Viršyti greitį ne tik pavojinga: ar žinote, kiek tai kainuoja?

Pagrindine tragiškų nelaimių keliuose priežastimi vis dar išlieka nepasirinktas saugus ar viršytas maksimalus leistinas važiavimo greitis. Mūsų šalyje dėl viršyto saugaus ar leistino greičio įvyksta 60 proc. visų eismo įvykių. Vis dėlto, saugaus greičio reguliavimų nepaisymas ne tik didina eismo įvykių riziką, tačiau, specialistų teigimu, turi įtakos ir važiavimo sąnaudoms.
Ekonomiškas vairavimas
Ekonimiškas vairavimas / shutterstock nuotr.

Pagal kelių eismo taisykles, kaip ir kasmet, nuo lapkričio mėnesio iki pat kovo pabaigos, tiek automagistralėse, tiek greitkeliuose lengviesiems bei krovininiams automobiliams, kurių didžiausioji leidžiamoji masė yra ne didesnė kaip 3,5 t, taip pat motociklams bei triračiams sumažėja leistinas greitis – negalima viršyti 110 kilometrų per valandą.

Dažnas kelių eismo taisyklių pažeidimas Lietuvoje yra maksimalaus leistino važiavimo greičio viršijimas.

Dažnas kelių eismo taisyklių pažeidimas Lietuvoje yra maksimalaus leistino važiavimo greičio viršijimas. Statistika rodo, kad 2022 metais Lietuvoje nustatytą greitį 20–30 km/val. viršijo daugiau nei 120 tūkst. asmenų.

Mažesnis greitis keliuose padės sutaupyti

Nepaisant to, kad greičio viršijimas padidina nelaimės kelyje riziką, vairuotojams papildomai reiktų įvertinti ir ekonomiškumo kriterijų. Neretai vairuotojai neapgalvoja, kad kuo smarkiau spaudžiame akseleratorių, tuo greičiau eikvojame kurą.

Taip pat neekonomiškai veikia ir didelės variklio apsukos bei ne laiku keičiamos pavaros. Išlaikomas stabilus 80–90 km/val. greitis ir maždaug 1200–1500 variklio apsukos per minutę užmiestyje išties gali padėti sutaupyti.

Pavyzdžiui, automagistralėse ar greitkeliuose daugiausiai variklio energijos išeikvojama būtent oro pasipriešinimui, tarkime, jei atsidarome transporto priemonės langus, oro pasipriešinimas taip pat natūraliai išauga, tad ūgteli ir kuro sąnaudos.

Štai miesto gatvėse, kuomet dažniau stabdome, greitiname ir vėl stabdome transporto priemonę dėl šviesoforų, staigesnių posūkių ar greičio ribojimų, stabilų važiavimo režimą išlaikyti yra sudėtingiau.

Tvarkingai vairuojant galima sutaupyti bene ketvirtadalį kurui išleidžiamų lėšų.

Tačiau jei neviršijamas 50–60 km/val. greitis, tiek stabdymo, tiek posūkių aspektas tampa lengviau ir ekonomiškiau įveikiamas – nereikia itin sumažinti greičio, drastiškai mažinti pavarų ir variklio apsukų. Tvarkingai vairuojant galima sutaupyti bene ketvirtadalį kurui išleidžiamų lėšų.

Vairuoti ekonomiškiau gali kiekvienas

Vilnietė Justina taupo vairuodama ekonomiškai. „Darbo reikalais tenka daug keliauti automobiliu. Be to, su šeima mėgstame tyrinėti Lietuvą. Vairuojant visada primenu sau ir kitiems – „nelėk!”.

Tyrimai rodo, kad pasirinkus mažesnį greitį keliausite ne tik saugiau, bet ir sutaupysite kuro išlaidoms. Keliaujant su vaikais visada didžiausią dėmesį skiriu saugumui, bet ir džiaugiuosi, kad pavyksta sutaupyti“. Justina tvirtina, kad per metus tokiu būdu sutaupo kelis šimtus eurų, kuriuos gali išleisti naujoms kelionėms.

Būdų sutaupyti vairuojant – apstu. Tereikia atkreipti dėmesį į transporto priemonės būklę ir savo vairavimo įpročius. Pavyzdžiui, didelę reikšmę saugumui kelyje ir ekonomiškam vairavimui daro padangų kokybė bei tinkamas oro slėgis jose. Pastarąjį reikėtų tikrinti kartą per mėnesį – jei padangos yra pripūstos nepakankamai, kuro sąnaudos ūgteli maždaug 2 proc.

Taip pat svarbu žinoti, kad vairuojant netvarkingai, atliekant pavojingus manevrus kelyje, pavyzdžiui, staigiai pajudant iš vietos, agresyviai greitėjant ar nepaisant vyraujančių oro sąlygų – padangos dėvisi greičiau, o oro slėgį jose taip pat tenka koreguoti dažniau.

Ekonomiškam vairavimui įtakos turi ir pats vairavimo režimas, tarkime, įjungus autopiloto ar ECO sistemą, sunaudojama mažiau energijos, kadangi palaikomas tolygus greitis. Vairuojant taip pat patartina nepersistengti naudojant įvairius transporto priemonėje įdiegtus priedus: įjungus oro kondicionierių bei šildant galinį automobilio langą, kuro sąnaudos gali ūgtelėti net iki 20 proc.

Ekonomiškas transporto priemonės eksploatavimas prisideda prie saugumo kelyje.

Ruošiantis didžiosioms metų šventėms, apie taupymą pasvarsto dažnas. Šalia nebūtinų išlaidų ar pramogų atsisakymo, biudžeto bei būtinųjų išlaidų planavimo, į taupymo planą būtų galima įtraukti ir aspektus, padedančius sutaupyti vairuojant. Juolab, kad ekonomiškas transporto priemonės eksploatavimas prisideda prie saugumo kelyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis