Čia aktyvistai blokuoja sunkvežimius, važiuojančius į Baltarusiją ir Rusiją per Lenkiją, vežančius prekes, kurioms netaikomos Europos Sąjungos (ES) sankcijos. Taip prašoma išplėsti ES sankcijas, įskaitant ir krovinių tranzitui keliais.
Asociacijos „Linava“ inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba kviečia transporto ir logistikos įmones atidžiai rinktis kelionės maršrutus gabenant prekes, siekiant išvengti ilgų eilių, apsunkinančių vilkikų vairuotojams darbo sąlygas.
„Transporto sektorius yra prieš Rusijos sukeltą karą Ukrainoje ir smerkia kraujo liejimą. Transporto ir logistikos įmonės teikia visokeriopą pagalbą ukrainiečiams – vilkikais vežama humanitarinė pagalba, žmonių paaukoti daiktai įstrigusiems Ukrainoje, keleivinio transporto įmonės padeda į Lietuvą atvykti nuo karo bėgančioms moterims su vaikais, senjorams, negalią turintiems žmonėms. Tam, kad galėtume suteikti pagalbą, turime dirbti, o vežėjų darbas – pristatyti prekes užsakovams“, – sako A.Burba.
Jo teigimu, Lietuvos, kaip ir kitų Europos šalių vežėjai, laikosi bendrijos nustatytų sankcijų, taisyklių bei ribojimų ir gabena tik tas prekes, kurioms netaikomos ES sankcijos.
Šiuo atveju, pasak jo, svarbiausia, kad vilkikų vairuotojai galėtų atlikti savo darbą ir jiems nereikėtų įstrigti eilėse. Šiuo metu renkama informacija, kiek gali būti įstrigusių vilkikų vairuotojų prie minėto pasienio kontrolės posto, kad, prireikus, būtų galima suteikti jiems reikiamą pagalbą.
Kaimyninės šalies Lenkijos užsienio reikalų ministerija savaitgalį tvirtino, kad bus sustiprinta kontrolė pasienyje, siekiant išvengti sankcijų apėjimo tam tikroms prekių grupėms.