Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilniuje iki 2024 metų iškils du nauji autobusų parkai

Sostinės savivaldybė iki 2023 metų pabaigos už beveik 18 mln. eurų planuoja pastatyti du naujus autobusų parkus – Liepkalnyje ir Pilaitėje, į juos iškeliant dabartinį parką Verkiuose, kurio teritorija būtų perduota savivaldybei.
Vilniaus viešasis transportas
Vilniaus viešasis transportas / Roko Lukoševičiaus / 15min nuotr.

Vienas parkas iškils netoli Vilniaus oro uosto, Liepkalnyje,14 hektarų sklype. Pasak „Vilniaus viešojo transporto“ generalinio direktoriaus Dariaus Aleknavičiaus, čia per pusantrų metų ketinama įrengti sankryžą su Liepkalnio gatve, pastatyti 10 tūkst. kv. metrų ploto garažus, skirtus beveik 280 autobusų, remonto, parkavimo ir administracines patalpas.

„Parkas yra projektuojamas taip, kad 2023 metais į jį būtų galima pilnai perkelti mūsų dujinius ir dyzelinius autobusus, kurie šiuo metu yra remontuojami Verkių autobusų parke, tačiau taip pat yra numatoma galimybė čia įrengti ir elektros pakrovimo stoteles“, – BNS sakė D.Aleknavičius.

Be to, ant pastato stogo numatoma sumontuoti saulės elektrinę, pastatyti lėto ir greito pildymo dujų degalines bei vairavimo mokymo aikštelę.

Pagal Vilniaus savivaldybės ir „Vilniaus viešojo transporto” 2021 metų birželį pasirašytą sutartį savivaldybė iki 2023-iųjų gruodžio įsipareigojo pastatyti du naujus autobusų parkus, o už juos mainais gauti įmonės valdomą apie 9,5 ha Verkių autobusų parko teritoriją su pastatais.

„Tai yra kompleksinis sprendimas, pagal tų teritorijų NT rinkos analizę Verkių parko vertė yra labai panaši, kiek kainuotų naujų parkų pastatymas Liepkalnyje ir Pilaitėje. Juos pastačius būtų atlikti mainai – savivaldybei būtų perleidžiama Verkių teritorija, o mes gauname tuos du naujus parkus“, – sakė „Vilniaus viešojo transporto“ vadovas.

„Pilaitėje jau yra įvykęs projektuotojų konkursas, tačiau paties projekto dar nėra, tai šiuo atveju Liepkalnis yra pusę žingsnio priekyje“, – pridūrė D.Aleknavičius.

Savivaldybės atstovų teigimu, kol kas konkrečiai neaišku, kas bus vystoma Verkių autobusų parko teritorijoje – dalį jos svarstoma atiduoti gyvenamųjų namų statybai, kartu galbūt čia bus kuriamos darbo vietos, socialinės funkcijos, viešos erdvės.

„Sieksime čia sukurti gyvybingą miesto rajoną, sujungsiantį su Verkių regioniniu parku bei aplinkiniais rajonais. Šiuo metu yra pradėtas rengti detalusis planas, planuojamos kūrybinės dirbtuvės“, – BNS teigė sostinės vicemeras Tomas Gulbinas.

„Vilniaus viešasis transportas“ valdo troleibusų parką Antakalnyje, autobusų parką Verkiuose bei mišrų troleibusų ir autobusų parką Viršuliškėse. 2011-aisiais susijungus autobusų ir troleibusų parkui, pasak įmonės vadovo, administracinis pastatas Verkiuose yra pustuštis, neatsiranda ir nuomininkų.

Pasak direktoriaus, nauji autobusų parkai būtų ne tik šiuolaikiškesni ir pritaikyti optimaliam autobusų skaičiui, bet ir leistų ekonomiškiau planuoti maršrutus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos