A.Telmentas 15min pasakojo, kad stengiasi palaikyti ryšį su vairuotojais, kurie įstrigę protestų krečiamame Kazachstane.
„Trys mūsų įmonės automobiliai yra įstrigę – dvi mašinos prie Aktyrau, viena prie Aksajaus. Situacija tokia, kad ryšio su vairuotojais nebeturime, internetas atjungtas, pakalbėti nėra kaip. Paskutinį ryšį turėjome vakar vakare, kai jie pasiskolino vietinio kazachstaniečio telefoną ir iš jo mėgino pasiskambinti“, – pasakojo bendrovės vadovas.
Jis teigė kartais galintis stebėti savo įmonės automobilius pagal sekimo sistemą – tai implikuotų, kad interneto ryšys, nors ir nestabilus, kartais atsiranda.
„Šiandien ryte du automobiliai, kurie stovėjo prie Atyrau, taip ir stovi. Bet tos mašinos, kuri buvo prie Aksajaus, nematome. Vairuotojas skambino ir sakė, kad jis išsikrovęs prekes, jis klausė, ką jam daryti. Jis buvo aikštelėje, kurią kontroliuoja sukilėliai ar kaip juos pavadinti“, – sakė A.Telmentas.
Pašnekovas pabrėžė, kad nuo naujų metų įsigaliojusi tvarka, kai Lietuvoje registruotų įmonių darbuotojams draudžiama atlygį ar komandiruotpinigius gauti grynaisiais, šioje situacijoje atsisuko kitu galu.
Įmonės vairuotojai negali atsiskaityti kortelėmis, nes dėl protestų Kazachstane nėra interneto ryšio. Grynųjų jie turi mažai, todėl beveik neturi už ką nusipirkti maisto. Prie bankomatų rikiuojasi milžiniškos eilės, tačiau jie nebūtinai dirba, darbuotojų įspūdžius perpasakojo A.Telmentas.
„Vairuotojai vakar dviese nusipirko maisto, nežinia, kiek to maisto užteks. Dabar su kortele gali pabraukyti kur nors, bet tikrai ne ten, kur tau duos pinigų“, – piktinosi pašnekovas.
Jis pridūrė, kad apie grynųjų poreikį Rytų šalyse buvo daug kalbėta prieš priimant minėtą įstatymą.
„Ta Rytų rinka tokia yra. Mes įsivedėme nesąmoningą įstatymą, buvome prašę to nedaryti. Nei Baltarusijoje, nei Rusijoje nei fitosanitariniai, nei kitokie mokesčiai nemokami kortele“, – sakė jis.
Draudimas nuostolių greičiausiai nepadengs
Tiesa, dėl asmeninio saugumo iki šiol vairuotojai vadovui nesiskundė – neramumai daugiausia kyla miestuose, o Atyrau, į kurį vakar pirkti maisto vyko du įmonės darbuotojai, didieji neramumai dar nebuvo pasiekę.
Jis pridūrė, kad vairuotojams Kazachstano muitinėje buvo pasakyta, jog stovėti pasienyje gali tekti net iki sausio 19 dienos. Jeigu ir toliau nepavyks su jais susisiekti, bus kreipiamasi į Lietuvos atstovybę.
A.Telmentas taip pat skundėsi, kad įvykiai Kazachstane greičiausiai bus prilyginti force majeure kategorijai. Tokiu atveju draudimo bendrovės nuostolių nekompensuos.
Bendrovė šią savaitę planavo siųsti automobilių į Kazachstaną, bet didėjant neramumams, sunkvežimius iškrovė. „Nedidelė dalis mūsų transporto įprastai važiuoja iš Lietuvos į Kazachstaną. Vakar tiek siuntėjai, tiek gavėjai išjungė žalią šviesą ir liepė pasiimti krovinius. Du automobiliai jau yra pakeliui, vakar juos sustabdėme Baltarusijoje“, – pasakojo A.Telmentas.
Tai įmonei taip pat sukels papildomų problemų, nes greitai baigsis šių automobilių tranzito per Baltarusiją leidimai.
„Esame labai nepavydėtinoje padėtyje, bet karas yra karas“, – sakė pašnekovas.
Primename, kad Kazachstane savaitgalį kilo protestai prieš staigų suskystintųjų dujų kainų augimą. Žanaozeno mieste prasidėjusios demonstracijos vėliau išplito į kitus rajonus ir peraugo į masinius neramumus – susirėmimus su policija ir valstybinių įstaigų pastatų šturmą.
Daugiau apie naujausius įvykius Kazachstane skaitykite čia: KSSO kariai jau Kazachstane: šaudo snaiperiai, daugėja žuvusiųjų, per 1000 žmonių sužeista