Tiesa, rytoj ar šiais metais naujų autobusų sostinės gatvėse pamatyti nesitikėkite: pirmuosius naujus „Solaris“ autobusus Vilniaus gatvėse išvysime 2018 metų gegužės pradžioje, o visi 150 dyzelinių autobusų į gatves išriedės rugpjūtį.
Būtent šis konkursas tapo pirmąja didelių nesutarimų tarp liberalų ir konservatorių priežastimi Vilniaus taryboje. Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija nepalaikė siūlymo įsigyti autobusus veiklos nuomos būdu. O audringų diskusijų nuspręsta rinktis kitą būdą – išperkamąją nuomą.
Didžiausias atnaujinimas
„Tai yra didžiausia po Nepriklausomybės atgavimo sutartis dėl miesto viešojo transporto parko atnaujinimo. Naujieji „Solaris“ autobusai atitinka aukščiausius kokybės standartus ir, neabejojame, patenkins vilniečių ir miesto svečių lūkesčius. Komfortas ir kokybė paskatins daugiau gyventojų naudotis viešuoju transportu, o mes pajusime sumažėjusias eksploatacijos sąnaudas“, – teigė laikinasis VVT generalinis direktorius Rimantas Markauskas.
VVT perka 100 dviašių ir 50 triašių žemagrindžių autobusų, už kuriuos sumokės per 8 metus.
„Pirmieji „Solaris“ autobusai Vilnių pasiekė dar 2004 metais, po 10 metų – ir ekologiški dujomis varomi autobusai. O jau netrukus vilniečiams pristatysime net 150 pačių moderniausių naujausios kartos „Urbino“ autobusų“, – sakė „Bus & Coach S.A.“ už pardavimą atsakingas viceprezidentas Zbignevas Palenica.
„Solaris“ atstovai pripažįsta, kad Vilniaus miesto užsakymas gamyklai yra išskirtinis. „Šiandien pasirašyta sutartis dėl 150 autobusų yra viena didžiausių įmonės istorijoje: toks skaičius autobusų vienam klientui ir tik per vienerius metus. Tai unikalus įvykis mums“, – tvirtino „Solaris Bus & Coach Latvia“ valdybos narys Krzysztofas Kowalskis.
Kameros filmuos ir viduje, ir išorėje
Naujuose „Solaris“ autobusuose bus įrengti kondicionieriai ir keleiviams skirtame salone, ir vairuotojo darbo vietoje. Keleivių saugumui užtikrinti vaizdo kameros filmuos tiek autobusų viduje, tiek išorėje. Taip pat vairuotojų darbo vietoje bus įrengti alkoblokai, kurie užtikrins vairuotojų kontrolę ir nulinę toleranciją.
„Naujieji „Solaris“ autobusai išsiskirs ir tuo, kad juose bus įdiegta keleivių informavimą palengvinančių technologinių sprendimų: LCD ekranai bei LED švieslentės-maršrutų rodyklės. Atsižvelgta ir į dažną bei intensyvų išmaniųjų įrenginių naudojimą – keleiviai turės galimybę kelionės metu įkrauti tokius įrenginius, pasinaudodami specialiomis USB jungtimis“, – teigia R.Markauskas.
Kaip rašoma Vilniaus savivaldybės pranešime spaudai, „Solaris“ autobusai turės naujausios technologijos EURO6 emisijos standarto variklius, kurie atitinka griežtus aplinkosaugos reikalavimus, todėl kur kas mažiau terš aplinką, palyginti su dabar eksploatuojamais.
Pirks ir „Solaris“ troleibusus
Vilniaus savivaldybė taip pat planuoja įsigyti ir 41 naują „Solaris“ troleibusą. Kaip dar rugsėjo vidury BNS nurodė mero patarėjas Aleksandras Zubriakovas, „Solaris Bus & Coach“ pasiūlė savivaldybei įsigyti troleibusus už 19,153 mln. eurų.
VVT kasdien eksploatuoja 345 autobusus. Per dieną VVT autobusais perveža daugiau kaip 200 tūkst. keleivių, per metus autobusai nuvažiuoja apie 27 mln. km.
Rugsėjį Vilniaus savivaldybė kvietė „išpakuoti dovaną“ pristatė pirmuosius iš 100 naujojo vežėjo UAB „Transrevis“ autobusų. Iš esmės atnaujinus sostinės viešojo transporto parką – įskaičiuojant tiek naujo vežėjo autobusus, tiek ir VVT įsigytus, Vilniaus gatvėse kasdien važiuos jau 250 naujų viešojo transporto priemonių (53 proc.).