2017 04 10 /2017 04 11

Vilniaus autobusų ir troleibusų vairuotojai susiruošė streikuoti

Bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos pranešė, kad surengs 3 įspėjamuosius streikus. Jie įvyks anksti ryte, nuo 4.30 val. iki 6.30 val. trečiadienį (balandžio 19 d.), nuo 5 val. iki 7 val. penktadienį (balandžio 21 d.) ir nuo 6 val. iki 8 val. dar kitą pirmadienį (balandžio 24 d.). Kaip teigiama profsąjungų pranešime, „darbuotojai siekia išsaugoti Vilniaus m. gyventojams ir svečiams patogų ir saugų viešąjį transportą“.
Vilniaus viešasis transportas
Vilniaus viešasis transportas / Žygimanto Gedvilo/15min nuotr.

15min jau kovo viduryje pranešė, kad toks streikas yra numatomas. Bendrovės profesinės sąjungos tvirtino keliančios kolektyvinį ginčą ir teikiančios kolektyvinio ginčo reikalavimus, o jei jie nebus patenkinti, darbuotojai pasiryžę streikuoti. Vilniaus savivaldybė tuomet bet kokius profsąjungų priekaištus atmetė.

Pabrėžia įmonės diskriminaciją

„Mes esame už sąžiningą ir socialiai atsakingą konkurenciją su privačiais vežėjais. Mes – prieš akivaizdžiai vykdomą vienintelės savivaldybės įmonės, kuri per daugelį metų pelnė socialiai atsakingos sostinės keleivius vežančios įmonės vardą ir teikiančios būtinąsias keleivių vežimo paslaugas vilniečiams, diskriminaciją. Pabrėžiame, kad Vilniaus m. savivaldybė šiai įmonei turi didžiulius įsiskolinimus. Būtent dėl šių įsiskolinimų įmonė finansiškai neįstengia tinkamai teikti kokybiškesnes paslaugas. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinėms sąjungoms kelia didelį susirūpinimą paskelbto konkurso skaidrumas ir objektyvumas, kadangi Vilniaus m. savivaldybė atsisakė pripažinti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ konkurso I dalies laimėtoją, tokiu būdu eliminuodama geriausią pasiūlymą pateikusį konkurso dalyvį. Primename, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ konkurse pasiūlė geriausią ir pigiausią paslaugų paketą. Nežiūrint į tai, kad UAB „Vilniaus viešasis transportas“ dirba daug turinčių didelę patirtį darbuotojų ir įmonė turi stiprią remonto bazę, Vilniaus miesto savivaldybė tokiais veiksmais galimai vykdo įmonę diskriminuojančią politiką“, – dabar teigia profesinių sąjungų atstovai.

Pabrėžiame, kad Vilniaus m. savivaldybė šiai įmonei turi didžiulius įsiskolinimus. Būtent dėl šių įsiskolinimų įmonė finansiškai neįstengia tinkamai teikti kokybiškesnes paslaugas.

Jiems abejonių kelia Vilniaus m. savivaldybės dvigubų standartų taikymas keleivių vežimo Vilniaus mieste konkurso dalyviams, kadangi skelbiant konkurso II dalies laimėtojus („Rigas mikroautobusų satiksme“ ir UAB „Transrevis“) savivaldybė priėmė sprendimą sutikti su laimėtojo pateikta kaina, kuri didesnė už savivaldybės iš anksto suplanuotą pirkimo biudžetą.

„Konkurso II dalyje matome, kad Vilniaus m. savivaldybė kategoriškai atsisakė taikyti vienodas sąlygas I ir II konkurso dalių dalyviams ir kreipėsi į Viešųjų pirkimų tarnybą leisti pradėti neskelbtinas derybas, akivaizdžiai pažeisdama lygiateisiškumo ir nediskriminavimo principus“, – teigiama profsąjungų pranešime.

Nori garantijų

Šios įmonės darbuotojai tvirtina, kad darbo užmokestis jiems nekyla nuo 2009 metų. Baiminamasi, kad netinkama Vilniaus savivaldybės pozicija gali privesti iki to, kad „Vilniaus viešasis transportas“ bus privatizuotas.

