Ramunė su šeima gyvena prie pat oro uosto: iki jo tvoros nuo moters namo – apie 100 metrų. „Viskas ten puikiai ir girdisi, ir matosi“, – pasakojo Ramunė.
Pasak jos, įvairi technika kaimynystėje pasirodė dar prieš oro uosto rekonstrukcijos pradžią.
„Tos technikos buvo ir anksčiau, viskas prasidėjo prieš porą mėnesių, jie ten pradėjo tvarkyti lietaus kanalizacijas ir panašiai. Dabar lėktuvai nebeskraido, vien technika, matyti, kaip mirksinčios lemputės zuja pirmyn ir atgal, veža, tiesia, tikrai labai aktyviai dirba“, – Ramunė pasakojo, kad oro uoste darbininkai pluša dieną naktį.
„Jie dirba visiškai be jokių pertraukų. Mes galvojome, kad gal savaitgalį šiek tiek aprims, bet ne – dirba ir naktimis, ir savaitgaliais. Mes ir nueiname miegoti, ir atsikeliame su tais pačiais garsais. Viskas laikina, viską mes suprantame“, – kalbėjo moteris.
Pasak jos, ir kylant bei leidžiantis lėktuvams yra triukšmo, tačiau ne tiek daug, kiek dabar.
„Lėktuvas pakyla, nusileidžia ir viskas. Dabar ar darže, ar kur esi, tai tas kilnojimas, nuolatinis pypsėjimas nuolat yra, bet triukšmas yra monotoniškas ir nėra toks, kad labai trukdytų. Puikiai suprantam, kad čia yra kokiam mėnesiui“, – tiesa, Ramunė pasakojo įsivaizdavusi, kad triukšmas rekonstrukcijos metu bus dar blogesnis, nei yra dabar.
„Tegul dirba ir greičiau padaro“, – pridūrė moteris.
Indrė Baltrušaitienė, Lietuvos oro uostų Komunikacijos ir rinkodaros skyriaus vadovė, 15min pasakojo, kad Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcija iš tiesų vyksta ištisą parą.
„Šiuo metu jau asfaltuojama dalis jo dangos, darbai pasistūmėjo į priekį greičiau, nei planuota – tai lėmė geros savaitgalio oro sąlygos“, – sakė ji.
Vilniaus oro uosto kaimynai, I.Baltrušaitienės teigimu, apie būsimą rekonstrukciją, kaip ir didžioji dalis visuomenės, informuoti buvo daugiau nei prieš dvejus metus.
„Pastaruosius metus tai daroma buvo itin aktyviai. Apgailestaujame dėl kaimynams keliamų garsų nepatogumų ir prašome supratingumo dėl projekto svarbos visai mūsų šaliai“, – I.Baltrušaitienė pabrėžė, kad rekonstrukciją atliekančios technikos keliamas garsas yra kur kas mažesnis nei kylančių lėktuvų.
„Jis taip pat apima ir kur kas mažesnį plotą, kadangi projektas įgyvendinamas išskirtinai tik uždaroje oro uosto teritorijoje“, – pridūrė oro uosto atstovė.
Vilniaus oro uoste žmonės dirba keturiomis pamainomis, vienoje pamainoje yra 60 žmonių, o iš viso įsitraukia 160 žmonių. Prie pakilimo tako važinėja apie 200 sunkiosios technikos vienetų.