„Falck Lietuva“ skambučių centro vadovas Aleksandr Jasinskij su 15min skaitytojais pasidalijo ne tik savo darbo kasdienybe, bet ir patarė vairuotojams, kaip elgtis užklimpus ar sugedus kelyje, kad būtų galima pagalbą suteikti operatyviau, taip pat išvardijo vietas, į kurias gelbėti automobilių vykstama dažniausiai. Kaip pagalba kelyje taupo pinigus ir nervus apsidraudus kasko draudimu, pristatė projekto „Laimė jaustis saugiai“ iniciatorė, draudimo bendrovė „If“.
Kaip rodo „If“ statistika, ilgesnės ar trumpesnės kelionės gali baigtis ne visai planuotai. Patyrus nesklandumų kelyje, techninę pagalbą galima išsikviesti bet kuriuo paros metu.
„Mes galim ištraukti automobilius, užklimpusius ar dėl kitų priežasčių atsidūrusius apie 15 metrų nuo kelio. Ne visur gali privažiuot tralas, sveriantis nuo 4 iki 7 tonų, todėl pasitelkiame partnerių džipus. Jeigu ir jie neprivažiuoja, ieškome kitų išeičių, pvz., jei reikia paimti automobilį iš sunkiai privažiuojamo vienkiemio, prašome vietinių pagalbos, kad su kokiu traktoriuku padėtų nutempti automobilį iki kelio. Tokių atvejų per metus vos vienas kitas pasitaiko, dažniausiai automobilius ištraukiame patys“, – darbo kasdienybe dalijosi A.Jasinskij.
Pirmoji istorija, kurią papasakojo pagalbos kelyje atstovas – apie elektromobilį, kuris nebeužsivedė užsnigtame vienkiemyje. Nuvažiavę apie 15 kilometrų nevalytu keliu iki nešildomo vienkiemio, žmonės nebegalėjo išvažiuoti. Kadangi privertė sniego, nusigauti iki atokios sodybos mechanikui buvo sunku. Klientai laukė pagalbos šaltyje, tad reikėjo skubiai rasti mažiau užpustytą kelią.
Laimei, mechanikui pavyko užvesti automobilį, tačiau, kad žmonės sugebėtų išvažiuoti iš užsnigtos sodybos, teko pravažinėti jiems kelią. „Šiuo atveju gerai, kad nereikėjo siųsti tralo mašinai paimti. Ne visada galima elektromobilį tempti, jeigu išsikrauna abu akumuliatoriai ir užsiblokuoja. Todėl tikra sėkmė, kad mechanikas užvedė mašiną, nereikėjo laukti, kol sniegas aptirps ir bus galima prie sodybos privažiavus automobilį paimti“, – komentavo pagalbos koordinatorius.
Kilometrus važiuoja atbuline eiga
Kartais vairuotojai negali pasakyti, kokioje tiksliai vietoje automobilis, kurį techninei pagalbai reikia paimti, arba yra įsitikinę, kad didelis tralas privažiuos, nors atvykus tampa akivaizdu, kad tai neįmanoma.
„Dažna situacija, kad privažiavus siauru keliu tralui nėra kaip apsisukti, jis tiesiog įsiremia į kliento automobilį ir stovi priekiu, tad neįmanoma įkelti automobilio. Tada keletą kilometrų tenka važiuoti atbuline eiga, ieškoti, kur apsisukti ir vėl atbuline eiga grįžti pas klientą, kad būtų galima ant autovežio pakrauti automobilį. Kartą panašiomis aplinkybėmis užsikrovęs automobilį tralas pats nebegalėjo išvažiuoti, nes buvo įkalnė. Teko panaudoti tokiems atvejams turimą techniką, specialius diržus ir padėti išvažiuoti pačiam tralui su kliento automobiliu“, – pasakojo A.Jasinskij.
Tam, kad techninės pagalbos darbai vyktų sklandžiau, klientų prašoma atsiųsti vietos, iš kurios reikia paimti automobilį, koordinates, nuotraukas. Žmonės kartais dėl to pyksta, nesupranta, kodėl turėtų pateikti tokią informaciją, tačiau, žinant tikslią vietą, matant įvykio nuotraukas galima operatyviau suteikti reikiamą pagalbą.
Įsipilti ne to kuro pasitaiko ir vyrams, ir moterims: svarbu neužvesti automobilio
Neretas atvejis, pasitaikantis ir vyrams, ir moterims, degalinėje supainioti kurą – vietoje benzino įsipilti dyzelino ar atvirkščiai.
„Jeigu ne žiema ir automobilis nebūna užvestas pripylus netinkamo kuro, galime atvykę vietoje ištraukti jį ir pakeisti filtrus. Tačiau jeigu automobilis buvo užvestas, siūlome transportuoti jį į autoservisą, nes reikės ir kuro baką išplauti“, – sakė techninės pagalbos kelyje koordinatorius.
Apie 70 proc. vairuotojų įsipylę ne tokio kuro pastebi tik išvažiavę iš degalinės, likusi dalis susivokia padarę klaidą iškart. Suklysti pasitaiko ir vyresniems, ir jauniems, ir vyrams, ir moterims. Pasak A.Jasinskij, didesnės įtakos turi ne patirtis, o kur pilančio kurą žmogaus mintys. Atidumui įtakos turi ir kalbėjimas telefonu.
Užsivėrus garažo vartams, liko ant ledo
Netipiška situacija, į kurią pateko automatinius garažo vartus uždaręs vyras. Tik priėjęs prie automobilio jis prisiminė, kad raktelius paliko namuose. „Namų raktai buvo automobilyje, o į namus patekti nebegalėjo, nes garažo vartai nusileido. Paskambino mums ir laukė pas kaimynus, kol atvažiuosim ir atrakinsim automobilį. Susirinkęs visus raktus laimingas tęsė kelionę“, – prisimindamas šypsojosi A.Jasinskij.
