Uosto krantinėse – elektra laivams: prasideda infrastruktūros diegimas

Klaipėdos uoste netrukus bus pradėti pirmųjų krantinių elektrifikavimo darbai – pasirašyta sutartis dėl infrastruktūros įrengimo. Jau kitąmet uoste bus švartuojami keltai, kuriems elektros energija bus tiekiama tiesiai nuo kranto, taip mažinant taršą ir triukšmą. Tai ne tik technologinė pažanga, bet ir reali priemonė, kuri padės uostui tapti tvaresniu.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos nuotr.

„Klaipėdos uostas keičia savo veidą. Krantinių elektrifikavimas – tai ne tik moderni technologija, bet ir aiškus mūsų įsipareigojimas miestui, bendruomenei ir aplinkai. Įsivaizduokite: laivai, stovintys prie krantinių, nebedūmija, nekelia triukšmo – vietoje degalų jie naudoja žaliąją elektros energiją. Pasirašyta sutartis yra pirmas konkretus žingsnis šios vizijos link“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Algis Latakas.

Trys elektrą laivams tieksiančios stotelės bus įrengtos „Centriniame Klaipėdos terminale“ ir viena „Klaipėdos konteinerių terminale“, pietinėje uosto dalyje. Jos turėtų pradėti veikti 2026-aisiais.

Teodoro Biliūno / BNS nuotr./Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / Teodoro Biliūno / BNS nuotr.

Konkursą laimėjusiai UAB „Vakarų resta“ pavesta parengti projektą, atlikti transformatorinių pamatų statybos ir infrastruktūros paruošimo kabelių tiesimui nuo transformatorinių iki krantinių darbus. Numatoma, kad šie darbai bus baigti iki gegužės. Sutarties suma siekia 238 tūkst. Eur.

Estijoje jau nuo praėjusių metų vidurio komplektuojama įranga, kuria laivams uoste nuo kranto bus tiekiama elektra. Ją tieks, montuos ir visus paleidimo bei derinimo darbus atliks įmonė „BLRT ERA AS“ Klaipėdos filialas.

Šiam projektui įgyvendinti dar atliekamos viešųjų pirkimų procedūros elektros tinklų statybos darbams. Rangovui bus patikėta nutiesti kabelį nuo pastotės iki naujai pastatytų transformatorinių.

Klaipėdos uostas, įgyvendinęs šį infrastruktūros projektą, elektrą planuoja pirkti iš tiekėjų, kurie ją generuos iš atsinaujinančių šaltinių – vėjo, saulės.

Krantinių elektrifikavimo Klaipėdos uoste projektas iš dalies finansuojamas pagal Europos infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) Transporto programą. Projektui, kurio vertė siekia apie 11 milijonų eurų, įgyvendinti numatytas 8,6 milijono eurų siekiantis ES finansavimas.

Krantinių elektrifikacija numatyta ir tose krantinėse, prie kurių švartuojami konteinerius gabenantys laivai bei kruiziniai laineriai, taip pat Klaipėdos uosto laivynas. Visą numatytą uosto krantinių elektrifikavimo projektą tikimasi baigti 2028 m.

Šiandien į Klaipėdos uostą atplaukę laivai daugiausia naudoja dyzeliną. Šie degalai aprūpina laivą ne tik plaukiant, bet ir jam stovint uoste. Dyzelinu yra maitinami jo generatoriai. Remiantis Klaipėdos uosto veiklos poveikį vertinusių mokslininkų išvadomis, elektros tiekimo į laivus infrastruktūra krantinėse žymiai prisidėtų prie emisijų mažinimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?