„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Traukiniautoja“ pasipiktino Lietuvos geležinkeliais: pati išlipti spėjo, o dviračiai nukeliavo tolyn

Traukiniu į Aukštaitiją keliavusi dviratininkė teigia susidūrusi su atsainiu ir nesaugiu keleivių laipinimu – perone Ignalinoje ji išlipti spėjo, o jos draugas liko su dviem dviračiais keliauti iki Dūkšto. Lietuvos geležinkeliai atsiprašė dėl nemalonios patirties, tačiau primena, kad keleiviams su dviračiais reikėtų būti pasiruošusiems išlipti prieš traukiniui sustojant.
Patikros akimirka
Patikros akimirka / Arno Strumilos / 15min nuotr.

15min redakcijai parašiusi Eva dalinasi nemalonia savo kelionės traukiniu į Ignaliną istorija. Į šį Aukštaitijos miestą ji važiavo su draugu, abu vežėsi po dviratį.

„Kelionė prasidėjo gan sklandžiai – dviračius įsikėlėme į traukinį, pasikabinome ir atsisėdome. Viskas buvo gerai iki kol nepasiekėme Ignalinos stotelės. Dar pakeliui iki jos pastebėjome, jog traukinys praktiškai neužsibūna kituose miesteliuose, sustoja labai labai trumpam, vos tik žmonės išlipa, jis pajuda. Tai kėlė šiek tiek nerimo, bet pamanėme, jog tai dėl to, nes maži miesteliai, niekas čia turbūt vis vien su dviračiais nelipa – ir tuo metu nelipo. Na, palydovai gi mato pagal bilietus, kiek ir kur kas su dviračiais keliauja“, – nurodė moteris.

Anot jos, pasiekus Ignaliną buvo didelis išlipančiųjų srautas ir traukinyje susidarė spūstis keleivių prie durų.

Moteris su draugu tuo metu vis dar sėdėjo savo vietose – jie nutarė palaukti, kol keleiviai išlips, nueiti prie kitame vagone kabančių savo dviračių, juos nusikabinti ir tada išsivežti į peroną.

„Kadangi dviračiai fiziškai sunkūs, sutarėme su draugu, jog aš paimu mūsų tašes ir išlipu pirma iš traukinio, o draugas atkabins dviračius po vieną ir iškels iš traukinio. Traukinio vagonas vargiai pritaikytas įkelti ar iškelti dviratį, laiptai statūs, visas procesas reikalauja daug fizinės jėgos“, – nurodė Eva.

Poros planas nepavyko – moteriai išlipus į peroną, o draugui triūsiant prie dviračių, traukinys pajudėjo link kitos stotelės. Eva teigia mojavusi mašinistui, tačiau traukinys važiavo toliau, o palydovų perone taip pat nesimatė. Anot moters, ženklą važiuoti davė traukinyje buvusi palydovė.

„Lietuvos geležinkeliai“
„Lietuvos geležinkeliai“

„Tai atrodė taip neapdairu, taip nesaugu! O gal aš mojavau ranka, nes koks žmogus įstrigo duryse ar prie ratų?! Darbuotojai labai aplaidžiai sutikrina informaciją, ar saugu traukiniui pajudėti, ar visi spėjo išlipti, įlipti, jei tai iš vis sutikrinimu galima pavadinti“, – skundėsi keleivė.

Ji liko Ignalinoje su daiktais ant perono, o draugas be daiktų, tik su dviem dviračiais toliau keliaujančiame traukinyje.

Situaciją po derybų pavyko išspręsti – vyras susitarė su palydove, jog bus išleistas kitoje stotelėje, galės palaukti, kol atvyks kitas traukinys ir į jį nemokamai įsikels du dviračius, sugrįš atgal iki Ignalinos. Buvo nurodyta, kad to traukinio palydovas bus informuotas apie situaciją, tačiau niekas įkelti dviračių nepadėjo.

Dviračiai buvo sutalpinti siaurame koridoriuje, blokuojant praėjimą į tualetą kitiems keleiviams. Palydovas prisistatė atkarpai iki Ignalinos įpusėjus.

Vilniaus VPK archyvo nuotr./Asociatyvi iliustracija
Vilniaus VPK archyvo nuotr./Asociatyvi iliustracija

Kai teko vakare grįžti iš Ignalinos į Vilnių, kuriozas vos nepasikartojo, nurodo Eva. Kadangi traukiniu vyko nemažai dviratininkų, prie vagonų vėl susidarė spūstis.

