Pirmasis SGD (LNG) vilkikas jau atvežtas į Lietuvą ir šiuo metu pradėtas konkretaus pasirinkto modelio testavimas.
„Esame susitelkę ir didelį dėmesį skiriame tvariems bei aplinką tausojantiems sprendimams, dėl kurių ne tik mes patys, bet ir mūsų klientai jau nuo šiol galės prisidėti prie taršos aplinkai mažinimo – jų prekės bus gabenamos ekologišku būdu, mažiau teršiant aplinką. LNG kuru varomų vilkikų varikliai pasižymi mažiausiu poveikiu aplinkai. Lyginant su dyzelinu varomais varikliais, jie išmeta ženkliai mažiau kenksmingų dalelių. Taip pat variklio technologijos veikia itin tyliai, kas yra aktualu pristatant krovinius miestuose naktį, kur taikomi triukšmo apribojimai“, – apie SGD (LNG) vilkikų įsigijimą kalba UAB „Vlantana“ generalinis direktorius Tomas Stonys.
Pasak jo, ilgalaikėje bendrovės veiklos strategijoje autoparko atnaujinimui atsižvelgiant į ekologinį aspektą skiriama itin daug dėmesio. „Iveco Sway“ sunkvežimių gamintojas deklaruoja, kad palyginti su dyzeliniu analogu, dujomis varoma transporto priemonė 90–95% sumažina išmetamų kietųjų dalelių kiekį, gerokai sumažina anglies dvideginio (CO2) ir azoto oksidų (NOx) taršą. Pažymėtina, jog „Iveco Sway“ vilkikas su 2 SGD (LNG) kuro bakais gali nuvažiuoti iki 1600 km atstumą tik su vienu kuro užpylimu. Skaičiuojama, jog SGD (LNG) kuru varomo vilkiko kuro sąnaudos yra net 15 proc. mažesnės nei dyzelinu varomo vilkiko.
„Deja mūsų šalyje iki šiol neišplėtotas LNG degalinių tinklas, kol kas neturime nei vienos degalinės, kurioje būtų užpildomi LNG kuru auto vilkikai. Todėl tenka apgailestauti, kad naujieji LNG vilkikai dirbs užsienio rinkose, kurių pagrindiniai maršrutai bus tarp Vokietijos ir Beniliukso šalių, kur geriausiai išvystytas LNG degalinių tinklas“, – pažymi T. Stonys.
Lietuva yra patvirtinusi strateginį tikslą ir sąlygas, skatinančias kompanijas įsigyti suskystintosiomis dujomis varomus vilkikus bei dujų pildymo stočių įrengimą. Pavyzdžiui: Vokietijoje ši priemonė skatinama itin intensyviai, įmonės naudojančios SGD (LNG), kaip kurą vilkikams, yra atleidžiamos nuo kelių mokesčio.
ES įgyvendina vadinamųjų mėlynųjų koridorių projektą, pagal kurį ne rečiau kaip kas 400 km vilkikams įrengiama SGD (LNG) degalinė, tačiau realybė yra ta, kad kol kas jos baigiasi ties Vokietijos ir Lenkijos siena.