Grupę sudaro tarybos nariai iš visų savivaldybės tarybos frakcijų, pritariantys metropoliteno idėjai. Grupės tikslas – surasti racionalų sprendimą, kaip būtų galima finansuoti metro projektavimą ir statybą panaudojant privačias bei Europos Sąjungos lėšas.
Grupės pirmininku išrinktas Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos narys Vidas Urbonavičius, pirmininko pavaduotoju – frakcijos „TAIP“ narys Juozas Antanaitis.
„Transporto problema užgulė vilniečių pečius visu sunkumu. Situacija tik blogės, jei neatsiras kokybiškai nauja transporto rūšis, nesikertanti su dabar egzistuojančiomis transporto rūšimis. Problemos sprendimui galime ieškoti investicijų iš privačių bei ES fondų, nes nei Vilniaus, nei Lietuvos biudžetas nėra pajėgus problemą išspręsti“, – teigė V. Urbonavičius.
Anot J.Antanaičio, šiuo klausimu „nereikia dalytis į poziciją ir opoziciją, nes Vilniaus transporto problemą turi spręsti visi tarybos nariai“, juolab kalbant apie tokių didelių investicijų pritraukimą į miestą.
Planuojama, kad pirmai 7 km metro linijai „Pilaitė – Baltasis tiltas“ nutiesti reikėtų 286 mln. eurų. Apie 85 proc. reikalingų lėšų galėtų sudaryti ES ir tarptautinių finansinių institucijų įnašai, o likusius 15 proc. padengtų privatus verslas.
Vilniaus taryba yra pritarusi viešojo transporto schemai, pagal kurią sostinėje atsirastų tramvajus, o ne metro. Anot mero Artūro Zuoko, metro projektas Vilniui būtų per brangus, kadangi miestas neturi pakankamai gyventojų ir vargu ar kada jų tiek turės.
Pirmoji linija turėtų nusidriekti nuo Santariškių iki Geležinkelio stoties.