„Tam, kad Vilniaus m. gyventojams ir svečiams būtų išsaugotas viešasis transportas ir į šią problemą būtų atkreiptas visuomenės ir Vilniaus m. savivaldybės dėmesys, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ veikiančios profesinės sąjungos nusprendė žengti kraštutinį teisėtą žingsnį – streikuoti. Suprantame, kad kai kuriems Vilniaus m. gyventojams ir svečiams suteiksime laikinų nepatogumų, tačiau tik ryžtingais veiksmais mes galime pasiekti tai, kad kiekvienas reikiamu maršrutu galėtų saugiai ir pigiai keliauti“, – teigia profesinės sąjungos.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Vilniaus viešasis transportas

Streiko reikalavimai: paskelbti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ Vežėjų parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Vilniaus mieste pirkimo atviro konkurso, kurio pirkimo numeris yra 172998, nugalėtoją; išsaugoti UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbo vietas ir socialines garantijas; nediskriminuoti UAB „Vilniaus viešasis transportas“, sudarant sąžiningas sąlygas konkuruoti su privačiais vežėjais; Vilniaus miesto savivaldybės grąžinti visą skolą UAB „Vilniaus viešasis transportas“. Taip pat reikalaujama į naujas Vežėjų parinkimo keleivių vežimui Vilniaus mieste atviro konkurso sąlygas įtraukti nuostatas dėl darbuotojų teisių apsaugos.

Priežasčių streikui nemato

Arvydas Darulis, Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktorės pavaduotojas, teigė, kad trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybės administracija ketina susitikti su UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profsąjungų atstovais aptarti visus aktualius klausimus.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Arvydas Darulis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Arvydas Darulis

„Savivaldybės nuomone, UAB „Vilniaus viešasis transportas“ profesinės sąjungos, gindamos darbuotojų teises, neretai stengiasi daryti įtaką procesams, pavyzdžiui, viešojo transporto vežėjų konkurso eigai. UAB „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų profsąjungų atstovus itin domina vežėjų konkurso eiga, tačiau savivaldybė negali pažeisti Konkurencijos įstatymo, ES teisės aktų, viešųjų pirkimų procedūrų, todėl organizuojame susitikimą, kurio metu atsakysime į visus rūpimus klausimus, pristatysime konkurso eigą. Veikdami aktyviai, tačiau ne visada konstruktyviai, profsąjungų atstovai grasina streikais, nors jokių darbuotojų teisių pažeidimų įmonėje nėra, o atlyginimai darbuotojams mokami laiku“, – Vilniaus savivaldybės pateiktame komentare teigė A.Darulis.

VVT vairuotojas vidutiniškai uždirba daugiau kaip 1000 eurų, darželio auklėtoja – kiek daugiau nei 577 eurus, socialinis darbuotojas – 686 eurus.

Pasak A.Darulio, per pastaruosius dvejus metus savivaldybės paveldėta skola „Vilniaus viešajam transportui“ buvo sumažinta apie penkis kartus – daugiau kaip 21 mln. eurų. „Savivaldybė skolą bendrovei ir toliau mažina reikšmingais tempais: planuojama iki metų pabaigos ją sumažinti iki 1-1,5 mln. eurų vien tik už einamąjį mėnesį. Jei 2015 m. savivaldybės skola bendrovei siekė daugiau nei 26 mln. eurų, tai šių metų kovą – mažiau nei 4,8 mln. eurų“, – tvirtino administracijos direktorės pavaduotojas.

Dėl vežėjų parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Vilniaus mieste pirkimo atviro konkurso: Savivaldybė negali suteikti savo įmonei išskirtinių teisių, suteikiamos galimybės konkurse dalyvauti visiems ir laimėti pasiūliusiems geriausią kainą. Planuojama, jog neskelbiamų derybų rezultatai bus aiškūs jau kitą savaitę (balandžio 19-21 d.).

A.Darulis taip pat išsakė savivaldybės poziciją, kad laikomasi nuostatos, jog visos visuomeninės organizacijos ir profsąjungos taip pat negali spekuliuoti žmonių teisių gynimu ir nesiskaityti su įstatymais. Savivaldybės teigimu, įstatymai reikalauja, kad vykdyti pervežimus viešuoju transportu būtų sudaryta galimybė ir privatiems vežėjams – visiems, kas konkursuose pasiūlo geriausias sąlygas ir geriausias garantijas. Taip užtikrinama ir keleivių aptarnavimo kokybė, ir darbo vietos.

„VVT darbuotojų vairuotojų vidutinis darbo užmokestis šių metų sausio mėnesį buvo didesnis kaip 1000 eurų, tuo metu darželio auklėtojos gaunamas darbo užmokestis siekia kiek daugiau nei 577 eurus, socialinio darbuotojo – 686 eurus. Net 15 metų dirbantis mokytojas neuždirba tiek, kiek visuomeninio transporto vairuotojas – 852,16 eurų“, – atlyginimus lygino A.Darulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis