Terminalas vasario 4 dieną bus atidarytas visiems keleiviams.
„Toks projektas Lietuvoje vyks pirmą kartą. Imituosime net 6 skrydžių aptarnavimą, o testuotojai bus pirmieji, kurie išbandys visas terminalo aviacines naujoves: bagažo registravimo savitarną, modernias patikros sistemas ir panašiai“, – pranešime teigė oro uostai.
Renginyje dalyvaus LTOU generalinis direktorius Simonas Bartkus ir Technologijų vystymo skyriaus vadovas Giedrius Paulikaitis.
Vilniaus oro uosto keleivių išvykimo terminale sumontuota naujausia įranga, kuri ateityje leis patikros metu iš bagažo neištraukti skysčių, tačiau to kol kas neleidžia naujas Europos Sąjungos (ES) reguliavimas. Čia įrengtos 7 bagažo patikros linijos ir skeneriai.
Bendrovė „Atea“ terminale įdiegė sprogmenų aptikimo sistemą (EDS), JK įmonė „Luggage Logistics“ – bagažo tikrinimo sistemą, „Fima“ – eilių matavimo ir registruoto bagažo valdymo sistemas, „Hansab“ – LED vaizdo sienas, „NT Service“ – „Fast Track“ vartelius ir įlaipinimo talonų skenavimą, Lenkijos „Dimark“ – rankinio bagažo patikros linijas, Ispanjos „TK Airport Solutions“ – teleskopines keleivių laipinimo galerijas, Prancūzijos ir Kanados „Embross Airport Services“ – savitarnos bagažo terminalus.
Šiai įrangai ir technologijoms terminale buvo skirta apie 20 mln. eurų.
Skaičiuojama, kad naujasis 14,4 tūkst. kv. metrų ploto terminalas dukart padidins keleivių aptarnavimo ir pralaidumo pajėgumus – nuo 1,2 tūkst. iki 2,4 tūkst. keleivių per valandą.
Naująjį išvykimo terminalą per daugiau nei pusantrų metų už maždaug 50 mln. eurų pastatė bendrovė „Eikos statyba“.
Be to, ši įmonė už 9,5 mln. eurų rekonstravo beveik 30 tūkst. kv. metrų ploto Vilniaus oro uosto centrinę aikštę, kuri keleiviams ir automobiliams atverta 2024 metų rugpjūtį. Joje įrengta tris kartus daugiau parkavimo vietų.