Apie tai, kad trečiasis iš Belgrado į Maskvą skridęs lėktuvas antradienį sulaukė grasinimų dėl sprogmens, pranešė Serbijos žiniasklaida.
Pasak „Balkan Insight“, Serbijos valdžios institucijos kol kas nepateikė tyrimo detalių dėl ankstesnių panašių incidentų, kai į orą pakilę lėktuvai buvo priversti apsisukti ir skristi atgal į Belgradą.
„Antradienį iš Belgrado į Maskvą turėjęs išskristi lėktuvas neišskrido po to, kai pagrasinta jį susprogdinti. Apie tai pranešė naujienų agentūra „Tanjug“.
Kovo 11 ir 14 dienomis panašūs grasinimai susprogdinti „Air Serbia“ lėktuvus, skrendančius į Maskvą, pasirodė esantys apgaulingi“, – rašo portalas „Balkan Insight“.
Serbijos Vidaus reikalų ministerijos žiniomis, sulaukus grasinimų antrąjį kartą susprogdinti lėktuvą, įtarta, kad sprogmuo padėtas orlaivio, skridusio maršrutu Belgradas–Maskva, viduje.
Tačiau, atlikus lėktuvo apžiūrą, ir vėl paaiškėjo, kad pranešimas buvo melagingas.
Po to, kai Serbijos institucijos gavo įspėjimą, jog šiame lėktuve padėtas sprogmuo, jis turėjo grįžti atgal į oro uostą Belgrade. Lėktuvui nusileidus, visi keleiviai buvo išlaipinti.
Kitas toks pats incidentas įvyko kovo 11-ąją.
Abiem atvejais grasinimai dėl sprogmens buvo išsiųsti elektroniniu paštu. Serbijos policija nepranešė, ar ką nors dėl to suėmė.
Portalas „Balkan Insight“ teigia nesulaukęs atsakymų iš „Air Serbia“ apie situaciją.
Serbijos oro transporto interneto svetainės „Tango Six“ įkūrėjas, aviacijos ekspertas Petaras Vojinovičius portalui teigė, kad operatyviniu požiūriu visi oro vežėjai turi rimtai vertinti grasinimus susprogdinti, „net jei aišku, kad tai tikriausiai tik tuščias grasinimas“.
„Dar niekas nesusprogdino lėktuvo skrydžio metu, kai apie tai buvo pranešta iš anksto“, – sakė P.Vojinovičius.
Dar niekas nesusprogdino lėktuvo skrydžio metu, kai apie tai buvo pranešta iš anksto.
Nuo karo Ukrainoje pradžios „Air Serbia“ padvigubino skrydžių tarp Belgrado ir Maskvos skaičių. Apie tai 15min rašė anksčiau.
„Air Serbia“ taip pasielgė po to, kai ES dėl Rusijos invazijos į Ukrainą uždarė savo oro erdvę rusų oro vežėjams.
Serbų oro linijos gali kirsti Europos Sąjungos oro erdvę, tad tuo naudojasi Rusijos gyventojai – apeina galiojančius draudimus ir keliauja Europoje.
Nuo pat Rusijos invazijos į Ukrainą pradžios Serbija stengiasi išlaikyti politinę pusiausvyrą tarp Rusijos ir Vakarų.
Serbija balsavo už JT Generalinės Asamblėjos rezoliuciją, smerkiančią išpuolį prieš Ukrainą, tačiau atsisakė įvesti Rusijai kokias nors sankcijas.