Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vidury statomo Vilniaus vakarinio aplinkkelio tebestūkso didžiulės elektros linijų atramos

Vilniaus vakarinio aplinkkelio II etapo statybos gana sparčiai juda į priekį. Tačiau žiūrint iš šalies itin keistai atrodo aukštos įtampos elektros linijų atramos, kurios tebestūkso vidury naujųjų aplinkkelio eismo juostų. Pernai aplinkkelio statytojai skundėsi, kad nusitęsęs konkursas neleis statybos darbų pabaigti anksčiau, nei numatyta plane.
Aukštos įtampos elektros stulpai
Aukštos įtampos elektros linijų atramos / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Vakarinis aplinkkelio II etapas įsibėgėja – tiesiamos eismo juostos, tvarkomi šlaitai. Keisčiausiai šiuo metu atrodo vidury aplinkkelio stūksančios aukštos įtampos elektros perdavimo linijų atramos.

Pernai balandį aplinkkelio II etapo statytojų „Kauno tiltų“ atstovai tvirtino, kad būtent aukštos įtampos elektros linijų atramos sutrukdys aplinkkelio statybas pabaigti anksčiau, kadangi jos turi būti nugriautos tik šių metų rugpjūtį. Konkursas dėl jų perkėlimo buvo paskelbtas vėliau, negu paties aplinkkelio statybai.

Pabaigti projektą planuojame jau rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais. Visi darbai vyksta pagal planą, atsilikimo nuo jo nėra, – teigė L.Bartusevičius.

Vilniaus savivaldybė tvirtina, kad darbai vyksta pagal numatytą planą ir tikrai nevėluos. „Pabaigti projektą „110 kV orinės elektros perdavimo linijos pakeitimas kabeline nuo L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g.“ planuojame jau rugpjūčio–rugsėjo mėnesiais. Visi darbai vyksta pagal planą, atsilikimo nuo jo nėra“, – teigė Vilniaus savivaldybės Infrastruktūros skyriaus vedėjas Linas Bartusevičius.

Konkursą pakeisti šias linijas požeminėmis laimėjo LITGRID AB ir ūkio subjektų grupė, susidedanti iš AB „Kauno tiltai“, UAB „Elektromontuotojas“, UAB „Energetikos tinklų institutas“, UAB „Axis Power“ ir AB „Empower“. Rangos sutartis buvo sudaryta 2012 m. vasario 24 dieną.

Tuomet Vilniaus savivaldybė skelbė, kad jai viešajame pirkime dėl 110 kV orinės elektros perdavimo linijos pakeitimo kabeline nuo L.Asanavičiūtės iki Ozo gatvės pavyko sutaupyti 20 mln. Lt. Esą buvo planuojama darbus atlikti už 60,1 mln. Lt, o po konkurso suma sumažėjo iki 40,1 mln. Lt.

Automobiliai sostinės vakariniu aplinkkeliu nuo Gariūnų tilto iki Ozo gatvės galės važiuoti kitų metų pradžioje. Pabaigus projektą nuo L.Asanavičiūtės gatvės iki Ozo gatvės bus nutiesta 2,84 km ilgio atkarpa ir joje pastatyti trys viadukai – ties L.Asanavičiūtės ir D.Gerbutavičiaus gatvėmis, ties Pilaitės prospektu ir pėsčiųjų viadukas ties V.Maciulevičiaus gatve.

Vakarinis aplinkkelis tiesiamas Lazdynuose, Karoliniškėse ir Pilaitėje link Ukmergės plento. Projektas susideda iš trijų etapų: I etapas, vykęs 2009-2011 m., – nuo Oslo iki L.Asanavičiūtės g., II etapas – nuo L.Asanavičiūtės g. iki Ozo g.

Vakarinio aplinkkelio III etapas suskirstytas į A ir B dalis. IIIA etapo metu bus nutiesta gatvė nuo Ozo g. iki Šiaurinės g., o IIIB etapo metu – nuo Šiaurinės g. iki Ukmergės. g.

Planuojama, kad viso vakarinio aplinkkelio vertė gali siekti 655 mln. Lt, iš kurių didžioji dalis – Europos Sąjungos lėšos.

Aukatos įtampos elektros linijų atramos
Aukštos įtampos elektros linijų atramos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų