Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, didžiosios Lietuvos bendrovės jau nuo karo Ukrainoje pradžios sparčiau traukėsi iš Rusijos ir Baltarusijos rinkų.
„Tai, jog Rusija galiausiai imsis šių priemonių, buvo žinoma jau anksčiau. Įmonės tam ruošėsi. Prasidėjus karui operacijos Rusijos rinkoje sumažėjo apie 80 proc., buvo baiginėjami tuometiniai sutartiniai įsipareigojimai ir naujų prisiimama nebuvo. Likę įmonių ryšiai Rusijoje yra visiškai minimalūs“, – BNS Plius teigė P.Drižas.
„Prieš du ar tris mėnesius Rusija buvo jau iškritusi iš dešimtuko šalių, į kurias Lietuvos transporto bendrovės eksportavo savo paslaugas, o dabar ta rinka atsidurs pačiame gale ir vargu, ar bebus kam nors įdomi“, – pridūrė jis.
Tuo metu Lietuvos mažų ir vidutinių vežėjų konfederacijos prezidentas Erlandas Mikėnas teigė, kad smulkesnės šalies vežėjų bendrovės iki šiol dar turi ryšių su Rusija, dirba jos rinkoje bei gabena per ją krovinius tranzitu į Vidurio Aziją.
„Kol kas man sunku pasakyti, kokį bendrą poveikį smulkesniems vežėjams turės šis Rusijos sprendimas, tačiau visiškai aišku, jog tai nieko gero neatneš. Jau dabar apytiksliai kas trečias bankrotas šalyje tenka transporto bendrovei, tai rinkos praradimas toms įmonėms, kurios dar vis orientavosi į Rytus, šios statistikos tikrai nepagerins“, – BNS Plius sakė E.Mikėnas.
„Kas liečia esamas sutartis su klientais, tarkime, iš Vidurio Azijos, tikriausiai bus pritaikyta nenugalima jėga ir jos bus nutrauktos“, – tęsė jis.
Rusija nuo spalio 1 dienos turėtų taikyti atsakomąsias sankcijas ES vežėjams, pasienio terminaluose perkabinant arba perkraunant prekes iš ES šalių vežėjų į vietos įmonių transporto priemones. Tokią tvarka nuo balandžio vidurio jau taikoma Baltarusijoje.
Apie tai organizacijos „Delovaja Rossija“ Transporto logistikos komiteto posėdyje neseniai pareiškė Rusijos vežėjų automobiliais asociacijos ASMAP generalinis direktorius Andrejus Kurušinas, šią informaciją patvirtino ir Rusijos transporto ministerijos atstovai. Teigiama, kad iš pradžių bus perkraunamos „netrapios plataus vartojimo prekės“, o vėliau šis sąrašas plėsis.
ES draudimas Rusijos ir Baltarusijos vežėjams gabenti krovinius į ES teritorijoje įsigaliojo balandžio 8-ąją, jiems buvo nurodyta iki balandžio 16-osios palikti Bendrijos teritoriją. Baltarusija atsakomąsias sankcijas ES registruotiems vilkikams įvedė nuo balandžio 16 dienos.