Teismas: Lokomotyvų remonto depo vagonų dalių konkursas išlieka sustabdytas

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Vilniaus lokomotyvų remonto depas (VLRD) prekinių vagonų atsarginių dalių konkursas kol kas lieka sustabdytas, nusprendė teismas. Lietuvos apeliacinis teismas lapkričio 7 dieną atmetė VLRD skundą ir paliko Estijos geležinkelių paslaugų grupės „Skinest Baltija“ prašymu liepos pabaigoje Vilniaus apygardos teismo pritaikytas laikinąsias apsaugos priemones.
Lokomotyvas
Lokomotyvas / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

VLRD teismui tvirtino, kad „Skinest Baltija“ prašymas nutraukti konkursą yra nepagrįstas, be to, dėl sustabdyto konkurso įmonė patiria daugiau nuostolių nei „Skinest Baltija“. Šiuos VLRD argumentus Apeliacinis teismas atmetė.

Teismas, be to, rėmėsi ir Vilniaus apygardos teismo spalio 18 dienos sprendimu – pastarasis nurodė VLRD nutraukti konkursą ir visiškai patenkino „Skinest Baltijos“ ieškinį. „Lietuvos geležinkeliai“ sprendimą apskundė.

„Nėra jokių objektyvių įrodymų, kad šiuo atveju pirkimo objektas yra ypatingos valstybinės svarbos. (...) Taip pat VLRD nepateikė duomenų, kad dėl laikinųjų apsaugos priemonių taikymo ji patiria ar ateityje patirs finansinius nuostolius“, – pabrėžė Apeliacinis teismas.

VLRD teismui nurodė, kad sustabdžius konkursą per visą bylinėjimosi laiką ji patirs 6,42 mln. eurų nuostolių, tačiau, anot teismo, šie skaičiavimai „yra niekuo nepagrįsti, todėl vertintini tik kaip prielaidos bei samprotavimai“.

Vilniaus apygardos teismas konstatavo, kad VLRD atitinka perkančiosios organizacijos apibrėžimą, ir tai reiškia, kad įmonė konkursus turi skelbti viešai, pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

Analogišką sprendimą Vilniaus apygardos teismas spalio 8 dieną priėmė ir „Skinest“ ginče su kita „Lietuvos geležinkelių“ antrine įmone „LG Cargo“. Teismas tuomet paskelbė, kad „LG Cargo“ turi nutraukti 30 mln. eurų vertės vagonų pirkimo konkursą.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) birželį pareiškė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „LG Cargo“, Geležinkelio tiesimo centras (GTC) ir VLRD turi būti laikomos perkančiosiomis organizacijomis – jų pirkimai turi būti skelbiami pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad komercines paslaugas teikiančias grupės įmones pripažinus perkančiosiomis organizacijomis, joms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, jog šios įmonės nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir trys antrinės įmonės – „LG Cargo“, „Geležinkelio tiesimo centras“ (GTC) ir VLRD – VPT išvadą apskundė Vilniaus apygardos administraciniam teismui – jo prašoma pripažinti neteisėta ir panaikinti VPT tikrinimo ataskaitą.

Portalo freedata.lt duomenimis, nuo 2005 iki 2017 metų „Skinest Baltija“ yra laimėjusi maždaug 6,5 mln. eurų vertės VLRD ir „Lietuvos geležinkelių“ prekinių vagonų dalių tiekimo konkursų, taip pat ji yra pardavusi geležinkeliams vagonų už maždaug 27 mln. eurų.

Pernai vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu Estijos kapitalo grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų