Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Už toną aviacinių degalų Palangoje tenka pakloti 500 Lt daugiau nei Vilniaus, Kauno ar Rygos oro uostuose

Palanga puoselėja planus, kaip į kurortą prisivilioti daugiau oro vežėjų, bet pastarieji už aviacinius degalus Palangos oro uoste nuo praėjusių metų vasaros moka už toną 500–600 litų daugiau negu Vilniaus, Kauno ir Rygos oro uostuose.
Palangos oro uostas siekia susigrąžinti prieš dvejus metus nutrauktus skrydžius į Vokietiją.
Palangos oro uoste aviaciniai degalai kainuoja daugiau kaip 600 Lt už toną brangiau nei Kaune, Vilniuje ar Rygoje. / Juliaus Kalinsko, dienraščio „15 minučių“ nuotr.

SAS oro bendrovės, skraidinančios keleivius iš Palangos į Kopenhagą,  atstovė Elizabeth Mansi teigė, kad svarstant

apie naujus skrydžius ar sprendžiant, kuriame oro uoste lėktuvus pripildyti degalų, SAS visada kreipia dėmesį į

Lino Jegelevičiaus nuotr./
Lino Jegelevičiaus nuotr./"Baltic Oil Company" direktorius Pranckevičius

aviacinių degalų kainas.

„Palangos oro uostas yra nepatrauklus, todėl vežėjai lėktuvus degalais papildo ne Palangoje“, – sako bendrovės „Baltic Oil Company“ direktorius Arūnas Pranckevičius. „Tokie aviacinių degalų kainų skirtumai nėra labai gerai,“ – pripažino ir susisiekimo viceministras, buvęs Kauno oro uosto direktorius Arijandas Šliūpas.

Prieš metus oro vežėjai už toną aviacinių degalų Palangoje mokėdavo po 3050 litų už toną, o  gruodį tonos kaina čia pakilo iki 3645 litų. Tuo metu Vilniaus ir Kauno oro uostuose ir praėjusių metų pabaigoje aviaciniai degalai kainavo  kone 600 litų mažiau nei Palangoje – vidutiniškai apie 3000–3200 litų už toną.

Daugiau kaip 15 metų aviacinius degalus Palangos oro uostui teikusią bendrovę „Baltic Oil“ praėjusių metų vasarą pakeitė „Baltic Ground Services (BGS)“, kuri buvo vienintelė Palangos oro uosto paskelbto viešųjų pirkimų konkurso dalyvė.

„Baltic Oil Company“ direktorius A. Pranckevičius įtaria, kad oro uosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė specialiai sudarė palankias konkurso aviaciniams degalams tiekti sąlygas BGS, o konkursą organizavo pažeisdama Viešųjų pirkimų įstatymą. Dėl to ši bendrovė padavė Palangos oro uostą į teismą ir  jo prašo sutartį su BGS degalams tiekti panaikinti. Pirmasis teismo posėdis yra paskirtas vasario vidurį.

Kaip sakė A.Pranckevičius, naujam tiekėjui praėjusią vasarą pradėjus parduoti degalus didesnėmis kainomis,  jis apie tai pranešė tuomečiam susisiekimo ministrui Eligijui Masiuliui, bet viceministras Rimvydas Vaštakas atsakė, jog „ministerija čia niekuo dėta, o pretenzijos turi būti pateiktos konkursą vykdžiusiam Palangos oro uostui“.

Verslininkas įsitikinęs, kad buvo pažeistos Vyriausybės patvirtintos valstybės materialiojo turto viešo nuomos konkurso organizavimo taisyklės, nes apie degalų pirkimo konkursą šįkart buvo pranešta ne Palangos, kaip anksčiau, o Klaipėdos laikraštyje. 

A.Pranckevičius sako, kad jis jaučia nuoskaudą ne dėl to, kad neteko verslo Palangos oro uoste, bet labiau dėl to, kad Palangai, puoselėjančiai svajones dėl daugiau skrydžių įvairiomis kryptimis, anksčiau ar vėliau koją pakiš per didelės aviacinių degalų kainos.

Bendrovės BGS, kuri pila degalus Vilniaus ir Palangos oro uostuose, pardavimų vadovas Vitalis Dudys nepanoro komentuoti skirtingų kainų: „Nesu įgaliotas tai daryti ar ką nors komentuoti žiniasklaidai.“ Susisiekti su bendrovės direktoriumi S. Butavičiumi nepavyko.

„Reikės pasiaiškintiį, kodėl taip yra. Nesu girdėjęs, kad dėl kainos oro vežėjai piltis degalų mieliau rinktųsi Rygą, kaip sakote“, – kalbėjo susisiekimo viceministras A.Šliūpas.

Palangos meras Š.Vaitkus, siekiantis į Palangą privilioti daugiau pigių skrydžių bendrovių, teigė girdėjęs  apie tai, jog aviacinių degalų kainos kurorto oro uoste yra gerokai didesnės nei aplinkiniuose oro uostuose, bet sakė neturįs informacijos, kad dėl jų oro vežėjai būtų linkę vengti Palangos.

Palangos oro uosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė tvirtino „negalinti komentuoti“ degalų kainų skirtumų įvairiuose šalies oro uostuose, nes „pats Palangos oro uostas tokios paslaugos neteikia“.

Direktorė atkreipė dėmesį į tai, kad kainą lemia paklausa, kiekiai, logistika ir gausybė kitų veiksnių. Paklausta, ar gerokai didesnė kaina Palangos oro uoste neskatina oro bendrovių piltis degalų aplinkiniuose oro uostuose, J.Jucevičiūtė atsakė: „Kadangi informacijos nei apie kainas, nei apie aviacinių degalų, pilamų į orlaivius aplinkiniuose oro uostuose, kiekius neturime, vienareikšmiškai atsakyti į šį klausimą negaliu. Galėčiau pasakyti tik tiek, kad kaina yra ne vienintelis ir nebūtinai pats svarbiausias veiksnys renkantis vieną ar kitą variantą.“

Pernai Palangos oro uoste buvo parduota 1265 tonos aviacinių degalų – 340 tonų daugiau nei 2011 metais.

Lino Jegelevičiaus nuotr./Palangos oro uosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė
Lino Jegelevičiaus nuotr./Palangos oro uosto direktorė Jolanta Jucevičiūtė

 

 



 

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai