Kaip jau rašėme, pagal pirminį planą spalio mėnesį turėjęs startuoti traukinių maršrutas Tartu–Ryga atidedamas vėlesniam laikui, kadangi Estijos vežėjas nespėjo sertifikuoti savo traukinių Latvijos geležinkeliams.
Šiuo metu lieka esminis klausimas – ar Estijos vyriausybė nuspręs finansuoti šios linijos paleidimą. Vienam traukiniui per dieną, kuris atvažiuotų į Rygą vakare ir grįžtų į Tartu ryte, reikėtų apie 1 mln. eurų valstybės subsidijų per metus, nurodo err.ee.
Jeigu bus priimtas teigiamas sprendimas, Estijos keleivinių traukinių kompanija „Elron“ tikisi, kad traukiniai tarp Tartu ir Rygos pradės kursuoti šį pavasarį, rašo err.ee.
Nors nauji „Elron“ traukiniai prieš keliolika metų į Estiją atvyko būtent per Latviją, paaiškėjo, kad, nepaisant to, reikia oficialaus patvirtinimo, jog estiški traukiniai tinkami važinėti Latvijos geležinkeliais.
„Pirminė informacija buvo tokia, kad galime susitvarkyti vadinamąją papildomo sertifikavimo procedūrą, tačiau per tą laiką paaiškėjo, kad turime atlikti visiškai naują sertifikavimą, kad traukiniai galėtų važinėti Latvijoje“, – err.ee cituoja „Elron“ valdybos pirmininką Lauri Betlemą.
Šiuo metu tiek „Elron“, tiek Latvijos keleivinio transporto bendrovės „Viv“ traukiniai sustoja pasienio mieste Valgoje. Metų eigoje buvo svarstoma galimybė, kad iš Tartu atvykstantys keleiviai galėtų persėsti Valgoje ir į Rygą važiuoti Latvijos traukiniu.
„Elron“ planuoja, kad tai būtų Talino–Tartu–Valgos pratęsimo linija. „Šis traukinys, kuris šiuo metu nakvoja Valgoje, vakare toliau važiuos į Rygą, ten „pernakvos“ ir ryte grįš atgal“, – sakė L.Betlemas.
Err.ee publikacijoje cituojamas Tartu miesto meras pagyrė du naujausius tarptautinius „LTG“ maršrutus:
„Traukinys Varšuva–Vilnius startavo labai gerai. Rygos meras labai džiaugiasi traukiniu Vilnius–Ryga, jis sako, kad seniai nematė tiek daug lietuvių turistų. Tikriausiai traukinys Ryga–Tartu–Talinas turėtų tokį pat poveikį ir mūsų dviejų kaimyninių šalių susisiekimui bei turizmo plėtrai“, – sakė Tartu meras Urmas Klaasas.
Praėjusių metų lapkritį Estijos klimato ministras Kristenas Michalas žiniasklaidai teigė, kad planuojant Tartu-Riga maršrutą, tuo pat metu su Lietuvos ir Latvijos atstovais diskutuota ir apie maršruto iš Vilnių į Taliną, pratęsiant jau egzistuojantį „LTG Link“ aptarnaujamą maršrutą Vilnius–Ryga.
Šių metų pabaigoje Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis žiniasklaidai sakė, kad šalys turi tikslą tris Baltijos šalių sostines sujungti vienu maršrutu dar iki „Rail Baltica“ užbaigimo.
„Jau vyksta derybos dėl jungties tarp Rygos ir Tartu, o nuo Tartu iki Talino mes tą (geležinkelio) jungtį turime. Jeigu atsiras jungtis tarp Rygos ir Tartu, aš manau, mes tikrai galėsime priderinti tvarkaraščius (prie maršruto Vilnius–Ryga)“, – tąkart kalbėjo susisiekimo ministras.
Tartu yra antras pagal dydį Estijos miestas, kuriame gyvena apie 100 tūkst. žmonių. Mieste įsikūręs didžiausias ir seniausias šalies universitetas – Tartu universitetas.