Praėjusį ketvirtadienį pirmą kartą LTG istorijoje iš Ukrainos į Lietuvą aplenkiant Baltarusiją atvyko traukinys su 50 konteinerių, maždaug 1 tūkst. tonų maisto papildo lizino kroviniu. Procesas užtruko apie 3 savaites.
Naujas maršrutas išbandytas tik siaurąja europine vėže – nuo Kauno per Lenkiją iki Ukrainos pasienyje esančio terminalo.
Lietuva bando padėti Ukrainai išvežti pernykščio derliaus grūdus, kurių yra likę maždaug 20 mln. tonų. Šių grūdų Ukraina negali eksportuoti įprastais keliais, nes karinę invaziją vasario pabaigoje pradėjusi Rusija blokuoja Juodosios jūros uostus.
Per Lenkiją dėl infrastruktūros ribojimų šiuo metu į Lietuvą per metus įmanoma atvežti tik 1-1,5 mln. tonų Ukrainos grūdų.
„Lietuvos geležinkelių“ komunikacijos direktorius Mantas Dubauskas 15min pirmadienį pranešė, kad šią savaitę iš Ukrainos pajudės du „LTG Cargo“ organizuojami traukiniai su žemės ūkio produkcija. Planuojama, kad bus gabenamas aliejus, kukurūzai, grūdai.
M.Dubauskas kol kas negalėjo pasakyti, kada koks traukinys atvyks. Anot jo, pirmiausia reikia sulaukti žinių, jog traukiniai jau pakrauti ir pradeda kelionę.
Anot M.Dubausko, pirmadienį Šeštokus jau pasiekė kito vežėjo organizuotas traukinys su grūdų kroviniu. Šeštokuose krovinys bus perkeltas ant 1520 mm vėžės ir vežamas į Klaipėdą. Šio traukinio kelionę iš Ukrainos per Lenkiją organizavo „Lotos Kolej“, nuo Lenkijos iki Šeštokų ir Klaipėdos – „LTG Cargo“ įmonės.