Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Uosto direkcija apie korupciją dėl atliekų iš laivų: darbus vykdanti įmonė – ne paslaptis

Ketvirtadienį teisėsaugai paskelbus informaciją apie korupciją Klaipėdos uoste, susijusią su skystomis atliekomis iš laivų, Uosto direkcijos vadovas Algis Latakas patikslino, kad uoste darbus atlieka viena įmonė – „Parsekas“. Sutartinės sumos siekia ne vieną milijoną eurų. Tiesa, neatmetama, jog įmonė gali turėti subrangos sutartis.
Pratybų akimirkos
Klaipėdos uostas / J. Andriejauskaitės / 15min nuotr.

Su šia įmone „Parsekas“ uostas pavasarį pasirašė trejų metų sutartį. Prieš tai tokia sutartis jau buvo pasirašyta tokiam pačiam laikotarpiui. Su įmone turimos trys sutartys pagal atliekų rūšis – skystų, kietų ir atskira sutartis, kuri numato paslaugas dujiniams laivams.

Pagal turimas tris sutartis uosto direkcijos sutartiniai įsipareigojimai siekia ne vieną milijoną eurų, tačiau tikslios sumos neatskleidžiamos.

Sutartys sudaromos viešųjų pirkimų konkurso būdu.

Iš laivų paimamos įvairios atliekos – lijaliniai vandenys, mašinų skyriaus atliekos, buitinės ir kitos atliekos. Jei laivas, atvykęs į uostą, pareiškia norą priduoti atliekas, ši paslauga privalo būti užtikrinta. Kasdien į uostą atplaukia apie 30–40 laivų.

VIDEO: Uosto direkcija apie korupciją dėl atliekų iš laivų: bendrovė yra viena

„Jei klausimas, kas atlieka šią paslaugą, ją atlieka UAB „Parsekas“, čia nėra paslaptis, čia viešas pirkimas, kiekviename puslapyje galima rasti šią informaciją“, – sakė A.Latakas.

Bendrovė turimais laivais surenka teršalus, o toliau jų išvalymas ir atsiskaitymas susijęs su pačios bendrovės turimomis sutartimis.

Ketina statyti laivą

Pasak A.Latako, žvelgiant į tendencijas, kai kainos už teršalų surinkimą iš laivų didėja, o konkurencija menka, Uosto direkcija yra numačiusi atliekų supirkimo laivo pirkimą. Toks laivas, jei bus patvirtintas strateginės veiklos planas, būtų pastatytas per kelerius metus.

„Gali kilti klausimas, kodėl pati uosto direkcija to nedaro. Nematėme ekonominės naudos, bet žiūrint į tai, kad rinkoje tokių paslaugos tiekėjų labai mažai, žiūrint tendencijas, kad paslaugos kainos kilimo tendencija didelė, atliekų pagal laivų skaičių daug, matome galimybę šią paslaugą vykdyti patiems“, – sakė A.Latakas.

Planuojama, kad kitais metais rekonstruojant Kruizinių laivų terminalo krantinę atsiras vieta, kur laivai galės be tarpininkų atiduoti skystas atliekas, lijalinius vandenis. Taip bus išvengta tokios paslaugos pirkimo ir tarpininko.

Ketvirtadienį teisėsauga paskelbė pradėjusi tyrimą dėl atliekų tvarkymo Klaipėdos uoste, įtariemieji kaltinami kyšininkavimu ir kitais nusikaltimais.

Bendrovė – tarp klientų

Bendrovės „Klaipėdos vanduo“ generalinis direktorius Benitas Jonikas patikslino, jog į nuotekų valyklą nuotekas atgabena daugybė įmonių, tarp jų yra bendrovė „Parsekas“.

Tarp įtariamųjų yra ir vienas bendrovės darbuotojas. Teigiama, jog jis nebedirba įmonėje. Darbuotojas buvo susijęs su nuotekų tyrimu įmonėje.

Bendrovė valo buitines nuotekas. Jų sugeneruojama ir laivuose.

„Įmonės, kurios paima tas nuotekas, veža automobiliais, turime nuotekų priėmimo punktą, ten imame mėginius, yra automatiniai mėginių semtuvai ir tiriame juos. Tyrimus atlieka pati laboratorija. Tiriame ir naftos produktus, būna įvairiai, jei pastebime, pranešame apie tokius įvykius, bet naftos netvarkome, mūsų nuotekų valykla yra buitinių nuotekų valykla“, – sakė B.Jonikas.

Bendrovė dėl šio įvykio pradėjo ir vidinį tyrimą.

Veikia jau kone du dešimtmečius

Bendrovės „Parsekas“ svetainėje skelbiama, jog įmonė buvo įkurta 2003 metais. Pagrindinė įmonės veikla – užterštų vandenų ir kitų teršalų surinkimas iš laivų valstybinio Klaipėdos jūrų uosto akvatorijoje ir atliekų surinkimas iš kitų gamybinių objektų.

„Pagrindinės veiklos ypatumai: bendrovė surenka įvairias atliekas iš laivų Klaipėdos uoste, iš kitų gamybinių objektų ir pristato jas į utilizavimo stotis. Buitinių atliekų, naftos produktais užterštų vandenų ir kitų atliekų surinkimas vykdomas apvažiavimo būdu, – skelbiama svetainėje.

– Surinktos atliekos pakraunamos į specialius konteinerius, talpyklas arba į autocisternas. Apvažiavimui/surinkimui naudojamas ir vandens, ir sausumos transportas: laivai – surinkėjai, autocisternos. Darbai vykdomi visą parą“.

Įmonės telefonu į skambutį niekas neatsakė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?