Kaip skelbia profesinių sąjungų atstovai, 2 valandų streikai turėtų vykti balandžio 19, 21 ir 24 dienomis: balandžio 19 dieną nuo – 4.30 iki 6.30 val., balandžio 21 dieną nuo 5 iki 7 val. ir balandžio 24 dieną nuo 6 iki 8 valandos.
Profesinių sąjungų atstovai sako, kad nepavykus susitarti su savivaldybe, streiko metu turėtų būti vykdoma apie trečdalis visų tvarkaraščiuose numatytų autobusų ir troleibusų reisų.
VVT darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas Algirdas Markevičius teigė, kad įmonės darbuotojai reikalauja teisinės apsaugos atleidžiamiems įmonės darbuotojams atiduodant dalį maršrutų privačiam verslui – užtikrinti jiems galimybę įsidarbinti pirmumo teise maršrutus iš VVT perimančiose privačiose bendrovėse. Savivaldybė, anot jo, su tuo nesutinka.
Be to, piktinamasi, jog antrojoje privataus vežėjo konkurso dalyje, kur VVT pasiūlė mažiausią kainą, savivaldybė atsisakė pripažinti laimėtoją ir pradeda neskelbtinas derybas su visais konkurso dalyviais.
BNS žiniomis, konkurse be VVT dalyvauja įmonė „Kautra“ bei pirmąją konkurso dalį jau laimėjęs Lietuvos ir Latvijos bendrovių „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir „Transrevis“ konsorciumas.
Įmonės profesinė sąjunga reikalauja paskelbti VVT savivaldybės vykdyto vežėjų konkurso nugalėtoju, išsaugoti bendrovės darbo vietas ir socialines garantijas, „nediskriminuoti VVT, sudarant nesąžiningas sąlygas konkuruoti su privačiais vežėjais“. Be to, savivaldybės reikalaujama įmonei grąžinti skolą.
„Savivaldybė savo veiksmais galimai diskriminuoja mūsų įmonę ir vilkina paskelbti konkurso rezultatus (...). Jei kiekvieną dieną išvažiuoja apie 400 transporto priemonių, tai pagal Aukščiausiojo Teismo išaiškinimą, tenkinant minimalius paslaugų poreikius vilniečiams, apie 100 transporto priemonių pagal grafikus turėtų išvykti“, – žurnalistams sakė profesinės sąjungos vadovas.
Jis nurodo, kad Vilniaus savivaldybė ir įmonės administracija apie sprendimą skelbti streikus informuota, per tris dienas prašoma suderinti maršrutų grafikus, pagal kuriuos streiko dienomis kursuos autobusai ir troleibusai.
„Jei mes nematysime noro iš savivaldybės pusės suderinti tuos grafikus, mes priimsime sprendimą, kad išvis dvi valandas visos transporto priemonės Vilniaus mieste neišvažiuos“, – teigė jis.
A.Markevičius sako, kad šiuo metu, profsąjungos žiniomis, savivaldybė yra gavusi leidimą iš Viešųjų pirkimų tarnybos vykdyti neskelbtinas derybas su visais trimis konkurso dalyviais. Anot jo, sprendimas paskelbti konkursą neįvykusiu ir pradėti derybas su kiekvienu tiekėju atskirai neužtikrina skaidrumo ar mažiausios paslaugų kainos vilniečiams.
Jis pridūrė, kad profesinės sąjungos neatmeta galimybės organizuoti ir neterminuotus streikus.
„Jau priėmėme sprendimus pradėti procedūras neterminuotiems streikams. Pagal galiojantį Darbo kodeksą, šiandien informuosime apie tai Vilniaus savivaldybę ir įmonės vadovybę“, – teigė VVT darbuotojų atstovas.
Vicemeras L.Kvedaravičius: reikalavimai nepagrįsti
Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius profesinių sąjungų veiksmus vertina kaip neteisėtą spaudimą savivaldybės viešųjų pirkimų komisijai. Anot jo, su profesinių sąjungų atstovais ketinama susitikti rytoj ir aptarti keliamas problemas.
„Profsąjungos gali kelti bet kokius reikalavimus, bet jie turi atitikti Lietuvos įstatymus. Tai dabartinis reikalavimas, reikia žiūrėti, ar tai nebus traktuotinas kaip spaudimas viešųjų pirkimų procedūroms. Nes Viešųjų pirkimų tarnybos atsakymas (leisti vykdyti derybas – BNS) yra gautas ir profesinės sąjungos tą žino. Kadangi kaina tų trijų dalyvių konkurse buvo pateikta aukštesnė, nei buvo numatyta (savivaldybės planuose – BNS), VPT aiškiai pasakė, kad turi būti vykdomos tiesioginės derybos su visais trimis dalyviais“, – dėstė jis.
L.Kvedaravičius sako, kad laimėtoją lems mažiausia kaina.
Kovo pradžioje savivaldybė maždaug dešimtadalio maršrutų Vilniuje laimėtoju jau paskelbė bendrovių „Rigas mikroautobusų satiksme“ ir „Transrevis“ konsorciumą. Profesinės sąjungos daro prielaidą, jog ir antrąją konkurso dalį laimėjus privatiems vežėjams, sumažės darbo VVT, o dalis įmonės darbuotojų bus atleisti be jokių garantijų lengviau įsidarbinti privačiame sektoriuje.
L.Kvedaravičius sako, kad tai nėra tiesa, nes didžiąja dalimi maršrutų ir toliau keleivius veš VVT – konkursai skelbiami dėl 17 proc. maršrutų.
„Aiškinti, kad jei laimės kiti, VVT darbuotojai praras darbą – galiu pasakyti, kad tikrai ne, nes vairuotojų apskritai trūksta viešajame transporte. Paskaičiavimų nėra, bet konkursas nesibaigęs, šiek tiek ankstyva išvadas daryti. Bet mes ir žiemą turėjome daug problemų, autobusai neišvažiuodavo, nes vairuotojų trūkumas buvo. Niekas jokių vairuotojų nesiruošia atleidinėti“, – tikino vicemeras.
L.Kvedaravičius taip pat tvirtina, kad skolos įmonei per daugiau nei pusantrų metų sumažintos nuo 26 mln. eurų iki 11 mln. eurų.
„Tai atsiprašau – jei tai yra blogai, kas tuomet yra gerai?, – klausė politikas. – Reikalavimai yra ganėtinai laužti iš piršto, tai kelia nuostabą“.