Sadiqas Khanas sakė, kad nuo rugpjūčio 29 dienos itin mažos taršos zona (ULEZ) bus išplėsta ir apims visus devynis milijonus Didžiojo Londono gyventojų.
Jis paskelbė, kad lygiagrečiai bus plečiamos autobusų paslaugos išoriniame Londone, ir aiškino, kad dėl senesnių ir sunkesnių transporto priemonių keliamos oro taršos londoniečiai „serga nuo lopšio iki kapo“.
Mero teigimu, ULEZ jau įrodė "atnešanti [reikiamų] pokyčių", o jos praplėtimas reikš, kad „dar penki milijonai žmonių galės kvėpuoti švaresniu oru ir gyventi sveikiau“.
Tačiau šis planas sukėlė aršią politinių oponentų ir kai kurių sostinės gyventojų reakciją – jie atkreipė dėmesį į surengtas konsultacijas, iš kurių paaiškėjo, kad dauguma londoniečių nepritaria zonos išplėtimui.
Per du mėnesius trukusią informavimo kampaniją, kurią šių metų pradžioje surengė „Transport for London“ („TfL“), valdanti įvairias JK sostinės transporto sistemas, buvo išklausyta 57,913 tūkst. žmonių, įskaitant beveik 12 tūkst. kampanijos dalyvių iš abiejų skirtingas nuomones šiuo klausimu turinčių pusių.
Nors 55 proc. respondentų išreiškė „tam tikrą susirūpinimą“ dėl vietos oro kokybės, 59 proc. iš visų dalyvavusių apklausoje pasisakė prieš tai, kad ULEZ apskritai būtų plečiama.
Išorinėse Londono teritorijose, kurios bus įtrauktos į plėtros procesą, prieštaraujančiųjų skaičius išaugo iki 70 procentų.
„Sadiqas Khanas sulaužė savo pažadą įsiklausyti į londoniečių nuomonę“, – socialiniame tinkle „Twitter“ pareiškė Londono įstatymų leidybos asamblėjos konservatorių frakcija.
„Jis turi ATSISAKYTI ULEZ plėtros“, – pridūrė ji.