Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai apie mikriukus: pelnas – jiems, nuostoliai – mums

Įsiplieskus diskusijoms dėl Vilniaus viešojo transporto sistemos pertvarkos ir noro privatiems vežėjams palikti privežimo maršrutus, o ne trasas miesto centre, savo žodį tarė ir sostinės autobusų bei troleibusų vairuotojus vienijanti profesinė sąjunga. Jos pirmininko teigimu, privatininkų išsakyti teiginiai dėl Vilniaus miesto viešojo transporto ne visada yra pagrįsti.
Naujieji autobusai jau važinėja sostinės gatvėmis
Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai palaiko miesto savivaldybės rengiamas transporto sistemos pertvarkas. / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profesinė sąjunga išplatino atvirą laišką Vilniaus miesto tarybos nariams, kuriame išdėstė savo nuomonę dėl dabar plačiai eskaluojamos temos apie viešojo transporto pertvarką ir privačių vežėjų vaidmenį šioje sistemoje. Laiške, kurį pasirašė profsąjungos pirmininkas Jonas Dekaminavičius, teigiama, kad 1450 narių vienijanti organizacija jaučia pareigą pasisakyti dėl pastaruoju metu Vilniaus miesto vežėjų asociacijos keliamų protestų, susijusių su transporto sistemos pertvarka, nes esą ne visi jų išsakyti teiginiai yra pagrįsti.

„Mikroautobusai dirba tik tada, kai yra keleivių, o įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ vairuotojai važiuoja nuo ankstyvo ryto iki nakties, net kai keleivių nėra daug, nes turi užtikrinti gyventojų susisiekimą. Be to, tik „Vilniaus viešuoju transportu“ 70 proc. keleivių vežami su 80 ir 50 proc. nuolaidomis. Taip sudarytos nevienodos konkurencinės sąlygos“, – rašoma laiške.

Profsąjungos atstovai tvirtina, kad Vilniaus savivaldybei patikslinus maršrutus privatūs vežėjai atsisakė jais važiuoti, rinkdamiesi tik pelningas trasas, tad „visas pelnas lieka mikroautobusų vežėjams, o nuostoliai – „Vilniaus viešajam transportui“ ir vilniečiams“.

Taip pat nepasitenkinimą kelia tai, kad privatūs vežėjai neturi savo profsąjungos, nesivadovauja kolektyvinėmis sutartimis, o į sostinės įmonę iš privataus sektoriaus atėję dirbti vairuotojai neslepia, jog jų darbo grafikai buvo formuojami neskaidriai, pajamos – nesubalansuotos, raginama teisėtomis ir netesėtomis priemonėmis pritraukti keleivius.

„Vairuotojai, sudarydami lyg „geresnes sąlygas“ keleiviams, sustodami bet kurioje gatvės vietoje keleivius įsodinti ar išleisti, siekia važiuoti prieš pat viešojo transporto priemonę, kurios grafiką keleiviai žino, lenktyniauja su viešojo transporto priemonėmis, sukelia avarines situacijas ir pavojus tiek savo keleiviams, tiek kitiems eismo dalyviams, taip pat ir viešojo transporto priemonėms ir mūsų keleiviams“, – tvirtina „Vilniaus viešojo transporto“ darbuotojų profesinės sąjungos atstovai.

Esą neskaidrios darbo sąlygos, ilgesnis darbo laikas nei numatyta darbo sutartyje ir darbo grafikuose, netinkamai paskaičiuojami ir nesumokami mokesčiai valstybei bei socialinėms garantijoms užtikrinti ir yra ta priežastis, kodėl privatūs vežėjai nenori ateiti į bendrą miesto transporto sistemą, kuri „yra aiški ir skaidri“.

Laiške taip pat rašoma, kad miesto transportas vežioja per 90 proc. keleivių, todėl norint užtikrinti pastarųjų poreikius reikėtų tęsti numatomas reformas, o privatiems vežėjams „pasiūlyti ieškoti nišą tomis pačiomis konkurencinėmis sąlygomis pagal savo pajėgumus, neleisti darkyti sostinės susisiekimo sistemos, maksimaliai sumažinti eismo saugumo riziką“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
„Lidl Lietuva“ septintus metus iš eilės pripažinta geriausiu darbdaviu Lietuvoje ir Europoje
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai