LJL laivas „Voruta“ į Batos uostą Pusiaujo Gvinėjoje atplaukė spalio 25 dieną, kur turėjo iškrauti cementą, 15min.lt pasakojo įgula. Iškrovimo darbams pasibaigus (lapkričio 3 dieną), laivas esą be teismo sprendimo buvo sulaikytas uosto kapitono dėl LJL skolos už kito kompanijos laivo „Raguva“ remontą Malabe.
Skola, anot įgulos, siekia 188 tūkst. eurų.
„Uosto administracija nepaėmė jokių laivo dokumentų, tik mūsų pasus, dėl to negalime išeiti net ant krantinės. Įgulą sudaro 17 Lietuvos piliečių, visi jaučiamės įkaitais. Kitą savaitę baigsis dyzelinis kuras ir gyvybė laive sustos: nustos veikti santechniniai mazgai, šaldytuvai, kondicionierius“, – pasakojo laivo įgula.
Jau nekalbame apie tai, kad už šituos kankinimus mums nemokami atlyginimai – paskutinį kartą gavome rugpjūtį, o kai kuriems įgulos nariams net nesumokėta už praėjusį reisą.
Pusiaujo Gvinėjoje užstrigusiems lietuviams baisu. Be kondicionieriaus suges paskutiniai maisto produktai, susidarys terpė ligoms, o po dviejų savaičių baigsis ir maisto atsargos.
„Prausimosi vanduo pasibaigė, renkame lietaus vandenį. O kas bus toliau? Jau nekalbame apie tai, kad už šituos kankinimus mums nemokami atlyginimai – paskutinį kartą gavome rugpjūtį, o kai kuriems įgulos nariams net nesumokėta už praėjusį reisą“, – pasakojo įgula.
Pasak jos, pusė įgulos jau atidirbo jiems nustatytą laiką ir galėtų važiuoti namo, tačiau be pasų tai nėra įmanoma.
„LJL nepateikia mums jokios informacijos apie keitimą, atlyginimus, laivo išlaisvinimą. Mes matome, kad kartojasi portugališkas scenarijus, kai laivas prastovėjo areštuotas penkis mėnesius be tinkamo aprūpinimo. Mes nematome šviesos tunelio gale, mes bijome prapulti šiame Dievo pamirštame Afrikos kampe“, – skundėsi „Vorutos“ įgula.
„Vorutos“ įgula labai neseniai – vasarą – kentėjo dėl LJL skolų. Kelis mėnesius jie buvo įstrigę viename Portugalijos uostų, o vėliau jo nenorėjo palikti dėl nesumokėtų atlyginimų.
Be „Vorutos“, buvo areštuota ir daugiau LJL laivų. Kompaniją valdanti Susisiekimo ministerija pripažįsta, kad bendrovė balansuoja ant nemokumo ribos, tačiau nesiryžta siekti jos bankroto.
Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ suteikė 3 mln. eurų paskolą LJL, o SEB bankas liepos pabaigoje dar 9 mėnesiams – iki kitų metų balandžio – atidėjo LJL beveik 15 mln. eurų paskolų grąžinimo terminą. Vėlesnis paskolos grąžinimo terminas leido stabdyti LJL bankroto procedūras – Klaipėdos apygardos teismas bylą nutraukė praėjusį penktadienį. Vos dėlto, neatmetama galimybė, kad galiausiai bus nutarta skelbti LJL bankrotą.