„Aš laukiau paskutinė prie pat traukinio durų su dviračiu, kol mano vaikinas prasibraus per minią ir galės įkelti ir manąjį. Bet štai vos kelios sekundės ir palydovė iškišus galvą pro tolimesnes duris ir matydama, jog stoviu dar prie durų su dviračiu, duodą švilpuką važiuoti! Absurdas! Aš staigiai įkėliau dviračio priekinį ratą tarp durų, kad neleisčiau joms užsidaryti, ir tai spėjo pamatyti kitas palydovas vardu Domas, tuo pat metu kartu su mano vaikinu greitai įkėlė dviratį ir traukinys iškart pajudėjo“, – prisimena keleivė.

Eva teigė itin nusivylusi kelionės patirtimi ir paslaugomis. Ji prisiminė ir šiuo metu Lietuvos geležinkelių aktyviai stumiamą reklaminę kampaniją „Traukiniautojai“, skatinančią žmones daugiau keliauti traukiniais.

„Reklama graži, o realybė visiškai priešinga“, – ironizavo moteris.

Lietuvos geležinkeliai: dviračius galima atkabinti ir traukiniui nesustojus

Lietuvos geležinkeliai 15min atsiųstame komentare nurodė, kad apgailestauja dėl nepatogumų, kuriuos teko patirti keleiviams.

„Esame dėkingi už keleivių pastabas, kurias gavome, visuomet į jas atsižvelgiame ir ieškome sprendimų, kurie padėtų keliauti su dviračiais patogiau“, – nurodė keleivių vežimu užsiimančios Lietuvos geležinkelių grupės bendrovės „LTG Link“ atstovė žiniasklaidai Olga Malaškevičienė.

LTG nuotr./Lietuvos geležinkeliai
LTG nuotr./Lietuvos geležinkeliai

Lietuvos geležinkelių atstovės teigimu, minėtas maršrutas šiltuoju laikotarpiu yra labai populiarus tarp keliaujančių su dviračiais.

„Į priekį traukiniu Vilnius–Turmantas keliavo 210 keleivių ir 13 dviračių. Atgal važiavo 137 keleivių ir 14 dviračių. Šiuo atveju toje pačioje stotyje išlipo didesnė dviratininkų grupė iš kito vagono ir palydovai buvo sutelkę jėgas padėti jiems. Esant didesnei grupei žmonių su dviračiais palydovai visada informuoja mašinistą, kad gali prireikti daugiau laiko iškelti ar įkelti dviračius“, – nurodė O.Malaškevičienė.

Pagal LTG tvarką, traukinys nepradeda judėti, kol yra keleivių tarpduryje.

„Paprastai net dviratininkų grupėms papildomo laiko sustojimui nereikia, nes traukinyje, kitaip nei lėktuvuose, keleiviai gali saugiai judėti laisviau – dviratį atkabinti ir privežti prie durų gali gerokai ankščiau nei sustoja traukinys, traukiniui sustojus telieka nukelti dviratį. Šiuo atveju dviračius keleiviai pradėjo atkabinti tik sustojus traukiniui, greičiausiai todėl laiko ir pritrūko. Prieš išvykstant tiek palydovai, tiek mašinistas tikrina, ar visi išlipę ir ar visos durys uždarytos, tik tokiu atveju traukinys pajuda“, – teigiama LTG atsiųstame atsakyme.

Shutterstock nuotr./Dviratis
Shutterstock nuotr./Dviratis

Bendrovė nurodo, kad vasaros metu laikinai įdarbinti papildomi darbuotojai užtikrins aptarnavimą populiariausių reisų piko metu, palydovai visuomet suteikia reikalingą informaciją ir padeda iškelti dviračius, jeigu to prireikia.

„Taip pat prašome ir keleivių supratimo bei būti pasiruošusiems prieš stoteles. Prireikus pagalbos prašome informuoti kelionių palydovą apie poreikį iš anksto“, – teigiama 15min gautuose atsakymuose.

„LTG Link“ žada kitais metais testuoti 15 naujų traukinių, kurie bus dar labiau pritaikyti važiuojantiems su dviračiais.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau