Vilnietė Sandra nuolat naudojasi viešuoju transportu, o kadangi spaudos kiosko šalių tų stotelių, kur ji įlipa ar išlipa iš viešojo transporto, nėra, tai mergina įpratusi Vilniečio kortelę visada pasipildyti didesne suma – 30, o kartais ir 40 eurų.
Bet kartą, prašydama tokia suma papildyti Vilniečio kortelę, ji išgirdo kioskininkės įspėjimą to nedaryti. Esą ji vis girdinti žmonių skundus, kad pinigai iš kortelių dingsta kur kas greičiau, nei jie spėja išnaudoti bilietus už juos.
Nuskaičiuoti du bilietai
Socialiniame tinkle „Facebook“ savo patirtimi pasidalino ir Marius Markevičius, kuris rekomendavo visiems, kurie naudojasi Vilniečio kortele ir perka ne 30 dienų, o 30 ar 60 minučių bilietus, pasitikrinti http://mano.vilniustransport.lt, ar jie nebuvo apvogti.
„Ne kartą turėjau jausmą, kad kortelė ištuštėjo per greit, bet kaltinau savo kvailą galvą. Net pradėjus dėti į kortelę itin mažas sumas vos 3-4 bilietams, situacija nesikeitė. Patikrinus kortelės naudojimą (vos poros mėnesių) paaiškėjo, kad buvau teisus – per 2 mėnesius dukart vietoj vieno buvo nuskaičiuoti du bilietai iškart“, – teigė M.Markevičius.
M.Markevičius teigia pastebėjęs ir kitų su viešojo transporto e.bilietų sistema susijusių nesklandumų. Tarkim, informacija apie įsigytus/panaudotus bilietus internete atnaujinama kas 2 paras, nors, anot vilniečio, net ir žadamas „kartą per 24 val.“ yra tragiškai neoperatyvus. Prisijungus pasitikrinti, kiek pinigų ar bilietų yra likę Vilniečio kortelėje, pranešama, kad „kai kurie duomenys apie pažymėtus bilietus yra atnaujinami vieną kartą per parą, todėl tikslūs likučiai gali būti rodomi praėjus iki 24 val. po Jūsų paskutinės kelionės“.
„Beje, pinigus už tuos pavogtus bilietus į kortelę grąžino. Vis dėlto ar ir seniau nebuvau lygiai taip pat ir daugiau kartų apvogtas – nesu tikras“, – sakė M.Markevičius.
Panašios patirties, pasirodo, turi ir daugiau vilniečių, kurie dalijosi įspūdžiais feisbuke, komentuodami M.Markevičiaus žinutę.
Teisinasi klaida
„Susisiekimo paslaugų“ pateiktame komentare aiškinama, kad išties pasitaiko atvejų, kai iš Vilniečio kortelių neteisingai nuskaitomi duomenys, bandant įsigyti ar aktyvinti kelionės bilietą, kai kortelė priliečiama prie komposterio.
„Tačiau tokie atvejai yra labai reti – viso labo 0,0015 proc. nuo visų operacijų. Per mėnesį sostinės viešojo transporto keleiviai atlieka daugiau nei 400 tūkst. operacijų su savo Vilniečio kortelėmis: perka kelionės bilietus, juos aktyvina autobusuose ir troleibusuose ir pan.“, – teigiama 15min pateiktame komentare.
Apie pastebėtus netikslumus „Susisiekimo paslaugas“ paprastai informuoja viešuoju transportu besinaudojantys keleiviai. „Todėl rekomenduojame tikrinti savo korteles ir kreiptis į mus pastebėjus neatitikimus. Kiekvieną tokį atvejį patikriname ir grąžiname keleiviams neteisingai nuskaitytus e.bilietus ar e.pinigus. Labai atsiprašome kiekvieno sostinės viešojo transporto keleivio, kuris susidūrė su tokiais nesklandumais. Pastebėjus netikslumus, kreipkitės mūsų įmonės tel. (8 5) 210 70, el. paštu info@vilniustransport.lt, arba apsilankyti bet kuriame „Susisiekimo paslaugų“ klientų aptarnavimo centre – Gedimino pr. 9A ir Geležinkelio g. 16“, – nurodo „Susisiekimo paslaugos“.
Veikla kartais sutrinka
Rekomenduojame tikrinti savo korteles ir kreiptis į mus pastebėjus neatitikimus, – teigia „Susisiekimo paslaugos“.
Vilniečių kortelės ne visada veikia be priekaištų. Antradienio rytą vilniečiai negalėjo papildyti savo kortelių įprastose viešojo transporto bilietų platinimo vietose ir įmonės klientų aptarnavimo centruose.
„SĮ „Susisiekimo paslaugos“ specialistai aiškinasi galimas sutrikimų priežastis. Joms paaiškėjus, nesklandumai bus šalinami kuo skubiau. Kaip įprastai, viešuoju transportu į darbus, mokslo įstaigas ar kitas vietas vykstantys vilniečiai gali įsigyti kelionės bilietus iš autobuso ar troleibuso vairuotojo arba naudotis mobiliąja programėle m.Ticket“, – tuomet patarė savo pranešime „Susisiekimo paslaugos“.
Apie tai, kad gedimas pašalintas, savivaldybės įmonė informavo po trijų valandų, prieš pat vidurdienį.
Tiesa, savo Vilniečio kortelėse turintys bilietų ir/ar e.pinigų vilniečiai jokių sunkumų nepatyrė ir galėjo bilietais naudotis įprasta tvarka.