Norintiems tapti tarptautinę kvalifikaciją turinčiais vilkikų vairuotojais, verslo atstovai siūlo konkurenciją atlyginimą, socialines garantijas ir įvairias skatinamąsias priemones. Lietuvos įmonėse dirbantys ir po užsienio šalis krovinius gabenantys vilkikų vairuotojai paprastai uždirba 2000 eurų į rankas ir daugiau per mėnesį, automobilius gabenantys vairuotojai – 3000 eurų į rankas.
Šiuo metu minimalus atlyginimas transporto sektoriuje siekia 1059 eurus, neatskaičius mokesčių, o nuo 2022 m. sausio 1 d., didėjant minimaliai mėnesinei algai (MMA) iki 730 eurų Lietuvoje, vairuotojų minimalus atlyginimas didės iki 1204 eurų, neatskaičius mokesčių.
Agentūros „Eurofond“ duomenimis, Lietuva yra 8-a valstybė Europoje, pagal minimalaus atlyginimo dydį transporto sektoriuje dirbantiems vairuotojams, ir patenka tarp tokių šalių kaip Airija, Olandija, Belgija, Vokietija, Prancūzija, Slovėnija ir Ispanija.
Lietuvoje minimalus atlyginimas transporto sektoriuje didesnis už minimalų vairuotojų darbo užmokestį Lenkijoje, Rumunijoje, Slovakijoje, Čekijoje. Nuo kitų metų sausio Lietuva bus 7-oje vietoje tarp Europos valstybių, pagal minimalų atlyginimų vairuotojams.
Nuo kitų metų sausio Lietuva bus 7-oje vietoje tarp Europos valstybių, pagal minimalų atlyginimų vairuotojams.
Susidomėję gyventojai savo gyvenimo aprašymus kviečiami siųsti Lietuvos nacionalinei vežėjų automobiliais asociacijai „Linava“ el. paštu office@linava.lt, kuri gautais laiškais nedelsiant pasidalins su darbdaviais.
Asociacijos generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, norėdami pritraukti kuo daugiau žmonių dirbti tolimųjų reisų vairuotojais, darbdaviai siūlo pačias įvairiausias papildomas skatinamąsias priemones.
„Įmonių vadovai deda maksimalias pastangas, ieškodami darbuotojų, kurie galėtų dirbti šį darbą. Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, trūksta profesionalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų. Tad darbdaviai siūlo ir papildomą skatinamųjų paslaugų paketą, kurį patys apmoka. Pavyzdžiui, dengia dalį atostogų išlaidų, padeda jas suorganizuoti, apmoka nakvynę užsienio šalyse, padeda darbuotojų šeimoms, pavyzdžiui, įsikuriant, ieškant reikiamo gydymo užsienyje“, – sako Z. Buivydas.
Prie skatinamųjų priemonių, pasak jo, priskiriamos ir papildomos įmokos į savanoriškus pensijų fondus, nemokami mokymai, pavyzdžiui, užsienio kalbų, gyvybės ir sveikatos draudimai, vertingos dovanos.
Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, trūksta profesionalių tolimųjų reisų vilkikų vairuotojų.
Asociacijos viceprezidento Vyto Bučinsko teigimu, vilkikų vairuotojai ir visi darbuotojai yra didžiausia transporto sektoriaus vertybė bei varomoji jėga, be kurių verslas nejudėtų pirmyn.
„Tad natūralu, kad darbdaviai labai stengiasi. Teikiame įvairią darbuotojams reikalingą pagalbą, kai jos prireikia. Tarkim, jei žmogus nori įsigyti didesnį pirkinį, bet trūksta pinigų, skoliname patys ar laiduojame banke. Jei reikalinga medikų pagalba, kurią dėl eilių sunku gauti viešosiose gydymo įstaigose, tariamės su privačiomis. Su kai kuriomis iš jų glaudžiai bendradarbiaujame daugybę metų. Visada ieškome sprendimų ir surandame, nes turime būti vieningi ir padėti vieni kitiems“, – sako V. Bučinskas.
Lietuvos transporto sektorius yra ne tik modernus, bet ir socialiai atsakingas verslas, kuris mūsų regione išsiskiria kokybiškomis darbo vietomis, vairuotojams suteikiamos papildomomis paskatomis.