Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vilnius į europinės vėžės geležinkelio „Rail Baltica“ projektą bus įtrauktas vėliau

Penktadienį Marijampolės geležinkelio stotyje iškilmingai minima europinės vėžės nuo Lietuvos–Lenkijos sienos iki Kauno tiesimo darbų pradžia. Iki 2015 m. pabaigos geležinkelio linija „Rail Baltica“ turėtų pasiekti Kauną. Tuo tarpu Lietuvos sostinė Vilnius kol kas lieka nuošalyje. Vokietijos, Lenkijos, Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Suomijos sostines greitąja vėže turėtų sujungti tarptautinis projektas „Rail Baltica 2“. Tačiau ir čia Vilniui gali iškilti problemų, nes, skirtingai nei kitų šalių sostinės, tiesiant „Rail Baltica 2“ Vilnius atsiduria geografiškai nepatogioje padėtyje.
Vilniaus geležinkelio stotis iš paukščių skrydžio
Vilniaus geležinkelio stotis iš paukščių skrydžio / Kęstučio Vanago/BFL nuotr.

Kaip bus prijungtas Vilnius, šiandien atsakyti negalime, nes tam bus dar atliekamos papildomos studijos, – sakė R.Slapšys.

Rail-Baltica
Rail-Baltica

Šiuo metu iki Kauno tiesiama europinė geležinkelių linija daugiausiai bus skirta krovinių pervežimui. Tuo tarpu „Rail Baltica 2“ greitoji vėžė, kuria riedančių traukinių greitis pasieks 240 km per valandą, eis nuo Berlyno iki Talino ir net Helsinkio, tačiau į jį keleivius ir krovinius teks perkelti keltu. Greitoji geležinkelių linija sujungs šešių šalių sostines. Taip pat ir Vilnių.

Maksimalus 240 km per valandą traukinių greitis pasirinktas neatsitiktinai. Europos Sąjungos teisės aktai numato, kad tais pačiais bėgiais negali važiuoti ir kroviniai, ir keleiviai, jeigu traukinių greitis didesnis.

„Kaip bus prijungtas Vilnius, šiandien atsakyti negalime, nes tam bus dar atliekamos papildomos studijos“, – 15min.lt sakė susisiekimo ministro patarėjas Ričardas Slapšys.

Kol kas aišku, jog pagrindinis „Rail Baltica“ centras bus Kaune. Tai lemia patogi šio miesto geografinė padėtis Tačiau AB „Lietuvos geležinkeliai“ stato Vilniaus intermodalinių krovinių centrą, kuris turėtų išspręsti efektyvaus susisiekimo su sostine klausimą gabenant krovinius.

Geležinkelio tiesimo darbai
Geležinkelio tiesimo darbai

Dėl „Rail Baltica 2“ projekto konkuruoti pradėjo Šiaulių ir Panevėžio savivaldybės. Kol kas manoma, jog geležinkelio linija eis per Panevėžį. Tai numatyta parengtoje „Rail Baltica“ strateginio poveikio aplinkai ataskaitoje. Šiuo metu per Šiaulius eina senoji dar Sovietų Sąjungos laikais nutiesto geležinkelio vėžė. Ataskaitos rengėjos UAB „Sweco Lietuva“ atstovai nurodo, jog klojant „Rail Baltica 2“ senosios vėžės buvimas darbų neatpigintų.

Su panašia problema susidurs ir Vilnius. 15min.lt duomenimis, greičiausiai dabartinis geležinkelio kelias Vilnius-Kaunas bus modernizuotas ir pritaikytas greitajai europinei vėžei. Tokiu atveju keliaujant į Rygą, Taliną ar Helsinkį tektų persėsti Kaune.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų