„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Viešasis transportas Vilniaus mieste: vieniems pertvarka atrodo teisinga, kiti baiminasi augsiančių eismo spūsčių

Viešojo transporto pertvarka Vilniaus mieste kelia daugybę diskusijų. 15min.lt kalbinti ekspertai nėra vieningi – vieniems atrodo, kad reforma bus naudinga visiems vilniečiams, kiti baiminasi didėsiančių eismo spūsčių ir chaoso miesto gatvėse.
Mitingas dėl Vilniaus viešojo transporto pertvarkos
Viešasis transportas keisis nuo liepos 1 d. / Aurimo Srubėno nuotr.

VGTU Teritorijų planavimo mokslo instituto (TPMI) direktorė Marija Burinskienė, vadovavusi ir Vilniaus savivaldybės viešojo transporto grupei, rengusiai sostinės viešojo transporto viziją, 15min.lt teigė esanti tikra – pertvarka išeis į gera. „Visos pertvarkos daromos tam, kad tikrai sistema pagerėtų. O idėja yra labai teisinga, nes siekiama, kad būtų greitesnis susisiekimas Vilniuje grąžinant greituosius autobusus. Iš tikrųjų pačioje pradžioje gal bus sumaišties, nes reikia prisitaikyti prie sistemos. Ir vartotojai turės prisitaikyti, ir vežėjai. Aš manau, kad pradžioje gal bus to, bet sistema turėtų pasiteisinti, pagal visą logiką ji padaryta teisingai“, – kalbėjo mokslininkė.

Anot M.Burinskienės, pertvarka nėra itin didelė – naikinama po keturis troleibusų ir keturis autobusų maršrutus, bet juos pakeis šeši greitieji autobusai. „Pagal visą logiką turėtų būti geriau“, – įsitikinusi M.Burinskienė.

Marija Burinskienė
Marija Burinskienė

Ji tvirtina pritarianti ir maršrutinių taksi panaikinimui, nes esą jie turėtų dirbti priemiestyje. „Mes norime turėti švarų, tvarkingą, ekologišką miestą. O kai leidžiame mažos talpos autobusams vežti keleivius, jie teršia miestą. Jų paskirtis yra privežamoji funkcija. Jeigu jie dirbs vienoje bendroje sistemoje, aš manau, kad visi puikiausiai ras savo vietą. Bet kaip visada – naujas kelias skinasi sudėtingai“, – kalbėjo VGTU profesorė.

Tuo tarpu Valentinas Mironovas, VGTU Transporto inžinerijos magistrantas, magistro darbą rašęs apie eismo organizavimo tobulinimo galimybes Vilniaus mieste, įsitikinęs, kad miestas pirmiausia turėjo išmatuoti visų savo gatvių pralaidumą. „Tokie drąsūs sprendimai priimami nesiremiant jokiais skaičiavimais. Sumažėja esamų gatvių pralaidumas, nes vietoj automobilių juostų jos panaudojamos viešajam transportui. Bet sankryžos išlieka visoms transporto priemonėms tos pačios, o pagrindinis stabdys ir yra ne eismo juostos, o sankryžos, kurios nėra sureguliuotos“, – teigė V.Mironovas.

Ar mūsų viešasis transportas visada greitai ir laiku atvažiuoja? Ar patogu juo važiuoti? Juk dabar dar mažėja maršrutų, teks kelis kartus persėsti, – sakė V.Mironovas.

Pašnekovas tikino esąs tikras, kad nesumažinus automobilių srautų eismo spūstys tik didės. Žinoma, savivaldybė galbūt galėtų mėginti nukreipti automobilius į aplinkkelius, tokiu būdu mažindami eismą mieste, tačiau bent kol kas tai nėra realu. 

Šiuo metu V.Mironovui susidaro įspūdis, kad automobilininkų sąskaita bandoma pagerinti sąlygas viešajam transportui ir jo keleiviams, kadangi papildomai neturime nei naujų gatvių, nei papildomų eismo juostų. „Jeigu turime dvi eismo juostas ir vieną atimame, vadinasi, kažkas nukenčia, kažkas laimi. Tačiau autobusai nekonkurencingi, tad nepersės automobilių vairuotojai į autobusus. Ar mūsų viešasis transportas visada greitai ir laiku atvažiuoja? Ar patogu juo važiuoti? Juk dabar dar mažėja maršrutų, teks kelis kartus persėsti“, – kritiškai pertvarkas vertino VGTU magistro laipsnį įgijęs vyras.

Nuo liepos 1-osios Vilniaus mieste pradės važinėti šeši greitieji autobusai, keisis kai kurių autobusų ir troleibusų maršrutai, aštuoni bus panaikinti. Taip pat ketinta panaikinti maršrutinius taksi, tačiau privatūs vežėjai tvirtina važinėsiantys, bet darbą tęs tik tų įmonių mikriukai, kurios turi iki 2014 metų gruodžio 31 dienos galiojančias sutartis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs