Vilnius pirks 150 autobusų: naujų, bet, kai kurių politikų teigimu – nemodernių

Vilniaus miesto taryba pagaliau pritarė galutiniam sprendimui atnaujinti „Vilniaus viešojo transporto“ (VVT) parką naujais miesto tipo autobusais, kuriuos įmonė įsigytų finansinio lizingo būdu. Šis klausimas sulaukė itin daug diskusijų ir net grasinimų sugriauti koaliciją, tačiau vis dėlto padėtas galutinis taškas, kai politikai patvirtino pirkimo konkurso sąlygas ir techninę specifikaciją.
Naujas elektrinis autobusas
Naujas ir senas autobusai / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Klausimas dėl naujų autobusų pirkimo bendrovei „Vilniaus viešasis transportas“ stūmėsi tarp Vilniaus politikų itin lėtai ir sunkiai. Kelis kartus atidėtas, kelis kartus nesulaukęs galutinio sprendimo. Per paskutinį svarstymą meras Remigijus Šimašius net užsiminė, kad tokiu būdu klibinami koalicijos pamatai, turėdamas omenyje konservatorių priešinimąsi.

„Esu įsitikinęs, kad šitas sprendimas turėjo būti patvirtintas jau prieš kelis mėnesius ir tuos autobusus jau turėjome turėti. Jau lapkričio pabaigoje šitas sprendimas galėjo būti priimtas, 4–5 mėnesiais autobusai anksčiau išriedėtų į Vilniaus gatves. Šiandien jau visiems viskas aišku, niekas jokių kurpaičių nešioti nebeturi, todėl sprendimas galutinis“, – prieš priimant šį sprendimą kalbėjo R.Šimašius.

Įsigis 150 autobusų

Šis projektas iš pradžių buvo siūlomas kiek kitoks – norėta autobusus įsigyti veiklos nuomos būdu, tačiau tuo atveju jų planuota kaina siektų apie 55 mln. eurų. Pasirinkus išperkamosios nuomos variantą jau prabilta apie 40,5 mln. eurų per 8 metus.

Konkurso sąlygose įrašyta, kad VVT įsigis 100 dviejų ašių ir 50 trijų ašių autobusų išperkamosios nuomos būdu per 96 mėnesius (8 metus). „Pirkimo pasiūlyme visos siūlomos transporto priemonės turi būti vieno gamintojo ir vieno modelio, siūlomų transporto priemonių pagaminimo metai turi būti ne ankstesni nei 2017 m.“, – rašoma sąlygose.

Sąlygose tarp nurodytų reikalavimų tiekėjams įrašyta, kad tai turi būti gamintojas arba įgaliotas miesto tipo neeksploatuotų keleivinių transporto priemonių gamintojo atstovas. Tiekėjo patirtis per pastaruosius 3 metus – sutartis, pagal kurią jis pardavė ne mažiau kaip 105 transporto priemones. O jo vidutinės metinės pajamos iš autobusų gamybos ir pardavimo – ne mažiau nei 17,25 mln. eurų.

Taip pat tiekėjas turi užtikrinti siūlomų transporto priemonių garantinį aptarnavimą, techninę priežiūrą ir remontą, o jo autorizuotas servisas turi būti nutolęs ne daugiau nei 25 km nuo VVT būstinės Verkių gatvėje.

Pasiūlymą gali pateikti ūkio subjektų grupė, sudariusi jungtinės veiklos sutartį. Konkurse norintys dalyvauti tiekėjai kartu su dokumentais privalės pateikti ir 400 tūkst. eurų užstatą arba banko garantiją tokiai sumai, pinigai bus grąžinti po konkurso.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujas elektrinis autobusas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujas elektrinis autobusas

Sąlygų – ne viena

Konkurso laimėtojas sutarties įvykdymą iki paskutinės transporto priemonės pardavimo turės garantuoti 1,5 mln. eurų užstatu.

Jau lapkričio pabaigoje šitas sprendimas galėjo būti priimtas, 4–5 mėnesiais tie autobusai anksčiau išriedėtų į Vilniaus gatves, – sakė R.Šimašius.

Pasiūlymų vertinimų kriterijų lentelėje pirmas kriterijus yra autobusų kaina, antrasis – autobusų pristatymo laikas, toliau eina degalų sąnaudos 100 km (jeigu tai bus ne iš naftos produktų pagamintais degalais (dujomis, vandeniliu, elektra) varomi autobusai – būtina pasirūpinti papildoma reikalinga infrastruktūra), autobusų eksploataciniai parametrai.

Autobusai turi būti pritaikyti važinėti mieste, žiemą (iki -35 laipsnių), kad jais važiuoti galėtų ne mažiau kaip 85 keleiviai – bent 27 vietos turi būti sėdimos. Taip pat jie turi būti žemagrindžiai, patogūs ir žmonėms su negalia, ir tėvams su vaikų vežimėliais.

Mero R.Šimašiaus teigimu, naujų autobusų Vilnius turėtų sulaukti maždaug praėjus metams po įvykusio konkurso ir pasirašytos sutarties su laimėtoju.

Modernumo nemato

Nepritarsime sprendimui, kuris nukreiptas į praeitį, – sakė A.Zuokas.

Tuo tarpu buvęs meras Artūras Zuokas siūlė Vilniui prisiminti siekius tapti moderniausiu miestu ir imtis testuoti savaeigius autobusus. Arba bent jau investuoti į modernesnius autobusus, varomus elektra ar vandeniliu, o dabar tai bus dyzelinės transporto priemonės, kurių Europos miestai jau linkę atsisakyti.

„Kokią mes Vilniaus ambiciją turime tvirtindami šį projektą? Turėsime 150 dyzelinių autobusų. Pirksime dyzelinius autobusus, mes tam negalime pritarti, nepritarsime sprendimui, kuris nukreiptas į praeitį“, – kalbėjo A.Zuokas, primindamas, kad yra padaryta daugybė studijų, kaip turi atrodyti Vilniaus viešasis transportas.

Lietuvos lenkų rinkimų akcijos frakcijos atstovas Arturas Liudkovskis teigė negalintis balsuoti už šį sprendimą dėl to, kad jame numatyta, jog sudaryta komisija galės keisti tam tikrus kriterijus, pagal kuriuos bus renkamas laimėtojas. Esą komisijos jau nekontroliuos niekas.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujas elektrinis autobusas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Naujas elektrinis autobusas

Šiuo metu Vilniaus miesto keleivius aptarnauja 391 autobusas ir 252 troleibusai. 326 autobusai, arba 84 proc. visų jų, yra senesni nei 10 metų. Troleibusai tokie yra beveik visi – 250 (99 proc.).

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis