„BAA Training“ trečiadienį žurnalistus susikvietė parodyti naujo skrydžių simuliatoriaus – „Boeing 737 Next Generation“. Treniruoklis papildomai leis apmokyti 200-1000 pilotų per metus. Kuo labiau patyrę pilotai, tuo daugiau jų kompanija apmokys.
O pilotų poreikis, įmonės generalinės direktorės Eglės Vaitkevičiūtės teigimu, artimiausiu metu smarkiai augs. Per ateinančius 19 metų reikės 635 tūkst. pilotų komerciniams lėktuvams, beveik 100 tūkst. verslo lėktuvams, 60 tūkst. pilotų sraigtasparniams.
Realaus dydžio treniruoklis, ekspertų teigimu, 99 proc. primena tikrą skrydį, nes jis atkuria lėktuvo judesius, garsus, vaizdus pro langą.
„BAA Training“ jau turi du skrydžių treniruoklius „Boeing 737 Classic“ ir „Airbus A320“, taip pat 12 orlaivių, kurie yra naudojami pradiniams naujokų mokymams. Šiuo metu yra montuojamas dar vienas, tik, tiesa, naudotas skrydžių simuliatorius. O kitais metais Vilniuje bus sumontuotas dar vienas skrydžių simuliatorius – „Airbus A320 NEO“. Tuomet iš viso „BAA Training“ turės 5 skrydžių simuliatorius Vilniuje.
Bendrovės investicijos į infrastruktūrą sieks 23 mln. eurų. Simuliatoriaus kaina rinkoje svyruoja tarp 9-11 mln. eurų, tikslios naujo simuliatoriaus kainos E.Vaitkevičiūtė neatskleidė dėl sutarties su tiekėju, tik pasikartojo, kad rinkoje kaina siekia apie 10 mln. eurų.
„BAA Training“ akademijoje pilotai mokomi nuo pradžios iki pabaigos, įmonė stengiasi kiek įmanoma sutrumpinti paruošimą.
E.Vaitkevičiūtė pabrėžė, kad nuo spalio pradžios akademijos studentai skraidyti mokosi Ispanijoje, o kitais metais įmonė planuoja 65 proc. skrydžių praktikos vykdyti Ispanijoje. Geresnis oras ten leidžia pilotus ruošti greičiau. Jeigu Lietuvoje pilotas programą baigia per, kaip tikino vadovė, „geriausiu atveju 18 mėnesių“, tai Ispanijoje kursą galima pabaigti per 13-15 mėnesių.
„BAA Training“ pilotus šiuo metu ruošia 70 avialinijų, su 7 bendrovėmis vykdo kadetų mokymo programą – kursą baigę pilotai turi darbo vietą „Wizz Air“, „Small Planet Airlines“ ar kitose avialinijose. Lietuviai tarp „BAA Training“ studentų sudaro tik maždaug dešimtadalį, kiti yra atvykę iš Didžiosios Britanijos, Ispanijos ir kitų valstybių.
Kitais metais akademija išleis 140 pilotų. Vieno jų paruošimas kainuoja 70-100 tūkst. eurų.
„BAA Training“ kitais metais mokymus pradės ir Vietname. Iš pradžių jie bus vykdomi su „Airbus A320“ treniruokliu, o 2023 metais jų skaičius išaugs iki 4.
Taip pat bendrovė derasi su įmone Kinijoje dėl bendros įmonės ir mokymo centro steigimu. Kinijai iki 2038 metų prireiks beveik 130 tūkst. naujų pilotų, todėl „BAA Training“ Kinijoje ruošiasi investuoti per 50 mln. eurų, pastatyti 6 treniruoklius.
„BAA Training“ priklauso Gedimino Žiemelio kontroliuojamai „Avia Solutions Group“.