Vyriausybė svarstys siūlymą aiškiau reglamentuoti vilkikų emisijos klasę

Vyriausybė trečiadienį svarstys siūlymą aiškiau reglamentuoti vilkikų ir autobusų emisijos klasę, pagal kurią mokamas kelių naudotojo mokestis.
Konkursas „Metų sunkvežimis“ 2021
Konkursas „Metų sunkvežimis“ 2021 / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

„Lentelė yra tam, kad kada nėra klasė nurodyta technikiniame, tai tada pagal metus ji bus priskirta, pavyzdžiui, „Euro 4“. (...) Jie būtent tą biurokratizmą nuima“, – BNS teigė Z.Buivydas.

Anot jo, šiuo metu neturint tam tikrų dokumentų neįmanoma paprastai įregistruoti transporto priemonių emisijos klasės, todėl joms nustatoma „Euro 0“ klasė, už kurią reikia mokėti didžiausią mokestį.

„Atvažiuoji į technikinę apžiūrą, tau sako – duok tokią ir tokią ekspertizę arba gamintojo sertifikatą. (...) Tu, pavyzdžiui, pirkai olandišką mašiną padėvėtą ir ten, Olandijoje neįrašo tos klasės. Ir tada prasideda problema – čia jie įregistruoti įregistruoja, tau tos klasės neįrašo, bet tau paskui nori uždėti mokestį už kelius“, – aiškino „Linavos“ vadovas.

Anot jo, automobilio klasės ekspertizė yra brangi, kainuoja tūkstančius eurų, nors aišku, kad konkrečiais metais gamino „Euro 4“ klasę, už kurią mokamas mažesnis mokestis.

Susisiekimo ministerijos teigimu, šiuo metu emisijos klasė nenustatyta 47 proc. Lietuvoje registruotų vilkikų ir kitų automobilių, mokančių kelių mokestį.

„Taip pat ši problema kyla ir trečiųjų šalių transporto priemonių valdytojams, kurių šalyse emisijos klasė nenustatoma ir neįrašoma į registracijos dokumentus, vykstantiems per Lietuvą tranzitu“, – Vyriausybės nutarimo projekte teigia ministerija.

Šiuo metu Lietuvos automobilių kelių tinkle apmokestinta apie 1,7 tūkst. kilometrų magistralinių kelių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis