„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai
2023 10 15 /14:07

Vilniaus oro uostas su eilėmis dar nesusitvarko: pažiūrėkite, kas dėjosi sekmadienį

Nors Vilniaus oro uostas skelbia, kad keleivių eilės prie registracijos ir patikros punktų ėmė mažėti, sekmadienį atvykę keleiviai pamatė priešingą vaizdą – sausakimšą oro uosto išvykimo salę.
Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą
Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą / Gabrielės Navickaitės nuotr.

Tuo įsitikino ir 15min žurnalistai, sekmadienį iš Vilniaus oro uosto skridę skirtingu metu.

4.30 ryto į oro uostą atvykę žurnalistai pamatė sausakimšą išvykimo salę, o skubantys keleiviai ir pranešimai per garsiakalbius nė iš tolo nepriminė įprasto vaizdo oro uoste.

Gabrielės Navickaitės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą
Gabrielės Navickaitės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą

Štai per garsiakalbius oro uosto darbuotojai skelbė, kad klientų nespėjama aptarnauti dėl techninių nesklandumų ir sustiprintos saugumo patikros.

Tuo tarpu vienas skrydis į Antaliją net buvo pavėlintas – galimai dėl nesuspėjusių registruotis keleivių, nes prieš tai darbuotojai į jį pavardėmis šaukė apie dešimtį žmonių. Problemų kilo ir dėl bagažo – per garsiakalbius darbuotojai pakvietė kelis keleivius kuo skubiau prieiti prie atskiro registracijos langelio – priešingu atveju, jų bagažas, kuris jau buvo sukrautas į lėktuvą, privalės būti iškrautas.

Gabrielės Navickaitės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą
Gabrielės Navickaitės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą

Į Varšuvą skridęs Gintautas 15min tvirtino, kad laukti prie bagažo registracijos ir saugumo patikros teko valandą – nepaisant to, kad buvo įsigijęs greitos patikros (angl. fast track) paslaugą.

„Buvau skaitęs, kad tokia situacija. Labai ilgai užtruko bagažo pridavimas – 40 minučių, nors tai nebuvo užsakomasis skrydis“, – sakė vyras.

Iš Lietuvos į Ispaniją grįžtanti ispanų šeima pasakojo, kad į oro uostą atvyko 4 val. ryto, o pralaukė apie valandą.

„Viskas buvo gerai, tik truputėlį lėtai viskas vyko. Mes atvykome 4 ryto, tai negaliu įsivaizduoti, kaip vėliau atvykus būna“, – pasakojo ispanai.

Gabrielės Navickaitės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą
Gabrielės Navickaitės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio rytą

Tuo tarpu į Atėnus skridusi lietuvių šeima teigė, kad patekti į skrydžio laukiamąją salę neužtruko nė valandos, nes iš anksto žinojo, kad reikia atvykti anksčiau ir tikėjosi eilių.

Popietę eilės formavosi išvykimo salėje

Šiek tiek po vidurdienio į Vilniaus oro uostą atvykę kiti 15min žurnalistai išvykimo salėje taip pat pamatė minias žmonių – gausios eilės buvo nutįsusios prie registracijos langelių į užsakomuosius skrydžius, pavyzdžiui, Antaliją.

J.Šimelevičienės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio popietę
J.Šimelevičienės nuotr./Vilniaus oro uostas sekmadienio popietę

Tačiau prie saugumo patikros didelių eilių nebuvo – laukti reikėjo apie 10 minučių.

Tiesa, vėliau eilės pailgėjo, kai registruotis į šiltus kraštus baigę poilsiautojai pajudėjo prie saugumo patikros. Į Antaliją su žmona skridęs Algirdas 15min tvirtino į oro uostą atvykęs apie 12 valandą – registruoti bagažą ir praeiti saugumo patikrą jam užtruko dvi valandas.

Tuo tarpu kita pakalbinta keleivė 15min tvirtino, kad neseniai skridusi iš Vilniaus oro uosto ir pralaukusi prie saugumo patikros 50 minučių, tad šį kartą įsigijo greitos patikros (fast track) paslaugą ir praėjusi be jokių eilių.

