Apie 200 keleivių, nors ir gerokai vėluojant, jau net buvo susodinti į savo vietas ir laukė pakilimo. Bet jiems teko sugrįžti į oro uostą, o skrydis atidėtas mažiausiai penkioms valandoms.
Su portalu 15min.lt susisiekęs vilnietis, šiuo metu jau turėjęs būti Romoje, iš pradžių skundėsi ne tik nežinantis tokio elgesio priežasčių, bet ir nesantis tikras, kad išskris dabar skelbiamu laiku, jau nekalbant apie maistą, kuris keleiviams priklauso skrydžiui gerokai vėluojant.
Kaip nurodyta Vilniaus tarptautinio oro uosto tinklalapyje, „Ryanair“ lėktuvas į Romą turėjo išskristi 10.55 val. Pagal dabartinę informaciją, skrydis yra atidėtas mažiausiai iki 15.30 val. Beje, vos pasižiūrėjus laiką oro uosto tinklalapis „nulūžo“.
Vėlavo jau išskristi iš Romos
Anot vyro, lėktuvas gerokai vėlavo atskristi iš Romos į Vilnių. Greičiausiai bandant neviršyti 2 valandų termino, kuomet pradeda veikti kompensavimo dėl sutrikdytos kelionės mechanizmas, suskubta pradėti keleivių įlaipinimą. Žmonės buvo susodinti į lėktuvą, bet, užuot išskridę į Romą, turėjo grįžti į oro uosto pastatą.
Pradėję reikalauti paaiškinimo, kas dedasi, žmonės pirmiausiai išgirdo, kad laukiama „Ryanair“ atstovų iš Kauno, paskui – kad bandoma susisiekti su Dublinu, kur įsikūrusi centrinė avialinijų būstinė.
Oro uostą aptarnaujančios įmonės „Litcargus“ atstovai galiausiai išaiškino, kad buvo rastas nedidelis gedimas lėktuve. Kad jis pakiltų, būtinas įgalioto „Ryanair“ atstovo leidimo. Šis turėtų atvažiuoti iš Kauno, apžiūrėti lėktuvą, o tuomet leisti skristi arba ne.
Įstrigę keleiviai, kai kurie – keliaujantys su mažais vaikais, negavo jokių maitinimo talonų. Žmonės buvo priversti maitintis tuo, ką parduoda oro uoste, jau už saugumo patikros, veikiančios kavinės. Maistas čia – daugiausiai užkandžiai ir saldumynai už didesnes nei miesto kainas.
„Bet mane juk ne Michaleas O'Leary („Rynair“ vadovas – red. past.) maitins. Turi veikti kažkokie Europos Sąjungos įstatymai“, – piktinosi keliautojas.
Tik patekęs į nemalonią situaciją jis suprato, kaip oro uoste trūksta informacijos apie keleivių teises. Vyras sakė vos vienoje vietoje matęs lipdukų su atitinkama informacija, bet nėra jokių lankstinukų.
Pašnekovas su trimis bendrakeleiviais Italijoje planavo praleisti gerą savaitę – aplankyti Neapolį, nuvykti iki Sicilijos, galiausiai apžiūrėti Romą. Bet jau aišku, kad lietuvių atostogos sutrumpės mažiausiai viena diena. Turistai jau buvo rezervavę automobilį Romoje ir palikę užstatą, todėl dabar suka galvą, ar vis dar galės jį išsinuomoti ir nepraras pinigų.
Dauguma Italijon susiruošusių žmonių – tokie patys turistai, nusprendę Naujuosius sutikti užsienyje. Kiti keliautojai – šioje šalyje gyvenantys lietuviai ir mišrios šeimos, Kalėdoms atvykusios aplankyti giminaičių.
Pašnekovas taip pat stebėjosi gana ramia keleivių reakcija: „Keista, kaip visi tolerantiškai priima stumdymąsi, grūdimąsi, lipimą vieni kitiems ant galvų. Ir stiuardesės malonios.“
Sustabdė techninės problemos
Oro uosto komercijos direktorius Simonas Bartkus portalui 15min.lt patvirtino, kad lėktuvas Vilniuje įstrigo dėl techninių problemų.
„Lėktuvas vėlavo atskristi iš Romos. Buvo rasta kažkokių techninių problemų, jas tikimasi pašalinti per artimiausias porą valandų“, – informavo jis.