Vilniaus apygardos teismas (VAT) lapkričio 4 dieną patenkino vienos konsorciumo dalyvių, dėl bankroto likviduojamos Gargždų statybos bendrovės „Hidrostatybos“ ieškinį. Skola susidarė „LTG infra“ taikius netinkamus darbų įkainius.
„Nėra ginčo dėl sumos, apskaičiuotos už atliktus atraminių sienučių darbus pagal darbų kiekių žiniaraščiuose nurodytus įkainius ir atsakovės („LTG infra“ – BNS) nepagrįstai neapmokėtos“, – rašoma VAT nutartyje.
Rangovės ir „LTG Infra“ ginčijosi, pagal kokius įkainius – numatytus sutarties sąlygose ar konkurso metu teiktuose pasiūlymuose – turi būti apskaičiuotos darbų kainos.
„LTG Infra“ teisme teigė, jog patikslinus techninį projektą ir atsisakius dalies darbų, jų vertė yra ne 6,98 mln. eurų, kaip teigė rangovai, o 2,2 mln. eurų, nes sutartyje buvo nurodytas nerealus dalies darbų vieno cento įkainis, o jų sąnaudos buvo įskaičiuotos į kitų darbų eilutes.
„Hidrostatybos“ atstovai teisme įrodinėjo, kad už darbus turi būti atsiskaitoma pagal žiniaraščiuose nurodytus įkainius, nes pakoregavus projektą buvo atsisakyta 52 iš 57 darbų pozicijų, kurios konkurso pasiūlyme buvo įkainotos vienu centu.
Teismas konstatavo, kad ir rangovai, ir užsakovas buvo sutarę, jog už atliktus darbus bus taikomi realūs darbų įkainiai.
„Šalys aiškiai susitarė dėl darbų apmokėjimo pagal žiniaraščiuose nurodytus įkainius (...) Teismas atmeta atsakovės („LTG infra“ – BNS) argumentus apie tai, kad dėl projekto pakeitimų sumažintų darbų kiekių įvertinimui turi būti taikomi ne žiniaraščiuose nurodyti įkainiai, bet ieškovės („Hidrostatybos“ – BNS) neįprastai mažos pasiūlymo kainos pagrindimuose nurodyti šių darbų įkainiai“, – pabrėžė teismas.
VAT sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos apeliaciniam teismui.
Pagrindiniai 15 km ruožo Kaunas–Palemonas, sujungusio Kauno intermodalinį terminalą su „Rail Baltica“, statybos darbai baigti 2020 metų spalį, tačiau darbus atlikę rangovai ir juos užsakę „Lietuvos geležinkeliai“ iki šiol bylinėjasi teismuose.
Šiemet gegužę „LTG Infra“ už vėlavimą „Rail Baltica“ projekte iš rangovių prisiteisė 0,5 mln. eurų, tačiau šis sprendimas apskųstas Apeliaciniam teismui.
Rugpjūtį „Autokausta“ iš generalinės projekto rangovės „Leonhard Weiss RTE“ prisiteisė beveik 3 mln. eurų nuostolių už atliktus, bet neapmokėtus naftos produktais užteršto grunto kasimo ir utilizavimo darbus.
54,8 mln. eurų vertės sutartis pasirašyta 2018 metų birželį, o 2019-ųjų pabaigoje „Hidrostatybai“ iškėlus restruktūrizavimo bylą pagrindine rangove tapo „Leonhard Weiss RTE“.
„Rail Baltica“ nuo 2026 metų turėtų sujungti Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą.