„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vyriausybė – už jungimąsi prie kitų ES šalių bylų prieš Mobilumo paketą

Vyriausybė trečiadienį pritarė siūlymui prisijungti prie kitų šalių bylų Europos Sąjungos Teisingumo Teisme (ESTT) prieš vežėjų veiklą reglamentuojančio Mobilumo paketo nuostatas, susijusias su privalomu vilkikų grąžinimu į registracijos šalį ir kabotažo ribojimais.
Dėl plintančios COVID-19 atmainos šalys sustabdė susisiekimą su JK
Vežėjai / „Scanpix“/AP nuotr.

Susisiekimo ministro Mariaus Skuodžio teigimu, Europos Komisijos (EK) neseniai atliktas vertinimas rodo, kad šios nuostatos prieštarauja Žaliojo kurso ir vieningos rinkos tikslams.

„Sunku suprasti, kaip iš vienos pusės mes deklaruojame, ir visos valstybės narės, apie vieningos rinkos svarbą, Žaliojo kurso tikslus ir jų svarbą, o kitais žingsniais kartais priimame tokius sprendimus, kurie prieštarauja šitiems tikslams (...) Komisijos skaičiai rodo, kad realiai priverstinis vilkiko grąžinimas vien tiktai sugeneruos Europos Sąjungoje tiek taršos, kiek visas Estijos transporto sektorius per metus“, – pasitarime kalbėjo ministras.

Ministrų kabinetas anksčiau šį klausimą jau aptarė neformaliai. Siūloma, kad Lietuva prisijungtų prie Lenkijos, Kipro, Maltos, Vengrijos, Rumunijos ir Bulgarijos ieškinių.

Teisingumo ministerijos parengtame projekte nurodoma, kad prisijungti prie šių ieškinių ESTT reikia iki šio ketvirtadienio.

Pati Lietuva kai kurias Mobilumo paketo nuostatas ESTT apskundė spalį, skundui paramą išsakė Lenkijos premjeras Mateuszas Morawieckis, tačiau lenkai pateikė atskirą ieškinį.

M.Skuodis praėjusį mėnesį tvirtino, kad Lietuva pasisako už darbuotojų sąlygas gerinančias teisės akto nuostatas, tačiau prieštarauja įpareigojimui vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį.

Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė liepą. Paketą daugiausiai palaiko senosios Europos Sąjungos narė, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausiai diskusijų sulaukia dar neįsigaliojusi nuostata, įpareigojanti vilkikus periodiškai grąžinti į jų registracijos šalį. Naujų taisyklių iniciatoriai sako, kad tai padės kovoti su fiktyviomis vežėjų įmonėmis, kai jos, siekdamos sumažinti kaštus, steigiamos vienur, o veiklą vykdo visai kitur.

Rytų europiečiai teigia, kad nauja tvarka išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

EK vasarį suteikė vilties Lietuvos vežėjams, sukritikuodama naujas taisykles ir pareikšdama, kad jos didintų taršą ir pakenktų Europos Sąjungos vidaus rinkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“