Vilniaus oro uoste netikėtos didžiulės eilės prie patikros punktų pradėjo kauptis paskutinę rugsėjo savaitę ir tai sukėlė didelį keliautojų nepasitenkinimą – skelbta, kad keleiviai turėjo rikiuotis ne tik laukdami patikros, tačiau ir prie bilietų patikros vartų ar netgi lauke.

Vilniaus oro uostų atstovai šios savaitės pradžioje teigė, kad padėtis stabilizavosi, tačiau pripažino, kad vienu paros metu keleivių perteklius išvykimo salėje formuosis dar bent iki mėnesio pabaigos.

Oro uostų atstovas žiniasklaidai Tadas Vasiliauskas komentare 15min teigė, kad situacija keleivių piko laikotarpiais šiuo metu yra „geresnė nei buvo rugsėjo pabaigoje“.

„Veikia mūsų taikomos priemonės, tačiau keleivių srautai, ypač ankstyvo ryto laiku, vis dar yra rekordiškai dideli ir laukimo laikas prieš aviacijos saugumo patikrą didžiausio piko laiku ryte yra apie 30–40 minučių. Kitais dienos laikotarpiais laukimo laikas prieš aviacijos patikrą nesiekia 30 minučių, o absoliučiai didžiąją laiko dalį dienos metu eilių visai nebūna. Kaip ir minėta, iššūkiai lieka tik išimtinai piko laikotarpiais, ypač ryte“, – komentavo T.Vasiliauskas.

Specialistas minėjo, kad pokyčiai atlikti eilių formavimo ir valdymo procedūrose, žmonių informavime terminale. Per savaitę pritraukta papildomų laikinų pajėgumų iš Kauno ir Palangos oro uostų, taip pat toliau ieškoma naujų, papildomų specialistų pajėgumų aviacijos patikroje.

Priežasčių, kas nutiko, neatskleidžia

Oficialiomis tokių eilių priežastimis įvardijamos pakeistos saugumo procedūros, tačiau dėl kokių priežasčių tai daroma, Lietuvos oro uostų atstovai iki šiol neatskleidė.

„Turėjome pakeisti dalį procedūrų, kaip vykdomas keleivių ir jų rankinio bagažo tikrinimas. Aviacijos mėgėjams ir specialistams, akivaizdu, jog kyla klausimas – kodėl ir ką reikėjo keisti. Patikros metu vykdomi veiksmai yra saugumo užtikrinimo dalis, todėl, deja, negaliu pakomentuoti detaliau, kas tiksliai buvo pakeista. Aviaciniame saugume kompromisų nėra – todėl skrydis lėktuvu yra saugiausias kelionės būdas“, – savo įraše „Substack“ platformoje rašė Lietuvos oro uostų direktorius Simonas Bartkus.

Saugumo procedūros buvo pakeistos ir dabar keliasdešimt sekundžių prailgina vieno keleivio ir jo rankinio bagažo tikrinimo laiką. „Sekundė prie sekundės ir tai pavirsta į ilgesnes eiles išvykimo terminale“, – nurodė S.Bartkus.

Jis pripažino, kad kaip organizaciją Vilniaus oro uostą šis pokytis užklupo „iš esmės nepasiruošusį“ ir jis neturi galimybės staigiai padidinti išvykstančių keleivių patikros pajėgumų.

Vadovas teigė, kad ypatingai anksti atvykti į oro uostą nėra būtina – 2–2,5 val. prieš numatytą išvykimo laiką yra pakankamas laikas.

Itin anksti prieš skrydį atvykusiems keleiviams Vilniaus oro uostų vadovas rekomendavo palaukti trečiame terminalo aukšte.

Bendrovė „Eikos statyba“ iki 2024 metų pabaigos turėtų pastatyti daugiau nei 14 tūkst. kv. metrų ploto naują išvykimo terminalą bei pertvarkyti oro uosto prieigas.

Žadama, kad jame bus įdiegtos naujos technologijos, kurios leistų keleiviams neišsiimti kompiuterių ir kitų elektronikos prietaisų, taip pat būtų sušvelninta skysčių gabenimo tvarka.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs