„Lietuva du kartus mėgino turėti nacionalines avialinijas, nelabai sėkmingai. Finale baigdavosi skolomis ir perpardavimais įvairioms interesų grupėms. Deja, ši patirtis nebuvo sėkminga. Dabar esame labai pavėlavę patekti į tarptautinę aviacijos rinką ir kol kas modelio, kuris būtų bent jau nenuostolingas – aš jau nekalbu apie kažkokius pelnus – niekas nėra pateikęs ir kol kas jo nėra, todėl stumti Vyriausybę arba valstybę dar trečią kartą į nuostolingą verslą tikrai nelinkėčiau niekam, nes už tai mokės visi Lietuvos žmonės“, – antradienį žurnalistams Vilniuje sakė D.Grybauskaitė.
Pasak jos, „Air Lituanica“ buvo finansinė avantiūra – jau jos veiklos pradžioje buvo aišku, kad įmonė negalės dirbti pelningai.
„Pirmiausiai norėčiau aiškumo – „Air Lituanica“ yra savivaldybės įmonė, ta įmonė, kuri visą laiką gyveno dotuojama, modelis pasirinktas, kurį aš vadinčiau finansinės avantiūros modeliu. Buvo visiškai aišku, kad negalės pelningai dirbti tokia įmonė. Kasmet bent jau reikėtų dar 10 mln. eurų dotuoti ir, kaip pavyzdys, – vieną kainą mokėjo vartotojas, kuris pirko bilietą, ir dar du kartus turėjo dotuoti savivaldybė. Taigi, buvo aišku, kad tai buvo finansinė avantiūra, kaip ir daugelis, deja, buvusio mero (Artūro Zuoko – BNS) finansinių avantiūrų, dabar žlunga“, – tikino prezidentė.
Prieš dvejus metus įkurta ir sunkioje finansinėje situacijoje atsidūrusi „Air Lituanica“ praėjusį penktadienį sustabdė veiklą.
Tai jau antra veiklą nutraukusi Lietuvos oro bendrovė – dėl finansinių problemų 2009 metų pradžioje skrydžius nutraukė šiuo metu jau bankrutavusi privataus kapitalo oro linijų bendrovė „flyLAL-Lithuanian Airlines“, kuri priklausė Gedimino Žiemelio valdomai investicijų bendrovei „ŽIA valda“ bei kitiems verslininkams.