Apeliacinis teismas praėjusį ketvirtadienį paliko nepakeistą Kauno apygardos teismo balandžio 29 dienos sprendimą. Juo pirmos instancijos teismas taip pat buvo nusprendęs nepriteisti šios sumos Estijos įmonei.
„Partneriai susitarė, jog atsakingo partnerio patirtos išlaidos dėl draudimo, garantijų ir (ar) laidavimo, kurios iš anksto nebuvo suderintos su partneriais iki jų patyrimo, neatlyginamos“, – nusprendė teismas.
„Leonhard Weiss“ teismui teigė, jog bendros sutarties partneris gali reikalauti tų išlaidų, kurios buvo patirtos saugant kitų partnerių interesus, net ir tada, kai tai nenumatyta sutartyje ar viršija jam suteiktus įgaliojimus.
„Dėl ieškovės („Leonhard Weiss“ – BNS) užsakytų draudimų ir garantijų būtent atsakovė („Autokausta“ – BNS) gavo daugiausiai draudimo išmokų. Šią aplinkybę byloje patvirtina draudimo brokerio paaiškinimai. Nagrinėjamu atveju būtina atsižvelgti į jungtinės veiklos santykių esmę“, – teismui teigė „Leonhard Weiss“.
Tuo metu „Autokausta“ teismui aiškino, kad ji neturi pareigos kompensuoti draudimo ir garantijų išlaidų, nes Estijos bendrovė prieš patirdama šias išlaidas tokio jų atlyginimo nesuderino ir negavo pritarimo. Be to, 2019 metų lapkričio susitarimu, iš projekto pasitraukus „Hidrostatybai“, „Leonhard Weiss“ pati įsipareigojo dengti draudimo išlaidas.
„Tuo atveju, jeigu ieškovė („Leonhard Weiss“ – BNS) mano, kad ji atliko mokėjimus už „Hidrostatybą“, ji tokių mokėjimų turėtų reikalauti šios bendrovės bankroto byloje“, – teismui teigė „Autokausta“.
„Autokausta“ pažymėjo, kad jei Estijos bendrovė būtų tinkamai atlikusi visas savo pareigas projekte, šios papildomos išlaidos nebūtų patirtos.
„Atsakovė („Autokausta“ – BNS) nėra atsakinga už ieškovės („Leonhard Weiss“ – BNS) deklaruojamas išaugusias draudimo kainas projekte“, – teigė „Autokausta“.
„Bendra veikla kildinama ne iš įstatymo, bet grindžiama sutartimi“, – sprendė teismas.
„Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės „LTG Infra“ užsakymu apie 15 kilometrų „Rail Baltica“ atkarpos rekonstrukcija baigta 2021 metų pradžioje – per Kauną iki Palemono nutiestas europinis geležinkelis, modernizuotas Kauno tunelis, įrengti keturi tuneliai automobiliams ir pėstiesiems, sutvarkyta kita infrastruktūra, įrengtos triukšmo sienelės.
Darbus už 54,8 mln. eurų atliko „Hidrostatybos“, „Autokaustos“ ir „Leonhard Weiss RTE“ konsorciumas.
„Autokausta“ į teismą dėl neatsiskaitymo kreipėsi, nes, jos teigimu, Estijos įmonė netinkamai vykdė sutartines prievoles, atsisakydama priimti atliktus naftos produktais užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus bei perduoti juos užsakovei.