To siekiame ir Lietuvoje. Kad kelionė prailgtų mažiau, liepą dešimtyje „Kautros“ autobusų įrengti „Media centrai“. Norintieji gali savo įrenginiais internetu prisijungti prie šio centro ir nemokamai žiūrėti naujausius filmus, klausytis mėgstamos muzikos albumų, skaityti e. žurnalus ar ekrane stebėti savo kelionės eigą“, – teigia bendrovės „Kautra“ marketingo direktorius Gintautas Pakusas.
Viena didžiausių Lietuvos keleivių pervežimo kompanijų „Kautra“ turi daugiau kaip 200 autobusų ir mikroautobusų, kuriuose galima nemokamai naudotis „Omnitel“ mobiliuoju internetu. Antrąjį šių metų ketvirtį keleiviai juose persiuntė 7,4 TB duomenų, atitinkamu metu pernai – 3,3 TB.
„Kokybiškas mobilusis internetas veikia visur, kur tuo metu yra vartotojas, ir keliauja kartu su juo – juk todėl jis ir vadinamas mobiliuoju. Jei dar prieš kelerius metus keleivius maloniai stebindavo žinia apie autobuse veikiantį nemokamą mobilųjį internetą, tai dabar jie jau tikisi visur nepriekaištingai veikiančio ryšio“, – pastebi „Kautros“ atstovas.
Pasak jo, daugiausia duomenų sunaudojama autobusuose, kurie vyksta ilgiau trunkančiais maršrutais iš sostinės į Klaipėdą, Palangą ir Mažeikius.
Kartu pastebimos naujos tendencijos, kai atsižvelgdamos į besikeičiančius klientų įpročius, keleivių pervežimo kompanijos perka autobusus, prie sėdynių turinčius elektros lizdus.