Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

V.Sutkus: kelių sektoriuje – drastiškas nuosmukis

Situacija Lietuvos transporto sektoriuje blogėja, sako Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas. Pasak Valdo Sutkaus, kelių sektorius patiria drastišką nuosmukį.
Valdas Sutkus
Valdas Sutkus / Valdo Kopūsto / 15min nuotr.

„Situacija transporto sektoriuje blogėja, tai rodo ir tarptautiniai duomenys“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė V.Sutkus.

„Kelių sektorius apskritai patiria drastišką nuosmukį, nebijau šito žodžio. Prarasta apie 3 tūkst. darbo vietų, įmonės jau trečius metus dirba nuostolingai, įskaitant pačias didžiausias. Jeigu imtume didžiąsias kelininkų įmones, tai darbuotojų skaičius šiemet sumažėjo apie 15 proc.“, – sakė jis.

V.Sutkus teigia palaikęs buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio norą skaidrinti transporto sektorių, tačiau pabrėžia, kad kova su korupcija neatnešė apčiuopiamų rezultatų.

„Iš Susisiekimo ministerijos girdėjome, kad transporto sektorius yra skaidrinamas. Tačiau (...) realių rezultatų nematome, nėra nei nubaustų, nei nuteistų, yra tik kolektyviniai kaltinimai visam sektoriui“, – teigė V.Sutkus.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Susisiekimo ministerija
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Susisiekimo ministerija

Pasak jo, specialistų skaičius ir kompetencijos Kelių direkcijoje mažėja, dėl ko pagrindinis dėmesys skiriamas auditavimui.

„Bendradarbiavimą keičia auditavimas. Auditas, baudos, tuo metu pinigai guli stalčiuose, pinigai nepanaudojami, kelių būklė prastėja“, – teigė LVK prezidentas.

Pasak Klaipėdos tarybos nario, buvusio uosto vadovo Arvydo Vaitkaus, jaunimas nebesirenka inžinerinių specialybių, dėl ko transporto sektoriuje mažėja kompetencijos.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Arvydas Vaitkus
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Arvydas Vaitkus

„Kalbėdami apie siekiamą šalies progresą, negalime nematyti kompetencijų mažėjimo. Turbūt ne tik transporto srityje, bet apskritai valstybiniame sektoriuje. Tai yra rimta problema, jaunimas nebestoja, yra atrenkami žmonės iš įvairių kitų profesinių sričių“, – teigė A.Vaitkus.

„Man susidaro įspūdis, kad valstybiniame sektoriuje vyksta labai rimta rimta degradacija“, – sakė jis.

Tuo metu asociacijos „Lietuvos keliai“ tarybos narys Virgaudas Puodžiukas sako, kad ministerijos ir Kelių direkcijos tikslas turėtų būti plėtoti ir prižiūrėti valstybės turtą.

V.Puodžiuko teigimu, iš naujojo ministro Jaroslavo Narkevičiaus stebuklų tikėtis neverta, nes daugiausia nuveikti gali ne ministras, o profesionalai.

„Matėme didelį dėmesį auditams, kas savaime suprantama nėra blogai, bet mano supratimu, ministerija ir direkcija turėtų atsiskaityti, tačiau jų tikslas yra plėtoti ir prižiūrėti valstybės turtą“ – sakė V.Puodžiukas.

„Čia, mano nuomone, yra pagrindinis jų uždavinys, o ne galbūt iškelti negeroves, ką buvęs vadovas padarė. Tam yra įvairios tarnybos, teismai, baudžiamasis kodeksas ir manau, kad visi turėtų būti įvertinti pagal savo nuopelnus“, – teigė jis.

Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Virgaudas Puodžiukas
Valdo Kopūsto / 15min nuotr./Virgaudas Puodžiukas

V.Puodžiuko teigimu, iš naujojo ministro Jaroslavo Narkevičiaus stebuklų tikėtis neverta, nes daugiausia nuveikti gali ne ministras, o profesionalai.

„Lietuvoje susidaro įspūdis, kad žmonės tiki stebuklais ir galvoja, kad ateis naujas ministras ir nubaus blogiečius, iškels į dienos šviesą. Tačiau pasaulis seniai pasitiki daugiau profesinėmis asociacijomis, inžinierių sąjungomis, profesionalais, kurie iš tikrųjų gali kažką padaryti ir nuveikti“ – sakė V.Puodžiukas.

Nepaisant to, jis sako besitikintis, kad ministras sugebės pritraukti geriausius specialistus į susisiekimo sektorių ir išspręsti čia kylančias problemas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais