„Naujoji sistema keleiviams reikš ne tik didesnį jų bagažo saugumą, bet ir sutaupytą laiką registruojantis į skrydžius. Visų pirma, išvykimo salėje atsiras 10 savitarnos kioskų, kuriuose keleivis galės užsiregistruoti į skrydį pats ir užregistruoti savo bagažą – atsispausdinti ant lagamino klijuojamą etiketę ir padėjus bagažą ant surinkimo takelio ramiai eiti patikros link“, – pranešime spaudai sakė Vilniaus oro uosto vadovas Justinas Stepšys.
Anot jo, įranga greitai išrūšiuos bagažą pagal skrydžių kryptis, todėl sumažės rizika prarasti lagaminą dėl žmogiškųjų klaidų. Be to, bagažas bus tikrinamas naujausius saugumo reikalavimus atitinkančia ir visiškai automatizuota įranga, kuri gali aptikti sprogmenis.
Naujoji sistema taip pat daugiau nei dukart padidins bagažo pralaidumą – nuo 700 iki 1500 vienetų per valandą.
Anot J.Stepšio, didieji pasaulio oro uostai panašias sistemas jau turi, tačiau mažesniems oro uostams tai yra moderni naujovė.
Konkurso laimėtojas įdiegs naują sistemą, kuri atitiks naujausias Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) rekomendacijas, ir ją prižiūrės 5 metus. Rangovą tikimasi išsirinkti iki šių metų pabaigos, o ją įdiegti numatoma 2021 metais, baigus išvykimo terminalo rekonstrukciją.
Naujoje būsimo terminalo salėje, be didelės saugumo patikros zonos su automatizuota įlaipinimo kortelių patikros sistema, bus suformuota moderni laukimo erdvė, veiks kelionės prekių parduotuvė, vaistinė, kavinė, informacijos centras ir valiutos keitykla, bus teikiamos bagažo saugojimo paslaugos.