Vyriausybė spręs dėl Mobilumo paketo nuostatų perkėlimo

Vyriausybė trečiadienį spręs dėl vežėjų veiklą Europos Sąjungoje sugriežtinusių Mobilumo paketo nuostatų perkėlimo ir taikymo Lietuvoje.
Vilkikų eilės
Vilkikai / Skirmanto Lisausko / 15min nuotr.

Susisiekimo ministerijos teigimu, nei Kelių transporto kodekse, nei kituose teisės aktuose dalies siūlomo naujo reglamentavimo šiuo metu nėra.

Kelių transporto kodekse būtų įvardijamas krovinio vežimo savo sąskaita ir nekomerciniais tikslais apibrėžimas, kad tokiems vežėjams nebūtų taikomas vairuotojų darbo ir poilsio režimo laikymosi reikalavimas. Taip pat siūloma įteisinti naują licencijos rūšį vežti krovinius tarptautiniais maršrutais vilkikams, kurių masė siekia 2,5-3,5 tonos.

Taip pat būtų įtvirtinama, kad vežėjas gali turėti iki penkių vairuotojų kiekvienam vilkikui – toks rodiklis apskaičiuotas įvertinus, kad iki 2020 metų liepą įsigaliojusių nuostatų dėl vilkikų vairuotojų periodinio grąžinimo į jų registracijos ar gyvenamą vietą vežėjams statistiškai reikėjo apie 1,5 vairuotojo etato vienam vilkikui.

Be to, numatyta nustatyti užsienio šalių vežėjų vairuotojų komandiravimo į Lietuvą reikalavimus ir kitas nuostatas.

Administracinių nusižengimų kodekse turėtų būti nustatyta atsakomybė įmonių vadovams, jei jie nesilaikys reikalavimo vairuotojams grįžti į registracijos šalį ar į jo gyvenamąją vietą ar reikalavimo per nustatytą laiką grąžinti vilkiką į vežėjo registracijos vietą, o vairuotojams – jei jie nesilaikys reikalavimų dėl kassavaitinio poilsio laiko.

Administracinė atsakomybė būtų numatyta ir už vairuotojų darbo laiko ir jo apskaitos pažeidimus.

Kadangi įstatymų projektai įgyvendina ES teisės aktus ir juos reikėjo perkelti į nacionalinę teisę iki vasario 2 dienos, bus prašoma Seimo projektus svarstyti skubos tvarka.

Mobilumo paketą Europos Parlamentas priėmė 2020-ųjų liepą. Paketą daugiausiai palaikė senosios ES narės iš Europos vakarų, pavyzdžiui, Vokietija ir Prancūzija.

Bene daugiausia diskusijų sulaukė šių metų vasario pabaigoje įsigaliojusios nuostatos, įpareigojančios vilkikus periodiškai kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį, taip pat kritikuojami ir kabotažo veiklos ribojai. Rytų europiečiai teigia, kad šie reikalavimai išstums periferijos šalių transporto kompanijas iš rinkos ir padidins taršą keliuose.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų