Gyvenimas taps sudėtingesnis ir keleivių pasitikti į oro uostą atvykusiems žmonėms. Šiuo metu šalia oro uosto įrengtose aikštelėse automobilį palikti galima už 6 Lt per valandą mokestį – tiek, kiek automobilio stovėjimas kainuoja brangiausiose Vilniaus senamiesčio vietose. G.Almantas teigia, jog stovėjimo kainos mažinti nežadama. Priešingai, ateityje ji turėtų kilti.
Kovoja su sukčiavimu
Apie Vilniaus oro uosto taksistus sklandė legendos, o į sostinę atvykę užsieniečiai puldavo taksi automobilius kviesti telefonu.
„Naujoji taksi tvarka, skirta keleivių apsaugai nuo apgaudinėjimo, kelis kartus didesni nei įprasta tarifai iš esmės skirti pagerinti keleivių kelionės iš oro uosto ir į jį kokybę“, – sakė G.Almantas.
Pasak jo, apie Vilniaus oro uosto taksistus sklandė legendos, o į sostinę atvykę užsieniečiai puldavo taksi automobilius kviesti telefonu. Dabar to daryti nebereikės. Pakaks išeiti iš oro uosto ir sėsti į šalia jo stovinčius automobilius. Už kelionės kokybę ir kainą atsakomybę prisiima oro uostas.
Kelionė į Katedros aikštę kainuos apie 35 Lt, Konstitucijos pr. – apie 42 Lt, Santariškių klinikas – apie 62 Lt. Jei iš keleivio bus paprašyta daugiau ir jis turės kelionės kvitą, jam bus grąžinta visa sumokėta suma.
Sustoti bet kas negalės
Speciali juosta bus skirta tik su Vilniaus oro uostu sutartis sudariusiems vairuotojams ir įmonėms. Kol kas tokios yra tik dvi. Pristatymo metu daugiausiai juostoje buvo sostinės savivaldybės įmonės „Vilnius veža“ automobilių, o kartu su G.Almantu situaciją komentavo „Vilnius veža“ vadovas Benas Baltusis.
Jis patikino, kad šiuo metu įmonė sulaukia daug dėkingų klientų skambučių, tačiau pasitaiko ir nemalonių atvejų. Praėjusią savaitę į įmonę kreipėsi už kelionę iš Vilniaus oro uosto į „Šarūno“ viešbutį 86 Lt sumokėjęs užsienietis. Ant kvito buvo ranka užrašytas įmonės pavadinimams „Vilnius veža“. Sukčiaus apgautam užsieniečiui įmonė padėti negalėjo.
Paklaustas, kodėl specialioje juostoje į gyvą eilę negalės stoti visi norintys ir reikalavimus atitinkantys vairuotojai, Vilniaus oro uosto vadovas atsakė, kad tai bus įmanoma tik tuo atveju, jei jie sudarys sutartis su oro uostu. Kitaip, jų paslaugų kokybės bus neįmanoma kontroliuoti.
Nuo šių metų liepos pirmosios dienos sutartys sudarytos su VŠĮ „Vilnius veža“, UAB „Passenger Ground Services“ ir penkiais individualia veikla užsiimančiais fiziniais asmenimis. Keleivius aptarnaus 18 automobilių. Didžiausia kaina už nuvažiuotą kilometrą bus 3,5 Lt, įsėdimo mokestis – 5 Lt.
Žada branginti aikšteles
„Mes norime didinti mokestį už stovėjimo aikštele“, – teigė G.Almantas.
„Vilnius veža“ vadovas B.Baltusis pasidžiaugė, kad daugėjant įmonės automobilių buvo pasirašyta sutartis su tarptautiniu Vilniaus oro uostu.
Paklaustas, ar bus reikalinga kitų taksi įmonių pagalba, jei sutartis sudariusios nespės aptarnauti viso keleivių srauto, G.Almantas žodžių į vatą nevyniojo: „Mums jie nereikalingi. Galbūt reikalingi klientams, tačiau galimybė išsikviesti taksi liks. Mes norime pasiųsti žinią, kad to daryti nebereikės. Prie oro uosto esantys taksi nuveš už optimalią kainą.“
Nors sutartis su oro uostu sudariusių taksistų gyvenimas palengvės, nepanašu, jog to paties gali tikėtis į oro uostą savo artimųjų ar svečių pasitikti atvykę miestiečiai. Jau šiuo metu palikti automobilį stovėjimo aikštelėje jiems kainuoja 6 Lt per valandą – tiek pat, kiek brangiausiose Vilniaus senamiesčio vietose. Tačiau ir šis mokestis gali kilti dar labiau.
„Mes norime didinti mokestį už stovėjimo aikšteles. Jos perduotos valdyti privatiems operatoriams. Tai visiškai atskiras, su taksi nesusijęs, Vilniaus oro uosto verslas“, – sakė G.Almantas.