„Vilniaus viešojo transporto“ vadovų nuomone, kelti reikalavimai yra neteisėti, todėl, gindama vilniečių interesus, bendrovė kreipėsi į Vilniaus miesto apylinkės teismą dėl įspėjamojo streiko pripažinimo neteisėtu bei laikinųjų apsaugos priemonių pritaikymo. „Teismas atsižvelgė į tai, kad „Vilniaus viešasis transportas“ reikalavimai yra tikėtinai pagrįsti, o profesinės sąjungos, skelbdamos streiką, piktnaudžiauja galima teise, naudoja ją kaip kraštutinio poveikio ir galimą spaudimo priemonę, patiems darbuotojams nutraukus kovo 15 d. prasidėjusį ir vykusį socialinį dialogą tarp ginčo šalių“, – rašoma VVT pranešime.
Streikuoti autobusų ir troleibusų vairuotojai žadėjo balandžio 19 d. nuo 4.30 val. iki 6.30 val., balandžio 21 d. nuo 5 val. iki 7 val. ir balandžio 24 d. nuo 6 val. iki 8 val.
Vilniaus savivaldybės administracija balandžio 12 d. surengė susitikimą su VVT profesinių sąjungų atstovais, tačiau jis nebuvo sėkmingas. Savivaldybė teigė įvardijusi vieną pagrindinių siekių – gerinti keleivių vežimo viešuoju transportu paslaugos kokybę mieste, atnaujinant transporto priemonių parką, ir kartu didinti bendrovės konkurencingumą keleivių vežimo paslaugų rinkoje. Buvo atkreiptas dėmesys į gerokai sumažintą savivaldybės skolą bendrovei per pastaruosius dvejus metus, taip pat į pasirašytą viešųjų paslaugų sutartį aštuonerių metų laikotarpiui tarp savivaldybės ir VVT.
Bendrovės profesinės sąjungos jau prieš mėnesį patvirtino keliančios kolektyvinį ginčą ir teikiančios kolektyvinio ginčo reikalavimus, o jei jie nebus patenkinti, darbuotojai pasiryžę streikuoti.
VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius teigė, kad įmonės darbuotojai reikalauja teisinės apsaugos atleidžiamiems įmonės darbuotojams atiduodant dalį maršrutų privačiam verslui – užtikrinti jiems galimybę įsidarbinti pirmumo teise maršrutus iš VVT perimančiose privačiose bendrovėse. Savivaldybė, anot jo, su tuo nesutinka.
Be to, piktinamasi, jog antrojoje privataus vežėjo konkurso dalyje, kur VVT pasiūlė mažiausią kainą, savivaldybė atsisakė pripažinti laimėtoją ir pradeda neskelbtinas derybas su visais konkurso dalyviais.
Susitikime savivaldybės administracija kvietė profesinių sąjungų atstovus priimti sprendimą nerengti streiko ir kartu siekti kuo geriau tenkinti viešąjį interesą ir didinti visuomenės pasitikėjimą įmone. Taip pat profesinės sąjungos ragintos visas kylančias problemas spręsti ne viešojo transporto keleivių sąskaita, o bendradarbiaujant. Buvo sutarta ir kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą bei Konkurencijos tarybą dėl susitikimo metu išdėstytų darbuotojų profesinių sąjungų reikalavimų įtraukimo į viešųjų pirkimų sąlygas privalomumo.
UAB „Vilniaus viešasis transportas“ veikia 5 profesinės sąjungos, vienijančios 1462 darbuotojų.