Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Vitol“: krovinių iš Rusijos tranzitas Baltijos šalių uostuose toliau mažės

Rusija vis aktyviau plėtoja savo uostų veiklą, todėl krovinių iš Rusijos tranzito per Baltijos šalių uostus apimtys toliau mažės, interviu BNS pareiškė įmonės „Vitol Baltics“ valdybos pirmininkas Robertas Kirkupas.
Klaipėdos uostas
Klaipėdos uostas / A.Jašinskienės/15min.lt nuotr.

„Manau, smukimas tęsis. Numatome, kad Rusijos uostų pajėgumai bus ir toliau didinami. Taip pat bus padidinti geležinkelių ir vamzdynų pajėgumai, kad būtų galima tiekti produktus į Rusijos uostus“, – pažymėjo jis.

Pasak „Vitol Baltics“ valdybos pirmininko, visų produktų grupių krovinių apimčių mažėjimas taps pagrindiniu iššūkiu ir grėsme Latvijos tranzitui. Tolesnės veiklos planavimą taip pat labai apsunkina geopolitinis nestabilumas.

„Didėja konkurencija su kitomis šalimis. Negalime žvelgti tik į Latviją ir sakyti, kad konkuruojame tik vieni su kitais. Mes taip pat konkuruojame su terminalais Klaipėdoje, kiek mažiau – su Estijos terminalais ir, žinoma, su Rusija. Be to, pastarojo meto rublio kurso smukimas keičia požiūrį į tranzito išlaidas. Vaizdas labai sudėtingas“, – pareiškė „Vitol Baltics“ vadovas.

Pasak R.Kirkupo, tolimoje ateityje matyti plėtros perspektyvų dėl krovinių iš Kinijos.

„Reikia kurti ilgalaikę strategiją, bet reikia galvoti ir apie šiandieną, ir apie artimiausius penkerius septynerius metus. Todėl turime sutelkti dėmesį į konkurencingumą ir būti konkurencingais jau šiandien“, – pareiškė įmonės vadovas.

Jis pranešė, kad „Vitol“ grupei priklausanti „Ventspils nafta terminals“ (VNT) pernai perkrovė 6,7 mln. tonų naftos produktų.

„Prieš maždaug trejus ketverius metus tai buvo maždaug 11 mln. tonų. Įvyko labai didelis nuosmukis. Šiemet didesnių pokyčių nenumatome – terminalas gali perkrauti maždaug tiek pat, kiek pernai“, – pareiškė R Kirkupas.

Jis pažymėjo, kad tai yra ne tik VNT problema, nes ne visu pajėgumu šiuo metu veikia beveik visi Baltijos šalių terminalai.

„LatRosTrans“ produktotiekiais pernai buvo gabenta 3,3 mln. tonų naftos produktų, o šiemet prognozuojamos mažesnės apimtys – nuo 2,8 iki 3,3 mln. tonų.

„Galime pasakyti, kad šis verslas yra stabilus, nes vamzdynai iki šiol veikia. Vis dėlto, jeigu kalbėti apie apimtis, 2014 metais mes gabenome 5,7 mln. tonų, o 2016 metais rodiklis nesiekė 3,7 mln. tonų. Tai didelis nuosmukis. Tam, kad būtų galima tęsti šį verslą, šį smukimą būtina sustabdyti. Ir, bijau, tai yra labai rimtas iššūkis“, – pareiškė R. Kirkupas.

Tačiau, anot jo, „Vitol“ grupė neketina trauktis iš Baltijos šalių.

„Vitol“, kuriai priklauso 66 proc. „LatRosTrans“ akcijų, yra nusiteikusi tęsti veiklą. Be to, vamzdynai yra susiję su VNT terminalu. Jeigu vamzdynai veiks, tai padės ir VNT. Tai svarbi mūsų verslo dalis. Todėl jokiu būdu nesame pasirengę atsisakyti „LatRosTrans“ ir ieškosime geriausių sprendimų dėl jo veiklos“, – pažymėjo R. Kirkupas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos