„Skinest Baltija“ iš konkurso pašalinta po to, kai pernai birželį strateginių įmonių sandorius tikrinanti komisija bei Vyriausybė būsimą sandorį su įmone pripažino neatitinkančiu nacionalinio saugumo interesų.
„Lietuvos geležinkeliai“ laikėsi pozicijos, kad Vyriausybės nutarimas yra aplinkybė, kurios nebuvo galima numatyti, ir su tuo sutiko pirmosios instancijos teismas. Tuo metu „Skinest Baltija“ tvirtino, kad jis negali būti vertinamas kaip tokia aplinkybė.
Be to, „Skinest Baltija“ teigimu, pirmosios instancijos teismas nepagrįstai vadovavosi vien Vyriausybės nutarimu, kurio teisėtumas buvo ginčijamas kitame – administraciniame teisme.
Apeliacinio teismo manymu, šiuo atveju Vyriausybės nutarimas gali būti vertinamas kaip nenumatyta aplinkybė. Anot teismo, „Lietuvos geležinkeliai“ privalėjo reaguoti į Vyriausybės nutarimą, todėl sprendimas nepasirašyti sutarties su „Skinest Baltija“ yra pagrįstas.
„Lietuvos geležinkeliai“ pernai vasarą nepasirašė sutarties su „Skinest Baltija“, nors įmonė buvo pasirinkta konkurso nugalėtoja. Sutartis buvo pasirašyta su antros vietos laimėtoja įmone „Swetrak“.
„Skinest Rail“ direktorius Valdas Rasimas BNS patvirtino, kad bendrovė sprendimą skųs Aukščiausiajam Teismui.
„Mes žinome, kad apeliacinis teismas priėmė mums nepalankų sprendimą. Nusprendėme teikti kasacinį skundą Aukščiausiajam Teismui“, – BNS sakė jis.
„Skinest Rail“ savo teises taip pat ketino ginti už Lietuvos ribų. Bendrovė praėjusių metų rugpjūčio 16 dieną pranešė Vyriausybei, kad jei per šešis mėnesius nepavyks taikiai išspręsti ginčo, ji pateiks ieškinį Tarptautiniam investicinių ginčų sprendimo centrui (ICSID) Vašingtone dėl Lietuvos ir Estijos dvišalės investicijų skatinimo sutarties pažeidimo.
V.Rasimas kol kas negalėjo pasakyti, ar toks ieškinys jau pateiktas ar bus teikiamas.
Vyriausybė pernai spalį suteikė įgaliojimus Susisiekimo ministerijai iki 2022-ųjų pabaigos atstovauti Lietuvai, sprendžiant visus galimus ginčus su „Skinest Rail“.