Tipiški vasaros nuotykiai: sustoja išsimaudyti ir... pameta raktelius
Dažnas atvejis tiek užsienyje, tiek Lietuvoje – atostogaujant sustoti nusimaudyti ir pamesti automobilio raktelius. „Jei taip atsitinka užsienyje, organizuojame raktelių pristatymą iš Lietuvos, jei tai įmanoma, o jei neįmanoma, tuomet transportuojame automobilį į autoservisą, kuriame gaminami nauji raktai“, – pasakojo 15min pašnekovas.
Skirtingose šalyse veikiančios pagalbos kelyje įmonės bendradarbiauja, tad paskambinus nurodytais pagalbos telefonais per 15 minučių susisiekiama su klientais, kad ir kur jie būtų, ir situacija sprendžiama. Paprastai per maždaug pusvalandį pagalbos kelyje Lietuvoje atstovai gauna informaciją iš kolegų, kada į vietą užsienyje atvyks pagalba, ir informuoja apie tai klientus.
Nuolat stringama... arčiausiai namų
Paklaustas apie keisčiausias vietas, į kurias įvažiuoja žmonės ir nebegali išvažiuoti, skambučių centro vadovas nustebino atsakydamas, kad tai – kiemai.
„Dažniausi atvejai, kai žmogus įvažiuoja į namo kiemą ir nebegali išvažiuoti, nes būna užstatomas kito automobilio. Bandydami išvažiuoti per žolę ar kažkur aplink, automobiliai užklimpsta kur nors viduryje lauko, tralui sunku privažiuoti, nes toli nuo kelio. Pravieniškėse turėjome tokį sudėtingą atvejį, bet atvažiavo džipas ir automobilį ištraukė“, – dalijosi „Falck Lietuva“ atstovas.
Vis dėlto, užklimpti mieste nėra taip baisu – blogiausiu atveju išlipsi iš automobilio ir pėsčiomis pareisi namo. Kas kita vėlų rudenį temstant pasiklysti ir užklimpti miške, kaip atsitiko 89 metų moteriai, prieš Vėlines važiavusiai tvarkyti kapų, bet supainiojusiai posūkį ir pasiklydusiai.
Užklimpusios 89 metų vairuotojos miške ieškojo 5 valandas
Pasiklydusi moteris bandė ieškoti kelio, kelias valandas važinėjo po mišką, kol užklimpo. Jos ieškojo 5 ekipažai ir policija. Džipą vairavę pareigūnai nuslydo nuo pažliugusio kelio, atsirėmė į medį, kuris išdaužė galinį stiklą. Vis dėlto, po penkių valandų paieškos močiutė buvo rasta, jos automobilis ištrauktas.
Moteris pagalbą išsikvietė pati, tik jos mobilusis telefonas buvo labai senas, tad policija negalėjo nustatyti tikslios buvimo vietos.
Bermudų trikampis Lietuvoje: po kelis iškvietimas iš karto
Kokioje Lietuvos vietoje atsitinka daugiausiai įvykių, į kurios kviečiama techninė pagalba?
Pasak A.Jasinskij, labai priklauso nuo sezono, tačiau tikrai labai dažnai automobiliai sugalvoja sugesti ties Kryžkalniu, kartais – vienas prie kito, o kartais net keli vienu metu.
„Dažniausiai tai būna sugedęs generatorius ar pradurta padanga ir vasaros laikotarpis, kai žmonės važiuoja atostogauti. Dažniausiai toje pačioje vietoje. Vienu metu būna 2-3 skambučiai, kad sugedo automobilis ties Kryžkalniu“, – dalijosi skambučių centro vadovas.
A.Jasinskij įstrigo atvejis, kai toje vietoje sugedo automobilis, kurio vairuotojas važiavo po laidotuvių ir buvo labai nusiminęs, netgi neturėjo su savimi pinigų: „Paskambinęs pagalbai žmogus klausė, ką jam daryti. Susisiekėme su savo partneriais Šilalėje, jie operatyviai atvyko į vietą, nusivežę pas save į servisą, sutvarkė pažeistą spyruoklę ir klientas tą pačią dieną patenkintas grįžo į namus savu automobiliu. Labai džiaugėsi“.
Kaip rodo skambučių statistika, dažniausiai automobiliai užklimpsta prie ežerų, ypač aplink Alytų, Varėną.
Pagalba kelyje taupo pinigus ir nervus
Draudimo bendrovė „If“, bendradarbiaudama su „Falck Lietuva“, suteikia pagalbą kelyje 24/7 visoje Europoje. Pagalbos kelyje paslaugą suteikia visi „If“ kasko draudimo variantai, tad nebereikia trukdyti pažįstamų, kad parvilktų sugedusį automobilį ar šlapti per lietų keičiant ratą – drąsiai kvieskite 24/7 pagalbą, kuri gali jums sutaupyti iki 2500 eurų.
Plati pagalbos kelyje paslauga vairuotojams užtikrina greitą ir kokybišką pagalbą dažniausiai pasitaikančiais atvejais, tokiais kaip rato pakeitimas, variklio užvedimas, transportavimas ir saugojimas iki remonto ar degalų pristatymas.
Taip pat šalinami apsaugos sistemų gedimai, pristatomi prarasti automobilio rakteliai, teikiamos avarinio durų atidarymo, taksi iš įvykio vietos, ištraukimo įklimpus, nevažiuojančio automobilio apsaugos kelyje paslaugos, atliekamas kitas smulkus remontas kelyje.